נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חימום תת רצפתי עושה את כל ההבדל

חימום תת רצפתי ראשית

אין תחושה נעימה כמו זו של סוף יום. העבודה נגמרה, הלחץ לאסוף מהגן, להשלים את המיילים, ארוחת ערב ומקלחות, כל זה כבר נשכח. עכשיו מה שנשאר זה סוף כל סוף לחלוץ נעליים, להוריד גרביים ולהרגיש את הרצפה הקרירה מתחת לכפות הרגליים. התחושה אכן נעימה במיוחד כשמדובר ביום קיץ, אבל מה עושים בחורף כשהרצפה קפואה ואי אפשר להניח עליה זרת בלי נעלי בית, ובטח שלא את כל כף הרגל? כדי להמשיך ולהרגיש בנוח בבית חייבים לחמם את הרצפה, ואין ספק שהפתרון הטוב ביותר הוא חימום תת רצפתי שיכול להפוך את הרצפה בחורף לנעימה ומפנקת לא פחות.

מכירים את ההיסטוריה – חימום תת רצפתי

ימי הבינים והעת העתיקה

בעבר, נעשה חימום הבית באמצעים מסורתיים המוכרים לכולם. אש בערה בתוך הבית ודאגה לחום, ורק לאחר שנים רבות נכנס אל הבית הקמין שאפשר להקצות לאש מקום מיוחד בו ניתן היה להשגיח עליה ולהזין אותה בהתאם לצורך. למרות הסכנות הטמונות באש גלויה, האפשרויות היו מצומצמות ועמדו בין אש בתוך הבית לבין קפיאה מקור.

האימפריה הרומית

מדהים לגלות כי כבר בימי האימפריה הרומית היו בתי עשירים עם חימום תת רצפתי. הרומאים העשירים דאגו לכך שבחדר אותו הם היו מעוניינים לחמם תיבנה שכבה של רצפה כפולה. מעל הרצפה התחתונה נבנו שורות של עמודים אשר החזיקו עליהם את הרצפה העליונה. ליד הקירות של משטח זה הבעירו אש, וכאשר העשן והחום התפזרו בין העמודים הם חיממו את הרצפה העליונה וכך העבירו את החום אל החדר. כדי לשחרר את העשן מהשריפה דאגו הרומאים לבנות חורים מיוחדים בקירות מסביב לחדר, כך שהעשן עבר בהם ונחלץ החוצה, תופעה שעזרה לחמם גם את הקירות עצמם ולדאוג לחדר ולשוהים בו מכל הכיוונים.

 

סוריה

מהנדסים מוסלמים רבים למדו את השיטה הרומית והעתיקו אותה אל מדינות מוסלמיות כמו סוריה, אך הם שיכללו את השיטה והפכו אותה לטובה יותר. אותם מהנדסים רצו להימנע מהעלאת העשן דרך הקירות וניסו להרחיק אותו ככל האפשר מתושבי הבית. הם עשו זאת על ידי בניית מערכת צינורות מיוחדת אשר אספה את העשן ושיגרה אותו החוצה כבר דרך הרצפה, ללא צורך במעבר בקירות.

חימום תת רצפתי
חימום תת רצפתי

המציאות העכשווית

אם משהו עבד לרומאים ולסורים, מדוע שהוא לא יעבוד גם בימים אלו? חימום תת רצפתי נבנה כיום בבתים רבים בישראל באמצעות חברת ספקטרום פתרונות אנרגיה בע"מ ומאפשר להשתמש בשיטת החימום הרומאית בדרכים מודרניות, בטוחות וזולות יותר. כיום, מניחים את צינורות החימום מתחת לבית כבר בשלב הבנייה ומתחת למרצפות. צינורות המים או גופי החימום החשמליים מרושתים בכל הבית וכך מאפשרים בהדלקת כפתור לחמם כל חדר בקלות, ביעילות וללא צורך באמצעים לפיזור עשן כפי שהיו זקוקים להם בעת העתיקה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
עצות ניקוי
טיפים והמלצות לניקוי שטיחים

לצד ההבדלים הרבים הקיימים בין שטיחים אותנטיים שנארגו בעבודת יד לבין שטיחים מודרניים שנוצרו בטכניקות חדשות ומתקדמות, ישנו מכנה

דלת
אילו סוגי מקלחונים קיימים

אם החלטתם על התקנת מקלחון חדש בביתכם, החלטתם על סוגי מקלחונים שונים, שביניהם תבחרו את המקלחון המושלם לחדר הרחצה