נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דלקן אוניברסלי – שאלות ותשובות

שאלות ותשובות ראשית

רפורמת הדלקן האוניברסלי אשר נכנסה לתוקפה בתחילת השנה משנה לחלוטין את כל מה שידעתם לגבי תדלוק הרכב באמצעות דלקן אוניברסלי. כל השאלות והתשובות למהפכה – במדריך הבא

 

מהו דלקן אוניברסלי?

בהתקן דלקן אוניברסלי (כמו הדלקן המוכר) שני רכיבים. הטבעת המשדרת – נמצאת סביב פתח התדלוק, בדרך כלל בצבע שחור. הרכיב השני הוא הכרטיס או המוח שמותקן בדרך כלל באזור נסתר בתא המטען בסמוך למיכל הדלק. באותו מוח מקודדים פרטי הרכב, פרטי החברה וחיבור למחשבי החיוב החודשי, כאשר בתום כל חודש מתקבל דו"ח מפורט אודות צריכת הרכב.

 

כיצד עובד הדלקן האוניברסלי?

התקן דלקן אוניברסלי הוא התקן חדש שיש להתקין ברכב. ההתקן ״הישן״ (דוגמת דלקן או פזומט שהיה נהוג בשימוש) אינו מתאים לשימוש אוניברסלי, ועד לשנת 2019 מחויבים כל בעלי הרכבים להתקין ברכבם התקן דלקן אוניברסלי ותחנות הדלק מחויבות להתאים את משאבות הדלק לדלקן האוניברסלי, להמשך קריאה.

מה מחירו של הדלקן האוניברסלי?

המחיר נע בין עשרות למאות שקלים, כולל התקנה — בהתאם לכוח המיקוח של הצרכן.

שאלות ותשובות
שאלות ותשובות

מהי רפורמת הדלקן האוניברסלי?

רפורמת הדלקן האוניברסלי נכנסה לתוקף שנת 2018.  במסגרת הרפורמה מחויבות כל חברות הדלק בארץ לאפשר לנהגים לתדלק את רכבם ללא צורך בתשלום במעמד התדלוק, בכל תחנת דלק שיבחרו – בזכות התקן הדלקן האוניברסלי. בנוסף, הרפומה נועדה לפתוח את שוק הדלק לתחרות על כיסו של הצרכן והיא תאפשר לצרכנים אשר ברכבם יותקן התקן דלקן אוניברסלי, לתדלק בתחנות הדלק הציבוריות השונות ברחבי הארץ ולהחליף ספק שירותי תדלוק, בכפוף לחתימה על הסכם תדלוק עם כל חברה בה יחפצו, מבלי שהם "כבולים" לתדלוק בתחנה לה שייכת החברה עמה הם חתמו על הסכם.

האם ניתן לתדלק בכל תחנת דלק בארץ?

כן. התקן דלקן אוניברסלי מאפשר לבצע תדלוק בכל אחת מתחנות הדלק, הן אלו של הרשתות הגדולות והמוכרות והן בתחנות דלק ״קטנות״ פרטיות.. בצורה פשוטה וברורה ניתן לתדלק בכל אחת מתחנות הדלק באמצעות דלקן אוניברסלי, זאת בתנאי שרשת תחנות הדלק כלולה בהסכם דלקן אוניברסלי אותו הזמינה החברה.

 

מה נרוויח כצרכנים?

באמצעות תקן התדלוק האוניברסלי מתאפשרת לראשונה גמישות להחלפת ספקים וכן בחירת מספר ספקים בו־זמנית, בצורה שבה הצרכן יכול לנהל מעטה משא ומתן ולבחור את ההצעה הטובה ביותר מבין הספקים. כלומר, הצרכנים יהוו כוח קנייה גדול למול חברות הדלק הגדולות המוכרות שמפעילות מספר רב של תחנות. כח קניה זה מאפשר לאותם משווקים/מתקיני דלקן אוניברסלי להתמקח על המחיר ולהוביל לקבלת הנחה משמעותית בעבור הדלק, מה שיתגלגל בסופו של דבר להנחות עבור הצרכנים. בנוסף, בשימוש מסודר בהתקן דלקן אוניברסלי, אין צורך באמצעי תשלום (אשראי או מזומן) במעמד ההגעה לתחנת הדלק או לאחר התדלוק, אלא רק בתום החודש בהתאם להסכם שנחתם מול החברה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב