נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לקבל אחוזי נכות עבור ילד נכה

ילדה בכסא גלגלים משחקת עם ילד אחר

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, נדרשים להתמודד עם אתגרים שונים באופן יום יומי. המציאות של הורים לילדים נכים היא בדרך כלל מציאות מורכבת, שהורים אחרים יתקשו להבין. הקושי הגדול מתחיל בהפנמה והכרה בכך שיש לכם ילד נחה וכל פעולה שנראית הכי פשוט לילדים לא נכים, הופכת להיות מורכבת עבור הורים לילדים נכים. האתגרים הם נפשיים, אך לא רק, האתגר הגדול הוא הוצאות כספיות גדולות שכרוכות בגידול ילד נכה.

 

התמודדות ההורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

התמודדות של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים היא התמודדות יום יומית לא פשוטה. כל משימה שנראית לנו הכי פשוטה ושגרתית, הופכות להיות משימה. לצד ההתמודדות, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים צריכים להתמודד עם חוסר אונים, דאגה, תסכול, קושי כלכלי, אוזן קשבת ובעיקר בושה לבקש את העזרה לה הם נזקקים.

 

זכויות לילדים נכים

לא כולם יודעים על הזכויות של ילד נכה, וגם מי שכן יודע לא תמיד מגיש את הבקשה בכדי לקבל את הקצבה המגיעה לילד נכה. לעיתים מהבושה וגם מחוסר השלמה ולהגדיר את ילדם כילד נכה. אך אם ההורים מתעלים על עצמם ומחליטים לקבל את העזרה הדרושה להם, הם יודעים הרבה יותר על הזכויות המגיעות לילדים ולהם. דבר זה משפר משמעותית את איכות החיים שלהם.

במסגרת ביטוח לאומי, הורים לילדים נכים העונים על הקריטריונים לפי הגדרתם זכאים לקבל גמלה. גמלת הילד יכולה להיות מאוד משמעותית עבור הורים וילדים המתמודדים עם נכות. הגמלה עוזרת להם להתמודד טוב יותר במישור הכלכלי, כך ילדיהם יוכלו לקבל את הקצבה המגיעה להם. בוועדה של ביטוח לאומי בוחנים את סוג הלוק וגם את מידת התלות של הילד בהוריו או בזולת. לפי כך תיקבע לו הזכאות לגמלאות וקצבה.

 

ידע הוא כוח

מלבד קצבה בביטוח לאומי, ישנם עוד זכויות שמגיעות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. כמו למשל: הנחות במכשור רפואי, סייעת בבית ספר או בגן עירייה, להורים מגיעים זכויות בעבודה כמו למשל היעדרות, וגם הנחות בארונה. מלבד זאת מגיעים לכם גם נקודות זיכוי בגין ילד נכה ממס הכנסה.

בכדי לקבל את ההטבה הזו, עליכם להגיש בקשה למס הכנסה בצירופים של טפסים רלוונטיים הכוללים אישורים ומסמך מרופא. לרוב הורים לא מודעים למגוון ההנחות וההקלות שמגיע להם. אנחנו בקול בזכויות נוכל לעזור לכם בזכויות שלכם ובהתמודדות בהורות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

לסיכום

להיות הורים היא לא עבודה קלה, אך להיות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים זו משרה מלאה. להיות הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים זה כולל להיות מודאגים, מוטרדים, מתוסכלים רוב הזמן. לרוב הורים לילדים בעלי צרכים מתקשים לקבל את העבודה הזו. מלבד המועקה הנפשית, ישנה גם מועקה כלכלית שכוללת טיפול בילד. לכן, אל תתביישו ובררו את הזכויות שלכם והפכו את המשימה להיות הרבה יותר נעימה וקלה עבור כל המשפחה.

רופא לוקח ילד עם כסא גלגלים
רופא לוקח ילד עם כסא גלגלים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מנתחים
מהי רשלנות רפואית

המושג רשלנות רפואית החל לעלות לכותרות באופן קבוע בעיקר בעשורים האחרונים. לפני כן, המודעות לנושא היתה נמוכה, ולממסד הרפואי