נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הוטרדתי מינית ע"י קטין מה עושים?

הוטרדתי מינית ע_י קטין מה עושים

הטרדה מינית היא תופעה שקורית לא מעט ובכל מקום, ויכולה להיות בין מבוגרים לקטינים ובין קטינים לבין עצמם. אם אתם חווים הטרדה מינית מצד קטין חשוב שתדעו כיצד לנהוג – על כך במאמר הבא.

 

מה זו הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא התנהגות לא רצויה, לא נעימה כשהיא בעלת אופי מיני ופוגעת באדם, בין אם הוא קטין ובין אם מבוגר. מדובר על נגיעות לא רצויות, התחככות, הערות מיניות, שפה בוטה, מעשי סדום, ניצול יחסי מרות, אונס, התנהגות אלימה וכד'.

 

הטרדה מינית מצד קטין מעל גיל 12

הטרדה מינית של קטין היא עבירה פלילית וישנן סנקציות חמורות על מי שמתעללים מינית בקטינים. לעומת זאת, אם אתם חווים הטרדה מינית מצד קטין מעל גיל 12 ההתייחסות אליהם שונה מההתייחסות והטיפול במטרידים מבוגרים. כלומר, הקטין יופנה לשירות המבחן לנוער לאחר תלונה במשטרה כלפיו. שם יבחנו אם המעשה שעשה חזר על עצמו או נעשה בפעם הראשונה ובמידה ויוגש נגנו כתב אישום הוא יופנה לבית המשפט לנוער.

 

הטרדה מינית מצד קטין מתחת לגיל 12

כאשר מדובר על הטרדה מינית מצד קטין מתחת לגיל 12, הקטין יטופל באמצעות עובד סוציאלי, בין אם הורי הקטין מסכימים או לא. יחד עם זאת, הטיפול יעשה רק לאחר חקירה של חוקר ילדים מטעם המשטרה. לפיכך, ישנה חובת דיווח על מקרי הטרדה מינית מצד קטין.

 

מה לעשות אם אתם חווים הטרדה מינית מצד קטין?

במידה ואתם חווים הטרדה מינית מצד קטין, חשוב להתרחק ולבקש סיוע מאדם הנוכח במקום או מחברים. יש לדווח מייד למשטרה ולגורמים סוציאליים ולהגיש תלונה על המקרה. בנוסף, מומלץ לקבל סיוע משפטי מעורך דין פלילי, כאשר מדובר בקטין מעל גיל 12. לקבלת ייצוג משפטי הקליקו על הקישור.

 

האחריות הפלילית של קטינים

כאשר מדובר על הטרדה מינית בין קטינים, חשוב לדעת שחוק העונשין מתייחס ליחסים בין קטינים מגיל 16. במידה וקטינים מקיימים יחסי מין הם לא יהיו מוגדרים כפליליים כאשר פער הגילים הוא עד 3 שנים והקטינים נמצאים ביחסי חברות. יחד עם זאת, אם הקטין עוד לא בן 14, גם אם הוא מסכים ליחסי מין, עבירות המין יהיו פליליות.

 

תביעת פיצויים בגין הטרדות מיניות של קטינים

כאמור, כאשר המטריד הוא קטין מתחת לגיל 12 ההתנהלות תהיה שונה מתביעה של קטין מעל גיל זה. לעומת זאת, כאשר הפגיעה היא בקטין ניתן להגיש תביעה אזרחית לצד התביעה הפלילית. התביעה תוגש עד 7 שנים מהרגע שהקטין מגיע לגיל 18. במידה והקטין נפגע מבן משפחה, ההתיישנות תחל מגיל 28.

 

לסיכום

הטרדה מינית היא נושא מורכב כאשר הפגיעה נעשית ע"י קטין ודורשת התייחסות מיוחדת, בין אם מדובר בחוקרי נוער ועובדים סוציאליים ובין אם מדובר בייצוג משפטי.

הטרדה מצד קטין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים