נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין סוגי הקוסמים והקסמים?

קסם עם קלפים

עולם הקוסמים והקסמים הוא עולם מרתק ומופלא, שלא תמיד מוכר לקהל הרחב לפרטי פרטים.

לא כל הקוסמים מומחים בלבצע את כל הקסמים – יש קטגוריות של קוסמים וקסמים, וכל קוסם יכול לבחור לעצמו להתמחות באחד מהם (או בכמה מהם).

אילו סוגי קוסמים קיימים?

 

 

קוסמים שמתעסקים בקסמי תקריב

קוסמים אלו, שנקראים גם "קוסמי קלוז אפ", עוסקים בעיקר בקסמים שדורשים זריזות ידיים.

מכירים את הקוסמים שמראים לכם חפץ כלשהו ביד, וכעבור שנייה החפץ עבר ליד השנייה, או שהוא בכלל צץ אצלכם ביד? זו המומחיות של קוסמי תקריב.

קוסמים אלו מתעסקים בעיקר עם חפצים (חבילת קלפים, מטבעות, כלי סכו"ם), ומטרתם להדהים אתכם ולגרום לכם להאמין שהחפץ זז ממקומו, התעקם, נשבר או נעלם.

 

קוסמים שמתעסקים בקסמי אילוזיות

קסמי אילוזיות הם סוג הקסמים שאנשים נוטים לזהות איתם "מופעי קסמים". למשל, מתנדב מהקהל שנכנס לקופסה ונחתך לשני חלקים, אדם שנדמה שהוא מרחף באוויר (למרות שלפני רגע הוא היה שכוב על שולחן מוצק), או אדם שנכנס לארון – וכשנפתחת הדלת הוא כבר לא שם.

אלו הם קסמים שמתאימים למופעים גדולים ורבי משתתפים, כאשר לרוב יהיה צורך במתנדבים מהקהל – על מנת להראות שהקסמים באמת אותנטיים, ולא מבוצעים על אנשים שמכירים את הטריק שמאחורי הקסם.

 

אמני חושים

אמני חושים (אשר נקראים גם מנטליסטים) הם ז'אנר מיוחד בעולם הקוסמים, והם כנראה ייעלבו אם תקראו להם "קוסמים". הקסמים שלהם לא עוסקים רק בזריזות ידיים או בטריק כלשהו של קוסמים, אלא מטרתם להתל במחשבה ובהיגיון שלכם.

אמני חושים מתיימרים להציג יכולות על טבעיות ועל אנושיות: קריאת מחשבות, ידיעת פרטים על עברכם במפגש ראשוני, ואף יגרמו לכם לבחור בצבע/ צורה/ מספר שהם רוצים שתבחרו – מבלי שאמרו לכם דבר על כך באופן מילולי.

 

קוסמים לילדים

קוסמים שקהל היעד העיקרי שלהם הוא ילדים, לרוב לא יציגו קסמים גדולים ומורכבים, שמצריכים מחשבה או הבנה מיוחדת. אלו יהיו קסמים פשוטים יותר, כשהדגש יובא בעיקר על עצם החוויה. קוסם לילדים יבנה תפאורה מיוחדת, ילבש תלבושת מצחיקה ויבנה את הסיפור שמאחורי הקסמים.

קוסמים אלו מופיעים בעיקר באירועים ובימי הולדת. זהו כנראה סוג הקוסמים המבוקש ביותר והחווייתי ביותר מבין כל סוגי הקוסמים, במיוחד עבור ילדים שמחפשים את הריגוש והחוויה. בחרו גם אתם קוסם מצחיק לאירוע, כדי להוסיף לאירוע שלכם חוויה ייחודית ויוצאת דופן!

 

קוסמים למבוגרים

קוסמים למבוגרים יתרכזו לרוב במלל שמסביב לקסם, במטרה לשכנע גם את המבוגרים הספקנים ביותר באשר לאמיתות הקסם. הקוסם יוכל להשתמש גם באמצעים שנועדו לקהל המבוגר, כמו בקבוקי אלכוהול או הימורים.כמובן שישנם עוד סוגים של קוסמים וקסמים, שכן מדובר על תחום מתפתח שמשתכלל עוד ועוד עם השנים– אך אלו המרכזיים שבהם.

 

אמן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אטרקציות ואירועים
זריזות ידיים
אמן חושים בחיפה

חיפה היא אחת הערים היפות ביותר בישראל ואחת המעניינות ביותר. מקומות כמו העיר התחתית או למעלה על הכרמל יוצרים

ליצן מחופש בהופעת רחוב
סטנדאפיסט בגבעתיים

גבעתיים נמצאת באזור אטרקטיבי במיוחד, קרוב לתל אביב ולאזור המרכז הפופולארי לבילויים , הצגות ותיאטרון, פאבים ומועדונים, מסעדות ומופעים

מוח
אמן חושים ברמת גן

תגידו, לדעתכם כוחות על טבעיים קיימים, או שמא מדובר במשהו שלעולם לא באמת נבין לעומק? אמן חושים ברמת גן

אטרקציות ליום הולדת
5 אטרקציות לימי הולדת

קיימות אטרקציות מגוונות כדי לחגוג יום הולדת עבור הילדים. אטרקציה ראשונה היא לחגוג יום הולדת אקסטרימי! כן, לחגוג יום

פיקניק
6 רעיונות לאירוח בקיץ החם

עומדים לארח חברים ובני משפחה? להלן שישה רעיונות מצוינים לאירוח בקיץ הישראלי הלוהט. כל הפרטים – במאמר. אירוח בקיץ