נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הר הכסף 2 – למה זה מגיע לי?

למה זה מגיע ראשית

לאורך השנים אנו עוברים הרבה מאוד מקומות עבודה, בין אם בתור שכירים ובין אם בתור עצמאיים. הזיכרון שלנו, כיאה לו, לעיתים יטעה אותנו, ונכון הדבר גם בעניין הגופים הפיננסים בהם בחרנו לשמור את כספנו לאורך השנים. לא רק זאת, ייתכן ולפני עשרות שנים עבדנו בעבודה בה המעסיק חויב להפריש עבורנו פנסיה אליה כלל לא היינו מודעים בזמנו. מערכת הר הכסף 2 (בהערת שוליים נאמר כי מדובר ביוזמה מבורכת בהחלט), מאפשרת כיום לכל אזרח לאתר כספים מסוג אלה בדיוק, אשר ייתכן ושוכבים במשך עשרות שנים במחשכי גוף פיננסי כלשהו ללא ידיעתנו.

למה זה מגיע
למה זה מגיע

הר הכסף 2 – תנו לי גם!

כאמור, מערכת הר הכסף הראשונה (גרסה מס' 1) שוחררה לעולם בשנת 2013 וכללה חיפוש במאגר של משרד האוצר מבין קרנות פנסיה וקופות גמל שונות, בין אם על שמכם ובין על שם קרוב משפחה (ניתן גם לאתר כספים על שם קרובי משפחה שנפטרו). עם זאת מאגר החיפושים לא כלל חשבונות בנק לא פעילים, מצב אשר תוקן עם שחרורה של מערכת הר הכסף 2, בשנת 2016. מערכת זו, אשר יצאה לאור כתוצאה משיתוף פעולה בין משרד האוצר ולראשונה – גם בנק ישראל, כללה מעל 450 אלף חשבונות בנק לא פעילים. מדובר על לא פחות מ-4 מיליארד ש"ח השוכבים באותם חשבונות בנק רדומים וממתינים לדורש. בהתאם להבטחתו של בנק ישראל ליצור כלי חיפוש עבור פלח שוק עצום זה, הדבר אכן קרה עם שחרורה של מערכת הר הכסף 2. יש לציין כי חשבונות לא פעילים הם אלו אשר לא נעשתה בהם כל פעילות במהלך השנה האחרונה.

על אף כי השימוש במערכת הר הכסף 2 הינו פשוט מאוד וכמובן ללא כל עלות, בידכם גם ליצור קשר עם מומחה פיננסי או חברה המתמחה בתהליך לשם איתור כספכם. ייתכן ומדובר באפשרות שאין לפסול על הסף, בוודאי לא בסיטואציה בה המערכת איתרה עבורכם כספים אבודים ואתם נמצאים מול ההתלבטות כיצד לפעול הלאה. מומלץ לקבוע פגישות במספר גופים שונים ולהיוועץ עמם כיצד להמשיך ולנהל את כספכם. מולכם עומדות מספר אפשרויות הכוללות משיכת הכסף שאותר, העברתו לגוף הפיננסי הנוכחי המנהל את כספכם או אף (במקרים מסוימים) – להשאירו במסגרת הניהול הנוכחית, זאת כמובן באם הנתונים מצדיקים זאת. מומלץ להיוועץ עם מומחה ולא להגיע לידי ההחלטה באופן עצמאי, במידה ואינכם בקיאים בנושא.

לביצוע בדיקה: https://silver-mountain.co.il

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר

רואת חשבון
מהי הצהרת הון?

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם