נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך נוצרים ביטוחים כפולים וכיצד ניתן להימנע ממצב זה?

כפל ביטוחים

זה אולי נשמע מופרך, אך זו המציאות ועל פי נתוני משרד האוצר מעל חמישים אחוז מהאוכלוסייה הישראלית משלמת על כפל ביטוחים. מצב כזה נוצר בעיקר כאשר לא מודעים למה שקורה בתיק הביטוחי ואין התאמה בין הביטוחים הקיימים לצורך הקיים. החלטנו לסקור עבורכם את מה שחשוב לדעת בנושא. אז בואו נתחיל.

 

מה זה כפל ביטוחי?

מצב של כפל ביטוחי הוא מצב הו אדם מבוטח באותו כיסוי ביטוחי אצל שני גורמי ביטוח. זה יכול להיות ביטוח סיעודי לדוגמא, שהוא מבוטח גם במסגרת ביטוח בריאות פרטית וגם בביטוח קופת החולים. במצב בו יש כפל ביטוחי, במקרה של תביעה כזו, הגרומים המבטחים מחלקים את גובה הסכום הנדרש לתשלום ביניהם וכך המבוטח מקבל את אותו סכום פיצוי כמו שהיה מקבל לו היה מבוטח בגורם ביטוח יחיד.

התנהלות תביעת ביטוח היא מורכבת יותר במקרים של כפל ביטוחי וכמו שציינו כאן, היא גם מובילה להפסד כלכלי. זו הסיבה בשלה חשוב להכיר את הדרכים לאיתור ומניעת ביטוחים כפולים.

 

מה עושים כדי להימנע מתשלום על כפל ביטוחי?

לפני רכישת ביטוח חדש

אם אתם עומדים לפני רכישת ביטוח, חשוב לעצור ולבדוק מה קורה בתיק הביטוחים שלכם. לצורך כך ההמלצה היא להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין פרטים מזהים ולבדוק את הדו"ח המתקבל. אם בדו"ח, בין רשימת הביטוחים הקיימת אתם מזהים ביטוח בעל שם זהה או דומה לביטוח שאתם מעוניינים לרכוש, עצרו ובדקו את פשרו.

הרי כל חברת ביטוח מכנה את הביטוחים שהיא מציעה בשמות אחרים ולכן יכולים להיות שני ביטוחים חופפים מבחינת היקף ביטוחי שעוד שהשם שלהם שונה… גיליתם ביטוח שנותן את הכיסוי שהביטוח החדש עומד לתת לכם? היזהרו מכיסוי ביטוחי ובדקו איזה ביטוח מביניהם הוא המשתלם ביותר עבורכם וכך, בחרו באחד מהם.

 

לאורך תקופת הביטוח

אתם מבוטחים, לא ממש יודעים על מה. אבל אתם בהחלט מרגישים את הפרמיה החודשית שיורדת מחשבון הבנק שלכם. אחת לשנתיים וחצי סוכני הביטוח בארץ ממליצים על בדיקת ביטוחים שגרתית. בדיקה כזו לא עולה כסף והיא יכולה להפחית באופן משמעותי את מחיר התשלום לפרמיות החודשית. סוכן ביטוח יבדוק עבורכם על אילו ביטוחים אתם משלמים מידי חודש וכך הוא ימצא את הביטוחים הכפולים במידה והם קיימים.

 

לסיכום

כפל ביטוחי הוא לא מצב שכדאי להגיע אליו. מי שלא מעוניין להיכנס למצב כזה נערך לכך מראש. בודקים אחת לתקופה מה קורה עם התיק הביטוחי וממפים את דו"ח הר הביטוח המתקבל. באמצעות ביטול ביטוחים כפולים ניתן להוזיל את מחיר הביטוח במאות שקלים בשנה. חבל להמשיך לשלם מבלי לבצע בדיקה שגרתית  באמצעותה יהיה ניתן להבחין אם יש צורך בבדיקה מעמיקה יותר.

כפל ביטוחים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים