נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו מקרים ניתן להרשיע בנהיגה בשכרות ללא בדיקה?

נהיגה בשכרות

כל אזרח יכול לעשות ככל העולה על רוחו, כל עוד מדובר על פעולות שנעשות במסגרת החוק. אזרח שעובר על החוק, מעמיד את עצמו בסכנה אל מול גורמי האכיפה השונים, שאמונים על שמירת הסדר והחוק. לכן, כאשר נהג נעצר על ידי שוטר בחשד לנהיגה בשכרות, מצופה מהנהג לקבל את הוראותיו של השוטר. למרות זאת, מסיבות כאלו ואחרות, ישנם מקרים בהם לא נערכת בדיקת ינשוף, אך בכל זאת האזרח מורשע בנהיגה בשכרות. אלו המקרים האפשריים.

 

נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא אחת העברות החמורות ביותר שניתן לבצע על הכביש. מדובר על עבירה שסכנת גם את חיי הנהג ואת רכושו, אך גם את החיים ואת הרכוש של הזולת, שנמצאים על הכביש או על המדרכה. לכן, המדינה מתייחסת בחומרה למבצעי עבירה זו, ומבצעת אכיפה רבה על מנת למזער נזקים אפשריים. לחצו כאן לפרטים נוספים.

 

בדיקת מאפיינים

שוטר שעוצר נהג על הכביש, יכול לבצע בדיקת מאפיינים כדי להבין האם יש חשד שהוא נוהג תחת שכרות. בדיקת המאפיינים היא בדיקה בה מורה השוטר לאזרח לבצע מספר פעולות מסוימות, שאדם שאינו שיכור אמור לבצע בקלות. שיכור לעומת זאת עשוי להיכשל או להתקשות בביצוע אותן פעולות, מה שייתן אינדיקציה על נהיגה בשכרות במידה חלקית.

 

סירוב לבדיקת ינשוף

בדיקת ינשוף היא הדרך הפשוטה ביותר לבחינת רמות האלכוהול בדם. בנוסף, בית המשפט קבע שמדובר בבדיקה אמינה. לכן, כשאדם מסרב לבדיקת ינשוף, הוא עשוי להיחשב כמי שנהג תחת שכרות.

 

ריח של אלכוהול מהרכב

שוטר שעוצר אזרח על הכביש יכול להוביל להרשעה שלו בנהיגה בשכרות עקב סימנים מסוימים, כמו ריח אלכוהול שנידף מהרחב. לרוב, השוטר יצטרך לאסוף ראיות נוספות או סימנים נוספים, שכן ניתן לטעון שריח האלכוהול הוא של חברו של הנהג למשל, שישוב לידו.

 

סימנים מחשידים

סימן מחשיד נוסף שיכול להוביל להרשעה בנהיגה בשכרות ללא בדיקה, היא הימצאות של בקבוקי אלכוהול משומשים. בקבוק רק שנמצא בחלל הרכב, או בקבוק עם תכולה חלקית של משקה, יכול לתת אינדיקציה לשוטר שהנהג שתה בזמן הנהיגה שלו. גם כן, השוטר יצטרך להוכיח בצורה מוחשית יותר שמדובר על נהיגה בשכרות.

 

ענישה זהה

נהיגה בשכרות היא נהיגה בשכרות. נהג שיורשע בנהיגה בשכרות, רישיון הנהיגה שלו יישלל לתקופה מינימלית של שנתיים. גם אם הנהג שהורשע בעבירה הורשע למרות שלא בוצעה בדיקה שהראתה על רמות אלכוהול בדמו, הוא יקבל עונש מינימלי שזהה לענישה אצל נהגים שנמצא אחוז אלכוהול מסוים בדמם לאחר בדיקה.

 

ייעוץ מעורך דין

ישנם מקרים אינדיבידואלים רבים, כך שקשה להגיד מתי באופן וודאי יוכלו להרשיע אתכם בנהיגה בשכרות ללא בדיקה ומתי לא. לכן, מומלץ לפנות אל עורך דין עם המקרה האישי שלכם ולקבל ממנו ייעוץ רלוונטי.

נהיגה בשכרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים