נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך קובעים איכות יהלום?

שחור וכחול

איכות היהלום הוא פרמטר משמעותי ביותר אשר יקבע את המחיר של התכשיט. על כן, כיצד קובעים את האיכות? המומחים של חברת דיימונד פקטורי כאן בכדי להסביר.

איכות היהלום – כיצד קובעים?

רכישה של תכשיט יהלום מגלמת אין ספור גורמים אשר קובעים את המחיר הסופי. אחד הפרמטרים החשובים והקריטים ביותר הוא ללא ספק איכות היהלום, כפי שמסבירים המומחים של חברת דיימונד פקטורי, חברת התכשיטים המובילה בישראל. ע"פ המומחים של החברה, לא ניתן לקבוע את איכות היהלום רק ממראה עין, אלא נדרש ידע מקצועי כמו גם קבלת תעודת GIA (תעודה גמלונית) אשר מאששת כי אכן מדובר ביהלום אמיתי. בנוסף, איכות היהלום נקבעת ע"פ ארבעה פרמטרים מרכזיים: צבע, ניקיון משקל וחיתוך.

אבן יקרה
אבן יקרה

ארבעה פרמטרים אשר קובעים את איכות היהלום

  • צבע – ככל שהיהלום לבן יותר, כך הצבע שלו נחשב לאיכותי יותר. למעשה, ישנן לא מעט דרגות צבע כאשר הצבעים מדורגים בסקאלה של D-H, ואילו באותיות I-P מדובר ביהלומים אשר צבעם חום יותר. על כן, ככל שהצבע הוא שקוף ולבן יותר, כך ניתן יהיה לקבוע כי מדובר ביהלום אמיתי ואיכותי.
  • חיתוך –  יהלומים מגיעים בתוצרתם הטבעית ולאחר מכן נחתכים. ככל שהחיתוך של היהלום נקי יותר וללא פגמים, כך ניתן לקבוע כי מדובר ביהלום איכותי. בנוסף, חשוב לזכור כי החיתוך קובע גם את גודלו הסופי של היהלום, אשר מהווה פרמטר משמעותי ביותר בכל הקשור למחיר. היהלומים האיכותיים ביותר הם יהלומים בדרך חיתוך מצוינת, וניתן לראות גם בתעודה הגמלונית אשר אותה תקבלו כי ישנה התייחסות לחיתוך ולדרגה.
  • משקל – בהמשך לסעיף הקודם, לאחר שהיהלום נחתך באמצעות כלים מתקדמים ועדינים במיוחד נקבע משקלו. על כן, כלל שהמשקל של היהלום גדול יותר, כך גם מספר הקראטים.
  • ניקיון – רובם המוחלט של היהלומים אשר נמכרים היום הם יהלומים בעלי קריסטלים כמו גם מינרלים אשר קובעים את רמת הניקיון. יהלום איכותי יצויין בתעודה הגמלונית כ IF אשר היא הדרגה הגבוהה ביותר בכל הקשור לפרמטר של הניקיון.

רכישת יהלומים איכותיים – באמצעות חברת פקטורי דיימונד

כאמור, רכישה של יהלומים איכותיים מחייבת מעבר על ארבעת הפרמטרים אותם ציינו לעיל, כמו גם קבלה של תעודה גמלונית אשר מאששת כי אכן מדובר ביהלום אמיתי, ואיכותי. באמצעות צוות המומחים של חברת דיימונד פקטורי תוכלו לרכוש במחירים אטרקטיביים את היהלומים האיכותיים ביותר בענף, כמו גם לרכוש מגוון רחב של תכשיטים מבין הקולקציות המתחדשות של חברת דיימונד פקטורי, הן באמצעות האתר בכתובת https://www.diamondf.co.il או דרך החנות של החברה בכתובת אבא הלל 7, הבורסה ליהלומים. זכרו, יהלומים איכותיים רוכשים רק אצל חנות מובילה בתחומה, וחנות כזו היא דיימונד פקטורי אשר תעניק לכם את השירות הטוב ביותר בענף.

לטבעות מיוחדות לכל אירוע לחצו כאן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אטרקציות ואירועים
זריזות ידיים
אמן חושים בחיפה

חיפה היא אחת הערים היפות ביותר בישראל ואחת המעניינות ביותר. מקומות כמו העיר התחתית או למעלה על הכרמל יוצרים

ליצן מחופש בהופעת רחוב
סטנדאפיסט בגבעתיים

גבעתיים נמצאת באזור אטרקטיבי במיוחד, קרוב לתל אביב ולאזור המרכז הפופולארי לבילויים , הצגות ותיאטרון, פאבים ומועדונים, מסעדות ומופעים

מוח
אמן חושים ברמת גן

תגידו, לדעתכם כוחות על טבעיים קיימים, או שמא מדובר במשהו שלעולם לא באמת נבין לעומק? אמן חושים ברמת גן

אטרקציות ליום הולדת
5 אטרקציות לימי הולדת

קיימות אטרקציות מגוונות כדי לחגוג יום הולדת עבור הילדים. אטרקציה ראשונה היא לחגוג יום הולדת אקסטרימי! כן, לחגוג יום

פיקניק
6 רעיונות לאירוח בקיץ החם

עומדים לארח חברים ובני משפחה? להלן שישה רעיונות מצוינים לאירוח בקיץ הישראלי הלוהט. כל הפרטים – במאמר. אירוח בקיץ