נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יועץ משכנתאות מומלץ – כך תזהו אם מדובר ביועץ מקצועי

לקיחת משכנתא היא עניין רציני שיש לעשות בשיקול דעת ובתבונה.

כדי לקבל את המסלול הטוב ביותר או לחלק את ההלוואה בין כמה מסלולים, יש צורך בייעוץ מקצועי.

המאמר יעסוק באופן בחירת יועץ משכנתאות וכיצד לזהות שאכן בחרתם באיש מקצוע טוב.

 

מהם תפקידיו של יועץ המשכנתאות?

תפקידו של יועץ המשכנתאות הוא לייצג אתכם מול הבנק או גוף פיננסי אחר. הוא מייעץ באיזה מסלולים לבחור ומהו סוג המשכנתא המתאים לכם. את הנתונים הוא מחשב על פי סכום ההלוואה, יכולת ההחזר שלה ועלות הדירה. במקום לעשות זאת לבד ולהתרוצץ בין הבנקים, לעשות משא ומתן על הריביות ולהיתקל בבירוקרטיה רבה, יועץ המשכנתאות עושה זאת בשבילכם. מומלץ לבדוק ב- https://www.wayout.org.il. היועץ יבנה תיק מסודר אותו יגיש לבנקים בו מתועדים ההכנסות שלכם. הוא יעשה ניתוחים פיננסיים שחוזים את פירעון ההלוואה לטווח הרחוק, יבנה תמהיל ותכנית למחזור משכנתא ביעילות שתחסוך לכם הרבה כסף בעתיד. אם אתם קונים דירה חדשה מקבלן, היועץ יבנה לוח תשלומים לטווח ארוך, יטפל באישורים של גורמים חיצוניים (כמו רשות מקומית) וילווה אתכם לחתימות בבנק.

 

כיצד תבחרו ביועץ משכנתאות מקצועי?

ייעוץ המשכנתאות בארץ הוא תחום פרוץ ללא בקרה. אמנם ישנם יועצי משכנתאות שהם שכירים של הבנק ומעניקים ייעוץ בחינם, אך הם משרתים גם את האינטרסים של הבנק ומייצגים רק את הבנק בו הם עובדים. לעומת זאת, יועצים בבתי השקעות או יועצים עצמאים בחברות או בעסק פרטי גובים תשלום עבור הייעוץ, אך אין עליהם פיקוח. היתרון הוא שהם אינם מייצגים את הבנק ויכולים לתת ייעוץ אובייקטיבי. לפיכך, השוק רווי ביועצי משכנתאות ולא תמיד ניתן לזהות אם מדובר ביועץ או בחברה מקצועית. יתרה מכך, כדי להיות יועץ לא צריך תואר או ניסיון ולכן חשוב לבחור באדם אמין או בחברה איכותית המשתייכת להתאחדות יועצי המשכנתאות ובעלת תודעת שירות. אם היועץ למד כלכלה או עבד בעבר בבנק זהו יתרון. בדקו את הכשרתו, על כמה תיקים עבד עד כה, בקשו המלצות וראו כיצד הוא יוכל לחסוך לכם כסף לטווח הרחוק.

 

מה עוד צריך לבדוק?

הכימיה ביניכם לבין היועץ חשובה לא פחות בשל העובדה שהוא ילווה אתכם לתקופה ארוכה עד סיום התהליך. הוא צריך לתת לכם תחושת בטחון ולהיות סבלני לכל שאלה שתתעורר, לתת מענה ולהסביר על כל שלב בתהליך בשפה שלכם. רגע לפני שאתם בוחרים ביועץ המשכנתאות האולטימטיבי בקשו לדעת כמה פגישות יהיו עד לחתימה בבנק למשכנתאות והאם הוא יצטרף לאירוע החתימות. בנוסף, בדקו עם אלו בנקים היועץ עובד, האם הוא אובייקטיבי, כמה תמהילים הוא יבנה ולכמה בנקים הוא יגיש את הבקשה להלוואה. גם העלויות של הייעוץ משפיעות בעיקר על זוגות צעירים, אך הן משתלמות.

 

מהן העלויות של יועץ משכנתאות?

כאמור, יועצים תחת חסות הבנקים אינם גובים תשלום. העלויות של יועצי המשכנתאות הפרטיים משתנים בין חברה לחברה ויכולים להגיע עד 15 אלף שקל על פי מורכבות התיק. המחיר הסביר בדרך כלל נע בין 1,000-6,500₪. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא: האם הזול ביותר הוא המשתלם ביותר? גם אם תקבלו הצעת מחיר זולה זה לא מה שיחסוך לכם כסף בעתיד. הבחירה ביועץ משכנתאות צריכה להתבסס על מקצועיות ומומחיות שתמנע מכם לשלם כספים מיותרים בעתיד הרחוק. בנוסף, עדיף לקבל ייעוץ ממומחים מאשר לעשות זאת לבד ולטעות. בשל עובדות אלו, המחיר הוא פקטור משני.

 

קניית בית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
צרעה על ענף עץ
הדברת צרעות במרכז

הצרעות נחשבות למעופפים מזיקים ביותר. מדובר בחיה שאמורה לעזור לגינה מאחר והיא ניזונה מחרקים המזיקים לעצים ולגינה. אך למעשה

רהיט ישיבה
ניקיון ספות מקצועי

הגעתם למצב ששכחתם מה הצבע המקורי של הספה שלכם? הילדים כיסו אותה בכתמים? זה הזמן לחפש את חברת הניקיון