נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש דרך להפסיק לשלם מס הכנסה?

קבלת החזר כספי

כל עובד בישראל נדרש לשלם אחוז מסוים ממשכורתו למדינה, בצורת מס הכנסה.

אצל עובדים שכירים המס מנוכה ישירות מתלוש המשכורת שלהם על ידי המעביד, ועובדים עצמאיים נדרשים מדי שנה להגיש דו"ח לרשויות המס על מנת לדעת כמה מס הם נדרשים לשלם.

עם זאת, ישנן מספר דרכים בהן תוכלו לא לשלם מס הכנסה (באופן חוקי כמובן, אנחנו לא מעודדים העלמת מס), או לכל הפחות לשלם תשלום מופחת למס הכנסה.

 

כיצד תוכלו לקבל פטור או הקלה במס הכנסה?

מכיוון שמס הכנסה הוא תשלום חובה על כך עובד, יהיו רק נסיבות מעטות בהן תוכלו לקבל פטור מלא מלשלם את המס. פטור זה עשוי להינתן לעובדים שחלו במחלה קשה, לעובדים בעלי נכות פיזית או שכלית, לעובדים בעלי תעודת עיוור וכיוצא באלו.

עובדים בריאים וללא בעיות רפואיות משמעותיות לרוב לא יהיו פטורים מלשלם מס הכנסה (ובהחלט עדיף לשלם מס הכנסה ולא לסבול מבעיה בריאותית משמעותית). עם זאת, יהיו מקרים רבים בהם תוכלו לקבל הקלות בתשלום המס ולקבל נקודות זיכוי במס הכנסה.

מקרים אלו עשויים להיות על רקע תעסוקתי (שינויים בגובה המשכורת, תקופת אבטלה, פיטורים, פיצויים, עבודה בחו"ל, יציאה לשנת שבתון), על רקע כלכלי (תשלום משכנתא, הפסדים או רווחים כתוצאה מפעילות בשוק ההון, פדיון מוקדם של קופת גמל, אובדן כושר עבודה), על רקע משפחתי (גירושים, לידה, תשלום דמי מזונות, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, משפחות חד הוריות) ועוד מגוון סיבות.

ניתן לראות שהקריטריונים שעשויים לזכות בהחזרי מס הם רבים ומגוונים, ויכולים להיכלל בהם ישראלים רבים.

 

כיצד תוכלו לדעת האם אתם זכאים להקלות במס?

את זכאותכם תוכלו לבדוק באתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il. באתר תמצאו שאלון חישוב זכות, ובו תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים ופרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם.

תהליך הבדיקה הוא קל ומהיר, ותוך דקות ספורות בלבד תוכלו לקבל תשובה – האם אתם זכאים להקלות או החזרי מס. הבדיקה נערכת ללא עלות או התחייבות כלשהי.

 

במידה וגיליתם על זכאותכם רק באיחור – תוכלו לקבל החזרי מס

החזרי מס ניתנים לאנשים אשר לא היו מודעים לכך שהם זכאים להקלות במס, וכבר שילמו מס בסכום גבוה יותר מכפי שהם היו אמורים לשלם.

את הבקשה להחזרי מס יש להגיש לרשויות המס, ותוכלו לעשות זאת עד 6 שנים אחורנית (כלומר – ניתן לקבל החזרי מס גם באופן רטרואקטיבי).

הגשת הבקשה אינה מסובכת כפי שניתן בטעות לחשוב, אך היא כן דורשת התעסקות עם בירוקרטיה ועלול לעבור זמן רב עד שתקבלו את ההחזר בפועל. עם זאת, שווה להשקיע בעניין – גובה החזר המס הממוצע עומד על כ- 8,000 ₪, סכום לא מבוטל שתוכלו לקבל חזרה מהמדינה!

 

שטרות של יורו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר

רואת חשבון
מהי הצהרת הון?

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם