נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם הפלה זה חוקי בישראל?

ילדה

הפלה היא נושא טעון ובעל דעות מרובות ומורכבות אשר נוגעות לנשים (לרוב צעירות) אשר בוחרות באופן מודע לסיים את ההיריון שלהן בטרם עת ולמעשה להפסיקו באופן מלאכותי.

יש לעשות הבחנה בין הפלה מלאכותית להפלה טבעית שהיא אירוע שכיח למרבה הצער ושקורה בין 30-50% מההריונות כאשר במקרים רבים נשים פולטות את ה-"תוכן ההריוני" , (העובר, השליה והנוזלים הפנימיים), (10 דברים שלא ידעתם על השליה) בלי לדעת כלל שהייתה בהיריון. רוב מוחלט של ההפלות הטבעיות מתרחשות בעשרים השבועות הראשונים מאז קליטת הזרע בביצית.

מומלץ לכל אישה הרה להיוועץ ברופא בכל מקרה של דימום במהלך ההיריון.

מהי הפלה מלאכותית?

הפלה יזומה היא למעשה הפעולה אשר נעשית על מנת להפסיק את ההיריון לפני השבוע ה-24 להיריון אשר הוגדר כך מפני שזהו השלב המוערך בהיריון אשר לאחריו העובר יכול לתפקד באופן עצמאי. למעשה עד לשובע ה-24 החזקה החוקית של העובר במדינת ישראל היא אינה של יצור חי וזוהי הבחנה חשובה ביותר בפן המשפטי אשר מקל על ההליך.

ישנן שתי סיבות עיקריות להפלה:

  1. היריון אשר משתבש ויש בו כדי להזיק לאישה ההרה או עובר אשר בעל מומים ניכרים אשר יקשו עליו לחיות חיים רגילים-

עם התקדמות הרפואה לימינו אנו כבר ניתן לזהות תסמונות רבות ומומים אשר ביניהם עיוורון, חירשות, פיסחות, תסמונת דאון, אוטיזם ותסמונות ומחלות דומות אשר במקרים מסוימים ניתן יהיה למנוע הולדת תינוק בעל מומים אלו ועל כן הפלה תיעשה במקום.

באופן דומה, לעיתים קיימים סיבוכים בלידה עצמה אשר עלולים לשים בסיכון את האישה ההרה ובמקרים קיצוניים עוד יותר ( במקרים רבים שבהם האישה ההרה הינה כבר אם למספר ילדים אחרים) מעדיפים לא לקחת סיכונים בלידה קשה ומסובכת שעלולה לגרום לנזק לאישה ההרה ולהפיל.

  1. האישה לא רוצה להביא את התינוק שברחמה לעולם –

לכך יכולות להיות סיבות רבות, הן מקיום יחסי מין לא זהירים אשר הסתיימו בהיריון וכלה במקרים קיצוניים של אונס אשר גרמו לקורבן להתעבר. כל הפלה של עובר חי ניתנת כל עוד לא עבר השבוע ה-24 להיריון, וכן חובה לקבל אישור מהועדה להפסקת היריון.

מה החוק אומר? למי הועדה תאשר?

החוק קובע שאת ההפלה ניתן לעשות רק במכונים אשר משרד הבריאות אישר.

הועדה מאשרת הפסקת הריון רק אם מתקיים לפחות אחד מהתנאים הבאים:

  1. ההיריון אינו שייך לזוג הנשוי אחד לשני.
  2. היריון שהוא תוצר של יחסים האסורים בחוק כמו אונס או גילוי עריות.
  3. העובר או האישה נמצאים בסכנת חיים או נזקי מומים גופניים או נפשיים.
  4. האישה צעירה מגיל 18 או מבוגרת מגיל 40.

במקרים חריגים ניתן להגיש בקשה מיוחדת אשר תיבחן בנפרד וקיימים מקרים בהם מאושרת הפלה גם לאישה הרה שלא עומדת באף קריטריון מהמפורטים מלעיל.

על אף מורכבות העניין, חשוב להמשיך ולהנות מחיי המין. על מנת לעשות זאת, ניתן להעזר באתר אשר מספק מגוון פתרונות טבעיים https://natural-viagra.co.il.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואה
פלוגה
התפרצות סכיזופרניה בצבא

כידוע, הסביבה הצבאית עשויה להיות סביבה מאוד מלחיצה. הריחוק הבית, המשמעת הצבאית, התנאים הלא נוחים ובמקרים מסוימים – גם