נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מגישים בקשה להחזרי מס בגין ילדים?

טפסים, עכבר ועט

הולדת ילד מהווה לרוב את אחד הרגעים המאושרים בחייו של כל הורה, ומשנה את שגרת חייו בצורה ניכרת. אמנם שינוי זה נעשה לרוב מרצון חופשי ובאהבה גדולה, אך חשוב לדעת שהולדת ילד מובילה גם להוצאות כלכליות משמעותיות – שצריך להיערך אליהן מראש, על מנת לוודא שלא יחסר דבר לילדים שלכם. אחת מהדרכים של המדינה להקל על ההוצאות של ההורים בגין הילדים, היא החזרי מס. כיצד תוכלו לקבל החזרי מס בגין ילדים?

 

קודם כל – מהם החזרי מס?

החזרי מס זוהי הדרך של המדינה להקל על אזרחיה מבחינה כלכלית – כך שנסיבות חיים שונות בחייהם של האזרחים יוכלו להוביל להקלה בתשלומי המס שהם צריכים לשלם. כל נקודת מס שווה הפחתה מתשלום מס הכנסה, וכך בעצם האזרח מקבל לכיסו סכום גדול יותר מהשכר שלו.

תשלום המס נגבה בצורה שנתית, כך שאם התרחש שינוי כלשהו בחייכם במהלך שנת המס – ייתכן ותוכלו לקבל עבורו נקודות זיכוי במס, וכך גם החזרי מס על סכום המס שכבר שילמתם לאורך כל השנה.

 

באילו נסיבות תוכלו לקבל החזרי מס?

החזרי מס ניתנים מטעם המדינה על מגוון של נסיבות בחייו של כל אזרח. נסיבות אלו יכולות להיות בריאותיות (למשל אזרח שחולה במחלה קשה, בעל נכות או עיוורון, חולי סרטן ועוד), נסיבות תעסוקתיות (שינוי בגובה המשכורת, אבטלה, פיצויים, הפסקות בעבודה, פיטורים ועוד), נסיבות משפחתיות (כמו הולדת ילדים, נישואין, גירושין, הורים שמשלמים מזונות, משפחות חד הוריות ועוד) ונסיבות שונות ומגוונות אחרות.

ניתן לראות שמרבית האזרחים בישראל יוכלו למצוא לכל הפחות פרמטר אחד בנוגע לחייהם, כך שבמידה והנתונים שבידי רשויות המס אינם מעודכנים עבור מצבכם העדכני – ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס מהמדינה!

 

כיצד תוכלו לקבל החזרי מס בגין ילדים?

על מנת לקבל נקודות זיכוי במס בגין ילדים, עליכם לעדכן את רשויות המס שנולדו לכם ילדים (כך שהם יוכלו לדעת שמגיעה לכם הטבת מס). עדכון זה ניתן לעשות במספר דרכים – דרך בקשה לתיאום מס, דרך הגשת דו"ח מס שנתי מקוצר (שנקרא גם טופס 135) או דרך הגשת דו"ח מס שנתי מלא (שנקרא גם טופס 1301).

במידה והלידה התרחשה במהלך השנה, מגיעים לכם החזרי מס בגין ילדים – זהו החזר מס רטרואקטיבי על סכומי המס שכבר שילמתם לאורך כל השנה, מאז לידת התינוק. על מנת לקבל החזר זה, יש להגיש בקשה ייעודית לרשויות המס (תוכלו לעשות זאת באופן עצמאי, או בעזרתו של איש מקצוע). את הבקשה להחזרי מס ניתן להגיש בצורה רטרואקטיבית, עד 6 שנים אחורנית.

עוד חשוב לדעת שניתן לקבל החזרי מס מהמדינה לא רק בעבור לידת ילד – אלא גם בעבור ילדים בעלי לקויות למידה או ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

טופס בקשה להחזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר

רואת חשבון
מהי הצהרת הון?

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם