נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים אוכל לגורים? 

מזון לגורים

לכל גיל או מצב רפואי של כלב יש את המזון שמתאים לו. גורי כלבים זקוקים למזון שונה מכלבים בוגרים על מנת להתפתח בצורה אופטימלית. יש הבדל גם בין כלבים קטנים לכלבים גדולים והדבר בא לידי ביטוי בגודל הכופתאות מכיוון שלכלב עם פה קטן יחסית יהיה קשה יותר לאכול מזון עם כופתאות גדולות שמתאימות לכלבים גדולים.

 

לא לתת אוכל ביתי

אוכל ביתי, למרות שהגור מאוד אוהב ומתחנן לקבל, אינו בריא לו. מאכלים ביתיים בגלל התבלינים והמרכיבים יכולים לגרום לכלב שלכם להקיא או לשלשל. חשוב להקפיד גם שהגור לא יאכל אוכל של בעל חיים אחר ויש ליצור הפרדה בין האוכל של החתול ושל הכלב בבית ולמנוע גישה של  הגור אל האוכל של החתול. למידע נוסף ראו, https://www.gag-lachayot.co.il

מזון לגורים

עד גיל חודש

גורי כלבים שטרם מלאו להם חודש צריכים בעיקרון חלב אם מזין. כאשר הגורים נמצאים הרחק מאימם, יש צורך בתחליפי חלב בהם הערכים התזונתיים החשובים שמחקים את חלב האם. חשוב שאלו יכילו את כל הוויטמינים, השומנים והמינרליים הנחוצים לגור על מנת שהוא תפתח בצורה בריאה.

 

בהתאם לשלב ההתפתחותי

חשוב להתאים את סוג המזון לכלבים לשלב הספציפי בהתפתחות שלו ולעשות התאמה  גם לצרכים השונים של הכלב. בניגוד למזון לכלבים בוגרים שהוא גדול וקשה, מזון לגורים מתאפיין בגרגירים רכים וקטנים על מנת לעזור להם בלעיסה. המרכיבים באוכל לגורי כלבים גם עשירים יותר בוויטמינים ותוספים שמיועדים לעזור לגור להתפתח.

מזון לגורים

אוכל יבש

אוכל יבש הוא  סוג המזון הפופולארי ביותר בישראל כיום. ניתן למצוא מגוון מוצרים של חברות שונות  המיועדים במיוחד לגורים.  ניתן למצוא מזון יבש בדרגות פרמיום שונות וההבדל ביניהם הוא באחוז הבשר ואיכות החלבון. ככל שיש יותר בשר  ופחות פחמימות המזון יהיה טוב יותר לגור שלכם. בנוסף במזון איכותי יהיו גם  יותר וויטמינים ותוספי תזונה.

לא כל הגורים מסתדרים עם אוכל יבש, גם לא כזה שמיועד לגורים. כאשר הגור מתקשה בלעיסה, ניתן להרטיב את הגרגירים עם מעט מים על מנת לרכך אותם.

 

מזון רטוב

מזון רטוב מגיע בדרך כלל בקופסאות שימורים והוא מכיל מרכיבים דומים מבחינת ערכים תזונתיים למזון היבש. מזון רטוב לרוב מיועד לשלבים המוקדמים ומומלץ לגורי כלבים בני חודש עד שלושה חודשים. אוכל לגורים רטוב לרוב ניתן לגורים בררנים אשר מתקשים במעבר לאוכל יבש לאחר היניקה. ניתן לערבב מזון רטוב עם מזון יבש ולהפחית את השימוש ברטוב בהדרגה.

 

סיכום בחירת אוכל לגור כלבים

לסיכום הנושא, השלבים הראשונים בהתפתחות גור כלבים יכולים להיות מאתגרים מבחינת מזון ויש צורך בניסוי ותהייה עד להתאמת המזון האופטימלי עבורם. מומלץ במידה והגור אינו אוכל כראוי לנסות ולשנות טעמים ולהחליף לסוג חלבון שהגור לא טעם לפני. המזון של  גורי כלבים צריך להגיע בחתיכות קטנות על מנת להקל עליו את הלעיסה ועליו להיות עשיר בחלבון ושומן.

מזון לגורים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
גלידה בים
טעם הגלידה הפופולרי בעולם

מדינת ישראל היא מדינה חמה מאוד ברוב ימות השנה, ועל כן רבים מהישראלים אוכלים לא מעט גלידות, כאשר מנתונים אשר פורסמו לאחרונה עולה