נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היתרונות של אישור משכנתא מראש: מדוע זה חשוב וכיצד לקבל אישור

משכנתא

הלוואת משכנתא – השלמת ההון העצמי בדרך לדירה משלנו

רכישת דירה משלנו היא ללא ספק צעד משמעותי בחיינו, כאשר לאחר גיוס ההון הראשוני ומציאת דירת החלומות שלנו, רבים מאיתנו יצטרכו לפנות אל הבנק בבקשה להלוואת משכנתא, אשר תשלים את ההון החסר הנדרש לרכישת הדירה.

מאחר ומדובר בסכומי הלוואה משמעותיים ובתקופת הלוואה המתפרשת לרוב לתקופה של עשרות שנים, תהליך קבלת הלוואת המשכנתא כרוך בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ובכדי שנוכל לבדוק מראש את זכאותנו, נוכל להגיש בקשה לקבלת אישור עקרוני.

 

מהו אישור עקרוני למשכנתא ומדוע הוא כל כך חשוב?

כאמור, תהליך קבלת הלוואת המשכנתא הוא תהליך בירוקרטי, היכול להימשך זמן מה ועד לקבלת הכסף, עלינו לדעת לכל הפחות כי קיימת היתכנות לקבלת הסכום המבוקש, על מנת שנוכל לדעת אם הנכס אותו אנחנו מעוניינים לרכוש אכן רלוונטי ומתאים למסגרת התקציב שלנו.

כך, עוד לפני שלב פתיחת תיק המשכנתא, עלינו להגיש בקשת אישור עקרוני לקבלת המשכנתא. אישור עקרוני להלוואת משכנתא מהווה אישור לכך שהבנק מוכן להעניק לנו את הלוואת המשכנתא בסכום הנדרש ועם אישור זה ניתן למעשה לחתום על חוזה לרכישת הדירה.

 

כיצד מקבלים אישור עקרוני למשכנתא?

משכנתא בדרך שלך – עשה זאת עם איש מקצוע – זאת לא סתם סיסמה, אלא המלצה חשובה שנועדה להבטיח את האינטרסים שלכם מול הבנק ולהגיע אל תמהיל הלוואה מותאם בדיוק לצרכים והמטרות שלכם, לרבות קבלת אישור עקרוני למשכנתא בתחילת הדרך.

כדי לקבל אישור עקרוני למשכנתא צריך לפנות אל הבנק המיועד ולמלא טופס ייעודי לבקשת הלוואת משכנתא. בטופס הבקשה נצטרך למלאת מספר פרטים אישיים וכן פרטים הנוגעים לנכס המיועד לרכישה ולמצבנו הכלכלי (הכנסות חודשיות, דפי חשבון בנק ועוד). עם קבלת האישור העקרוני, הבנק ימסור רשימה של מסמכים נוספים הנדרשים לאימות הפרטים עליהם הצהרנו ואת המועד להגשתם.

 

אישור עקרוני למשכנתא – כדאי לדעת

פנייה לקבלת אישור עקרוני למשכנתא מבנק מסוים אינה כרוכה בתשלום ואינה מחייבת לקחת את הלוואת המשכנתא בבנק שנתן את האישור. אישור עקרוני למשכנתא צריך להיות בתוקף למשך 24 ימים לפחות, כאשר במהלך תקופת האישור הנקובה, הבנק מחויב לעמוד בתנאי האישור, גם אם חלו שינויים בריביות ועמלות הבנק.

 

לסיכום

תהליך הלוואת המשכנתא הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, המתחיל בקבת אישור עקרוני למשכנתא, אישור המעיד על נכונותו של הבנק הלווה להעניק לנו את הלוואת המשכנתא המבוקשת. עם האישור העקרוני ניתן לחתום על חוזה רכישת הדירה ומכאן למעשה נובעת חשיבותו, כאשר את האישור העקרוני ניתן לקבל לאחר ייעוץ עם גורם מקצועי והגשת טפסי הבקשה המתאימים אל הבנק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר

רואת חשבון
מהי הצהרת הון?

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם