3 דברים שחשובים לדעת לפני חתימה על ביטוח ועד בית

אם רוצים להבטיח שלוות נפש של כלל בעלי הדירות בבניין, חייבים לחתום על ביטוח ועד בית. הביטוח הוא למעשה המגן של כלל בעלי הנכסים מפני תביעות ונזקים, שעשויים להוביל לצורך בגיוס משותף של עשרות ומאות אלפי שקלים. כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של ביטוח ועד בית, חשוב מאוד להגיע למעמד החתימה מוכנים. במאמר זה נפרט על 3 דברים שחשוב מאוד לדעת לפני החתימה.

 

מהו סכום ההוצאה החודשית המוסכמת?

אחת הסיבות העיקריות לצורך ביצירת מסגרת ביטוח שלמה לכלל הבניין, היא הקושי לגייס סכום כסף גדול מכלל בעלי הדירות. למרות זאת, אחד האתגרים העיקריים ביצירת ביטוח לכלל הבניין, הוא למעשה הגעה להסכמה על גבולות התקציב. כדי לעשות זאת, יש לעבור בין כלל בעלי הבתים, להציג בפניהם את הסיכונים שבהשארת המצב הנוכחי ללא ביטוח, ולנסות להגיע להסכמה על גודל ההשקעה החודשית הרצויה והאפשרית. מדובר במשא ומתן ארוך ומתיש, אשר ייעשה גם למול הדיירים, ובמקביל מול חברת הביטוח עצמה. תוכלו לנסות לגייס חלק מבעלי הבתים אשר ידם אינה משגת לשלם את מלוא הסכום לתיקון תקלות קטנות בבניין, אשר טיפול בהן עשוי להוריד את מחיר הביטוח הכללי. אל תגיעו למשא ומתן עם חברת ביטוח בלי שטיפלתם בנושא והגעתם להסכמות.

 

מהם גבולות הפוליסה הרצויה?

ביטוח ועד בית הוא כלי חשוב להגנה עליכם ועל שאר בעלי הבית מפני נזק כלכלי משמעותי. נזק זה יכול לנבוע משלל גורמים, חלקם קשורים לתביעות נפגע צד שלישי, וחלק מתקלות במערכות תשתית מרכזיות בבניין שתיקונן עשוי לעלות המון. מאחר ויש מגוון עצום של גורמים אשר עשויים לדרוש כיסוי כחלק מהביטוח, החברות השונות יציעו לכם פוליסות אשר יציעו הגנה שונה. הבחירה בין הפוליסות חייבת להתבסס על מרחב הכיסוי שלהן. נסו להשקיע מחשבה, ולשתף עד כמה שאפשר את בעלי הדירה האחרים, ולייצר סדר עדיפויות מבחינת הכיסוי אשר הביטוח מציע. כך, תוכלו להגיע למעמד החתימה כאשר אתם יודעים שהביטוח שאתם רוכשים מתאים לצרכים שלכם באופן אופטימלי.

 

מהי מידת שביעות הרצון של לקוחות קודמים של החברה המבטחת?

אחד מהדברים החשובים ביותר לבירור לפני הגעה למעמד החתימה עצמו, הוא מהי מידת שביעות הרצון של הלקוחות הקודמים של החברה המבטחת. מדובר במדד חשוב ביותר, מאחר ולמעשה אין לכם דרך לדעת עד כמה החברה תהיה לצידכם ברגע שתזדקקו לה, ועד כמה היא תנסה לחפש כל פרצה אפשרית כדי להתחמק מתשלום. נסו לחפש לקוחות קודמים של החברה, בעיקר כאלו אשר הזדקקו להפעלת הביטוח לפחות פעם אחת, ונסו לברר את מידת שביעות הרצון מהשירות. דרך נוספת היא להתבסס על הותק של החברה, אשר מעיד על שורה ארוכה של לקוחות מרוצים, ועל מוניטין שנשמר בקפידה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram