נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ריח רע ברחוב? בואו לגלות את הדרך לאבחון וטיפול תקלות בביוב!

מים מלוכלכים

הביוב הוא אחד המקומות החשובים ביותר, ועם זאת הבלתי נעימים ביותר הקיימים. לא ניתן לשהות בסמוך לאזורים שעולה מהם ריח רע של ביוב, ועל אחת כמה וכמה בתוך הביוב עצמו. הטעמים לכך ברורים – הריחות הבלתי נסבלים המגיעים מהביוב עצמו, וכן מפגעים תברואתיים שעלולים להיווצר כל אימת שהביוב נסתם, או שאיננו מטופל כראוי. באילו מקרים נוצר ריח רע? כיצד מאבחנים את המקור של הריח ומה ניתן לעשות בכדי לטפל בו? כל התשובות בהמשך המאמר.

ריח רע – מתי הוא נוצר

כאמור, תעלות הביוב וצנרת הביוב בבתים פרטיים, בנייני מגורים ומשרגים ובשטחים העירוניים והיישוביים, מהוות נדבך חשוב בשמירה על רמה גבוהה של היגיינה ותברואה, ובמניעת מחלות ומגפות הנגרמות כתוצאה מחשיפה לזיהומים שונים. מגיפות כגון החולירע , נעלמו מהעולם בזכות שמירה על ניקיון אישי והיגיינה, ויותר מכך בזכות בנייה של צנרת ביוב, שסילקה מפגעים תברואתיים ובראשם מי ביוב שעד אז זרמו ברחובות. כאשר צינורות ביוב נסתמים עקב עודף מוצקים המצטברים בהם, עלול הביוב לעלות על גדותיו ולזרום ברחובות, תוך שהוא גורם לריחות בלתי נסבלים. בנוסף, סדקים או שברים בצינורות הביוב, עלולים גם הם לגרום לנזקים תברואתיים שונים וכן לריחות בלתי נעימים בעליל. זאת, כמובן, בנוסף לנזקים בריאותיים אפשריים. (התלמידים שובתים בגלל ביוב בחצר)

חור ביוב
חור ביוב

אבחון מקורו של הריח הבע והטיפול בו

על מנת שניתן יהיה לטפל ביעילות במקורו של הריח הרע, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להזמין בדיקה מקצועית של הצנרת ברחוב. זאת, באמצעות מכשירים מיוחדים המאפשרים לאבחן במהירות תקלות בביוב ואת האופי שלהן, כצעד ראשון לקראת טיפול מהיר ויסודי בהן.

מכשירי בדיקה חדשניים מסוגלים לאבחן במהירות יחסית את המקום והגודל של התקלה. במקרים מסוימים, מאפשרים מכשירים מתקדמים לגילוי נזילות גם לצלם את המקום הבעייתי, מה שמעניק אינדיקציה טובה מאד הן על אופי התקלה והן על ההיקף שלה. האם מדובר בתקלה מקומית או שיש לה מוקדים רבים? האם ניתן לטפל בה באמצעים רגילים, או שמא נדרש טיפול יסודי ומקצועי? האמצעים הרגילים כוללים חשיפת מקור התקלה והתיקון שלה, באמצעים פשוטים למדיי. הדברים אמורים בהחלפת חלקי צינור או לחילופין סתימת החור באמצעים שונים, שנבחנו ונמצאו יעילים. ואולם אם וכאשר התקלה בצנרת היא חמורה יותר, יש לחשוף את החלקים הפגועים בצנרת, ולהחליף אותם. במקרים רבים מתברר, שיש צורך להחליף את כל הצינור הקיים בצינור חדש ואיכותי, אשר ימנע לאורך שנים רבות היווצרות של סתימות חוזרות ונשנות של צינור שחיוניותו רבה, שלא לדבר על מניעה מראש של המחלות העלולות להיגרם בגלל הסתימות הללו.

אבחון תקלות והטיפול בהן, כולל החלפת צנרת ביוב, חייבת להתבצע אך ורק על ידי בעלי מקצוע מיומנים כמו חברת אחזקה צ'יק צ'ק, האמונים על זיהוי מדויק של המפגע ותיקון שלו בזמן הקצר ביותר האפשרי. רשויות ומועצות מקומיות מבצעות מעת לעת תהליכים דומים, תוך שהן בודקות את הצנרת ואת הזרימה בה לאורך זמן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
צרעה על ענף עץ
הדברת צרעות במרכז

הצרעות נחשבות למעופפים מזיקים ביותר. מדובר בחיה שאמורה לעזור לגינה מאחר והיא ניזונה מחרקים המזיקים לעצים ולגינה. אך למעשה

רהיט ישיבה
ניקיון ספות מקצועי

הגעתם למצב ששכחתם מה הצבע המקורי של הספה שלכם? הילדים כיסו אותה בכתמים? זה הזמן לחפש את חברת הניקיון