נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המלצה על חברת ביטוח בניין משותף

מיבנה מגורים

מה זו פוליסת ביטוח משותף?

בית משותף זהו בניין בו מתגוררים יותר מדייר אחר. מרבית האנשים רוכשים ביטוח דירה סטנדרטי אשר מבטח את הסיכונים האפשריים שעלולים לפגוע בדירתו הפרטית ולעיתים מכסה גם את החללים המשותפים. אולם, בניין בו מתגוררים מספר דיירים כולל אזורים משותפים כגון: חדר מדרגות, מעלית, חצר משותפת ועוד. אזורים משותפים אלו, לעיתים אינם נכללים בביטוח הדירה הפרטית. כמו כן, גם אם הנזקים מכוסים, הליך הפיצוי על הנזקים בהם יהיה איטי יותר כאשר כל דייר מבטח זאת בנפרד מול חברת ביטוח שונה. פוליסת ביטוח הבניין המשותף מבטחת את המרחבים המשותפים ואת החבויות המשותפות לדיירי הבניין באופן אחיד.

 

אילו נזקים עלולים לקרות במרחבים המשותפים?

החללים המשותפים כוללים רכוש משותף של כל דיירי הבניין; חדר המדרגות, המעלית, מקלטים ועוד. רכוש משותף זה חשוף לנזקים שונים אותם רצוי לבטח. בנוסף, ישנם שירותים שנלקחים באופן משותף על ידי כלל הדיירים כמו שירותי ניקיון, תחזוקה ועוד אשר במסגרתם עלולה להיווצר חבות, אותה מכסה ביטוח בניין משותף. כמובן, שגם הגרוע מכל עלול לקרות – נזק פיזי לכל הבניין. במקרה כזה, ובמידה ואין ביטוח בניין משותף, ייתכן שהדיירים לא יוכלו להקים את ביתם בשנית באותו השטח היות ולדיירים האחרים בבניין, שכאמור לא רכשו ביטוח, לא תהיה היכולת הכלכלית להקים מחדש את הבניין.

ועדיין, למה לעשות ביטוח בניין משותף?

גם במקרים בהם הביטוח הפרטי של כל הדיירים כולל ביטוח על החלל המשותף, הליך קבלת הפיצויים במקרה של נזק הוא ארוך הרבה יותר מאשר מצב בו יש ביטוח בניין משותף. זאת משום שכאשר לכל דייר ביטוח פרטי משלו מול חברות ביטוח שונות, הליך קבלת הפיצויים הוא הרבה פעמים מסובך וארוך יותר. לעומת זאת, כאשר יש ביטוח בניין משותף הליך הפיצוי יהיה מהיר ופשוט יותר. כמו כן, גם כאשר הנזק הוא לא נזק משמעותי לכל הבניין אלא משהו יומיומי, כמו למשל תיקון חלון, נזילה, או החלקה של אחד אחד האורחים או העובדים בחדר המדרגות, ההליך עלול להיות מסובך הרבה יותר כאשר מדובר בביטוחים פרטיים ושונים זה מזה.

איך בוחרים חברת ביטוח?

קודם כל עליכם להבין מה הצרכים של הבניין שלכם ובדיוק מה אתם רוצים שהפוליסה תכסה. למשל, אם יש חדר כושר בבניין חשוב לבטח גם מתאונות שעלולות לקרות שם, או למשל אם יש שירותים קבועים שהדיירים רוכשים שגם הם יבוטחו וכו'. עליכם לוודא שחברת הביטוח אתה אתם מתקשרים כותבת את כל אלו בפוליסה ומכסה את החבות מתאונות או נזקים ייעודיים מהם אתם חוששים.

שלא יעבדו עליכם

פעמים רבות רוכשים את ביטוח הבניין המשותף על ידי חברות ניהול. זאת מתוך מחשבה שחברות ניהול, שברשותך בניינים רבים בעלות הניסיון וכוח מיקוח רב יותר ולכן יוכלו להשיג עבור הבניין את תנאי הפוליסה הטובים ביותר. יחד עם זאת, יש חברות ניהול רבות בשוק שאינן מספקות זאת ובכל זאת המחיר הגבוה נשאר. לכן, לפני שאתם בוחרים חברת ניהול, בדקו היטב שהיא מתחייבת לספק לכם את התנאים המתאימים לכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוח