נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים והמלצות לניקוי שטיחים

עצות ניקוי

לצד ההבדלים הרבים הקיימים בין שטיחים אותנטיים שנארגו בעבודת יד לבין שטיחים מודרניים שנוצרו בטכניקות חדשות ומתקדמות, ישנו מכנה משותף בולט אחד לכל השטיחים, והוא הצורך לשמור על תחזוקה נאותה שלהם. כיצד ואיך עושים זאת? לפניכם מספר טיפים והמלצות לניקוי שטיחים

 

שטיח מעוצב ומסוגנן

הבית שלנו זוכה מידי תקופות מסוימות לחידוש וריענון בכל הקשור לעיצוב שלו, כשהאפשרויות והאלמנטים העיצוביים הם רבים, מגוונים וכמעט בלתי נגמרים. אחד מהאלמנטים העיצוביים הבולטים, הנמצא בבתים רבים ברחבי העולם בכלל ובישראל בפרט, הוא השטיח הביתי, לו תפקיד חשוב ומהותי בעיצוב הבית כבר במשך שנים רבות.

השטיחים הביתיים הנמצאים בדרך כלל על הרצפה, מצליחים לתפוס את העין של כל המבקרים בבית, כשהם משלבים עיצוב מרהיב ומסוגנן, יחד עם אווירה ביתית חמה ונעימה, במיוחד הודות למרקם הקטיפתי והנעים למגע של השטיחים השונים.

 

חשיבות השמירה על ניקיון השטיחים

כאמור, מיקומם של השטיחים על הרצפה גורם להם להיות אלמנט עיצובי מהותי ובולט לעין, באופן שגרם להם להיות פריט כל כך פופולארי ומבוקש, אך למיקום הרצפתי של השטיחים יש גם צד בעייתי, כשהוא מהווה מוקד משיכה ללכלוכים רבים, כתמים וכמובן, גם אבק.

מלבד הצורך הברור בשמירה על היגיינה בבית, המקבלת משנה חשיבות במיוחד כשמדובר בשטיחים בעלי מרקם סיבים ארוך 'המעלים' את הלכלוכים והכתמים, הרי שהצטברותם של לכלוכים וכתמים אלו פוגעים בסופו של דבר במראה השטיח ובמטרה העיצובית לשמה הצבנו אותו בחלל הביתי ולפיכך, חשוב לדאוג לתחזוקה נאותה וניקיון יסודי של השטיחים הביתיים שלנו באמצעות הטיפים שצוות המומחים של קרפטים ריכז עבורכם.

 

תחזוקה נאותה וניקיון השטיחים

כדי לשמור על מראה השטיח ולהפוך את פעולת הניקיון שלו לפעולה מהירה ויעילה, מומלץ לדאוג לתחזוקה נאותה של השטיח, כמו הפיכת השטיח מידי פעם, להשתדל להימנע ממגע של השטיח עם רהיטים ולדאוג גם לסביבה נקייה באזור בו השטיח נמצא.

בנוסף, פעולת הניקיון של השטיח תהיה אפקטיבית במיוחד, כאשר נמנע מלחכות להצטברותם של הכתמים והלכלוכים על גבי השטיח ונפעל לניקיון תדיר ושוטף של השטיח. את השטיח מומלץ לטאטא ולשאוב היטב וביסודיות לפחות פעם בשבוע ובתדירות גבוהה יותר במקרים של שטיחים פרוותיים יותר.

 

 כיצד לנקות את השטיח? כמה טיפים והמלצות

מלבד פעולת הטאטוא והשאיבה, קיימים מגוון חומרים המשמשים לניקוי השטיחים וההמלצה הראשונה שלנו היא לא להשתמש בחומרים אלו מבלי לדעת ולהבין בדיוק כיצד והאם השימוש בהם מתאים לשטיח שלנו. בכל מקרה של ספק, מומלץ להתייעץ עם החנות בה קנינו את החומר או עם אנשי המקצוע הרלוונטיים.

כאשר באים לנקות נוזל כלשהוא שנשפך על השטיח, מומלץ לנקות אותו באמצעות ספיגה ולהימנע ככל האפשר מפעולת שפשוף שתגרום ברוב המקרים לפיזור הכתם על פני שטח נרחב יותר. את פעולת הספיגה ניתן לבצע באמצעות מטלית, כמו גם פיזור סודה לשתייה.

לסיום, לאחר פעולת הניקוי והרצון לייבש את השטיח, הקפידו שלא להציב אותו לייבוש במצב מגולגל, בכדי שלא יעלה עובש וריח לא נעים.

טיפים לניקוי שטיחים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
דלת
אילו סוגי מקלחונים קיימים

אם החלטתם על התקנת מקלחון חדש בביתכם, החלטתם על סוגי מקלחונים שונים, שביניהם תבחרו את המקלחון המושלם לחדר הרחצה