נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חנוכיות מכל הסוגים – איך יודעים באיזה סוג לבחור?

חנוכיה עם 3 נרות שמן דולקים

השוואה בין סוגים שונים של חנוכיות עוזרת לבחור אותן לבית או כמתנה. במאמר הבא נסביר איפה רואים את ההבדלים בין הדגמים, איך יודעים באיזה חנוכיה לבחור ומה בודקים לפני שקונים.

ההבדל העיקרי בין סוגים שונים של חנוכיות בא לידי ביטוי בחומרי הגלם שבהם משתמשים כדי לייצר אותן. לצד חנוכיות רגילות ממתכת פשוטה, יש גם חנוכיות יוקרתיות מכסף טהור. בנוסף, אפשר למצוא חנוכיות שמיוצרות מסגסוגות של מתכת וחנוכיות שמבוססות על חומרי גלם ומשאבים ממוחזרים. אז לפני שמחליטים איזה חנוכיה לקנות, כדאי לבדוק באיזה חומרים השתמשו כדי לייצר אותה.

חנוכיה היא ללא ספק המאפיין המרכזי של חג החנוכה. כבר מגיל צעיר, ילדים וילדות אוהבים להשתתף בהדלקת הנרות ומרגישים שהם חלק מהחג והמסורת היהודית. עם זאת, יש סוגים שונים של מוצרי חנוכה איכותיים ולא תמיד קל לבחור מתוכם. אם למשל רוצים לרענן את הבית ולקנות חנוכיה חדשה לעצמנו או בתור מתנה, חשוב מאוד להכיר את ההבדלים בין הסוגים.

 

מה ההבדל בין חנוכיות רגילות ומעוצבות?

עוד דרך להבחין בין סוגים שונים של חנוכיות היא לבדוק את העיצוב שלהן. לצד חנוכיות רגילות, יש גם חנוכיות מעוצבות מקרמיקה ובגוונים של כסף, שחור, טורקיז ועוד. בנוסף, לא נדיר למצוא המון סוגים שונים של חנוכיות שבהן משולבים עוד אלמנטים שקשורים למסורת של חגי ישראל – החל מחמסה, דרך נבל ועד מגן דוד, כד שמן וכן הלאה.

מבחינת עיצוב, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהוא לא בא על חשבון הכשרות של חנוכיות. בכל מקרה של דילמה והתלבטות, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע או אפילו לפנות לרב. באופן עקרוני, אין בעיה שהחנוכיה תהיה מעוצבת, אבל זה כמובן לא אמור לפגוע בכשרות ההלכתית שלה.

 

הכי חשוב לבחור חנוכיה כשרה

חנוכיות כשרות שמיוצרות מכסף הן בדרך כלל הפתרון האידיאלי והמומלץ ביותר. כלי כסף עמידים לשנים רבות, הם לא סופגים בלאי ושחיקה, הם עמידים בפני קורוזיה גם אחרי ניקיון במים וניתן לתחזק אותם בקלות. יתרה על כך, כלי כסף מתאימים לחנוכיה כי הם בטיחותיים לשימוש ומשום שבעזרתם ניתן לעצב סוגים שונים של מוצרי יודאיקה בהתאמה אישית לצרכים ולטעם של קהל היעד.

חנוכיות כשרות מכסף למשל יאפשרו להעמיד את כל הנרות בקו ישיר ובגובה אחיד. למעט השמש שהוא נבדל מיתר הנרות, בחנוכיה כשרה לא אמורים להיות הבדלים בגובה ובמרחק. לכן, אפשר לדעת מראש עד כמה חנוכיה מסוימת היא כשרה ומה ניתן לעשות איתה.

 

מה התקציב לרכישת חנוכיה?

חנוכיות קונים במבט קדימה. נכון שהמחיר של חנוכיות מכסף טהור מעט גבוה יותר מחנוכיות ממתכת זולה או מקרמיקה, אבל הן הופכות מהר מאוד לחלק בלתי נפרד מהמסורת של הבית.

חנוכיה עם 8 נרות דולקים
חנוכיה עם 8 נרות דולקים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
קופסאות של מתנות
מתנה ליום האישה

יום האישה הוא היום האחד והיחיד בשנה, המוקדש כולו לנשים, ולמתן כבוד לעשייה ולתפקיד שלהן. מה שהיה בעבר יום שרק

יהלום ענק
מהם יהלומי דמים

כריית יהלומים היא אחד התחומים האפורים ובעלי התדמית הקשוחה והאכזרית ביותר בכל הקשור בכרייה בכלל, ובאבני חן בפרט. מרבית