נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכירו את מחלות עצב הראייה

ילדה

רואים מטושטש? כפול? או רואים רק חלק משדה הראיה? סובלים מכאבי ראש? הקאות? כאבים בעיניים? כל אלו הם תסמינים של מחלות שונות שמקורן בעצב הראייה. העין, בהיותה אחד האיברים המורכבים והעדינים בגוף, עלולה לסבול מסוגים שונים של מחלות הפוגעות בתפקודה. אז איך מזהים מחלות הפוגעות בעצב הראייה? על כך בכתבה הבאה.

 

לחץ תוך גולגולתי על עצב הראייה

אחד הגורמים שעלולים לפגוע בראייה ולהוביל לראייה מטושטשת הוא עודף לחץ תוך גולגולתי, אשר לוחץ על עצב הראייה ופוגע בתפקודו. המחלה מתאפיינת גם בכאבי ראש ולעיתים אף בבחילות והקאות. הדרך הטובה ביותר לזהות את המחלה היא באמצעות בדיקת עיניים במקומות מורשים כמו – https://www.optica-carmit.co.il. בדיקת עיניים מאפשרת לזהות ראייה מטושטשת, ואם אכן קיימת כזו – לבצע בדיקת הכוללת הרחבת אישונים על מנת לבחון את מצב עצב הראייה.

אם נראה שעצב הראייה נפוח, יש מקום לחשוד כי מדובר בנפיחות הנובעת מלחץ תוך גולגולתי. בשלב הזה כמובן כדאי גם לשלול את האפשרות שמדובר בגידול באמצעות בדיקות MRI ו-CT. בהנחה ואכן לא מדובר בגידול, נעשית בדיקת ניקוז נוזלים באמצעות דיקור מותני. אם אכן מדובר בעודף נוזלים, ניתן לטפל במחלה באמצעות תרופות המקטינות את ייצור נוזל השדרה. אפשרות נוספת היא שהמחלה נובעת מעודף משקל, המשפיע על הלחץ התוך גולגולתי, ועל כן ירידה במשקל יכולה לסייע בהקלה על תסמיני המחלה.

 

דלקת בעצב הראייה

מחלה נוספת הנובעת מבעיה בתפקוד בעצב הראייה היא דלקת עצב הראייה. מדובר במחלה המתאפיינת בטשטוש ראייה, אך גם באופן יותר ספציפי בכאב בהזזת גלגל העין, ירידה בראייה במרכז שדה הראייה וכן בקושי בהבחנה בצבעים. המחלה, כמו דלקות אחרות, נגרמת מזיהום אשר מגיע לעצב הראייה ופוגע בתפקודו, והדלקת היא הניסיון של הגוף להוציא את הזיהום החוצה. לעיתים, הגוף עשוי לזהות באופן שגוי גורם פנימי כגורם מזוהם ועל כן להדליק אותו ללא כל סיבה. במקרה הזה המחלה היא אוטואימונית, כלומר נובעת מטעות של המערכת החיסונית. במקרה כזה, ישנה אפשרות שמדובר במקרה של טרשת נפוצה שהיא מחלה אוטואימונית, המתבטאת במקרים כאלו. אם לא מדובר במקרה של טרשת נפוצה, הדלקת בדרך כלל עוברת מעצמה לאחר מספר ימים, וניתן להקל את תסמיניה באמצעות הזרקת סטרואידים.

 

אוטם של ראש עצב הראייה

עוד מקרה של מחלה בעצב הראייה הוא אוטם של ראש עצב הראייה. מדובר במחלה שגם היא גורמת לירידה בראייה, אך מאופיינת במקרים בהם הירידה בראייה מתרחשת רק באחת העיניים או בחלק משדה הראייה, בדרך כלל החלק התחתון. המחלה נגרמת בעקבות קריש דם אשר מגיע לאחד העורקים המובילים

דם לעצב הראייה. הטיפול הנפוץ במחלה הוא באמצעות הזרקה של סטרואידים. לעיתים מדובר בתסמין של דלקת כלי דם, ובמקרים כאלו הטיפול הוא יותר מורכב.

העין ירוקה
העין ירוקה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואה
פלוגה
התפרצות סכיזופרניה בצבא

כידוע, הסביבה הצבאית עשויה להיות סביבה מאוד מלחיצה. הריחוק הבית, המשמעת הצבאית, התנאים הלא נוחים ובמקרים מסוימים – גם

ילדה
האם הפלה זה חוקי בישראל?

הפלה היא נושא טעון ובעל דעות מרובות ומורכבות אשר נוגעות לנשים (לרוב צעירות) אשר בוחרות באופן מודע לסיים את