נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האקתון: אירוע חדשנות לעובדים

לקוחות מרוצים

האקתון הוא אירוע אליו מגיעים מומחים מתחומים שונים להנחות קבוצות בסבבים, לאורך עד 72 שעות רצופות ואינטנסיביות. המטרה – ליצור מוצר חדשני, לפתור בעיה, או להתגבר על אתגר בנושא מסויים. בתום הזמן שהוקצב, המשתתפים מציגים את התוצאות והתוצרים שלהם בפני חבר השופטים, או מנהלי הארגון, המכריזים על קבוצה מנצחת. עכשיו, כשאתם מבינים מה זה האקתון, השאלה היא למה צריך האקתון בכלל, או האקתון לעובדים בפרט?

 

האקתון לעובדים – אילו מטרות הוא משרת?

  • אירוע יחצני לקידום מוצר
  • פעילות מגבשת לצוות העובדים
  • יצירת פתרונות מהירים לבעיות קיימות בארגון
  • התנסות של עובדים בתהליך למידה מהיר מבוסס התנסות
  • הכשרה ממוקדת במיומנות חיונית ספציפית

 

האקתון לעובדים – למה לא כדאי לעשות אותו?

למרות יתרונותיו הרבים, לקיום האקתון יש גם לא מעט חסרונות.

הפקת האקתון היא לרוב יקרה ומורכבת. הפקה של האקתון איכותי חייבת להיות מוקפדת עד הפרט האחרון כדי שהאירוע אכן יצליח לשרת את המטרות הרצויות וליצור שינוי רצוי בארגון.

לבסוף, ארגונים רבים מתייחסים להאקתון כאל אירוע חד פעמי, בעל ערך בפני עצמו, אם כי במציאות האקתון הוא סוג של מקפצה אפקטיבית, אחריה חייבת להתקיים המשכיות, כדי להטמיע בארגון ערכים חדשים, מיומנויות חדשות, או כל יעד אחר אותו נועד האקתון לשרת.

 

האקתון לעובדים – ליהנות מהיתרונות בלי לסבול מחסרונות

Hackajon היא מתודה שנוצרה על ידי יהונתן כהן – מוביל חדשנות ארגונית.

זוהי מתודה שמטרתה לבנות תרבות ארגונית מעודדת תמיכה, מימוש אופטימלי של הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואחת מעובדי הארגון, עד להעלאת התפוקה ויכולת החדשנות שלהם לטובת הארגון.

תוצאות משנה בלתי נמנעות של המתודה הן יצירת הנאה במקום העבודה, מתן תחושת משמעות לעובדים, תכנית כלל ארגונית שמייצרת הנעה מהותית אצל עובדי הארגון.

המתודה מסייעת לעובדים להשתחרר מחסמים מקצועיים ואישיים, המעכבים את התפתחותו המקצועית ובכך מאפשרת לעובד להצליח בעבודתו ולממש את הפוטנציאל המקצועי שלו.

 

 

האקתון מול  Hackajon – מה ההבדלים?

תווך הזמנים

האקתון הוא אירוע קצר (של שעות עד ימים בודדים) ואינטנסיבי, בעוד Hackajon הוא אירוע מתמשך וארוך טווח (של חודשים).

 

שימור תהליכים והטמעת שינויים

האקתון מיועד להניע תהליכים, אבל לא יכול לשמר אותם, לעומת Hackajon המתמקד בשימור  והטמעה של שינויים חיוביים לטווח ארוך בתוך הארגון.

 

התמקדות והנעת האינדיבידואל

האקתון מתמקד רק במתן פתרונות למוצרים ותהליכי עבודה בעוד Hackajon מתמקד באינדיבידואלים ומניע את השינוי בארגון מתוך השינוי החיובי שחל בכל אחד מהעובדים.

 

שדרוג לעולם ההאקתונים

Hackajon הוא תהליך אבולוציוני של האקתון אך לא להיפך.

 

לסיכום

האקתון יכול להיות סוג של אירוע שיא לעובדים, שבמהלכו מתקיימים תהליכים קצרי טווח, אך משמעותיים. יחד עם זאת, קיום Hackajon מאפשר למארגני התהליך בארגון להביא את כל היתרונות של האקתון לעובדים, לצד יתרונות רבים נוספים, כמו התפתחות אישית ומקצועית של כל אחד מהם, פתרונות ברמה הארגונית, הגברת המוטיבציה, תחושת ההנאה ממקום העבודה בקרב העובדים ועוד.

 

מנהל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
צרעה על ענף עץ
הדברת צרעות במרכז

הצרעות נחשבות למעופפים מזיקים ביותר. מדובר בחיה שאמורה לעזור לגינה מאחר והיא ניזונה מחרקים המזיקים לעצים ולגינה. אך למעשה

רהיט ישיבה
ניקיון ספות מקצועי

הגעתם למצב ששכחתם מה הצבע המקורי של הספה שלכם? הילדים כיסו אותה בכתמים? זה הזמן לחפש את חברת הניקיון