נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד ניתן לחסוך בדלק בשנת 2021?

עמדת תדלוק ישנה

שנת 2021 הגיעה ונראה כי מחירי הדלק רק עולים ועולים. כולנו מכירים את תחושת התסכול שעולה מההבנה שבעוד ואנו ממשיכים לנסוע באותן כמויות, העלויות של הנסיעות הולכות ומתייקרות. מלבד קיצוצים בנסיעה, דבר שרבות לא מתאפשר בגלל עבודה, ילדים וסידורים, ישנן עוד דרכים רבות שמאפשרות לקצץ את השימוש בדלק ולחסוך משמעותית מבלי להפחית בנסיעה.

מלבד החיסכון הכלכלי האדיר שמאפשר חיסכון בדלק, רבים מעוניינים לחסוך בדלק גם מטעמי איכות הסביבה, שכן ידוע כיום על זיהומים ונזקים סביבתיים שהדלק יוצר.

לפניכם מגוון המלצות וטיפים כיצד ניתן לחסוך בדלק בשנת 2021.

 

שינויים בהרגלי הנהיגה

נסיעה איטית יותר

ההמלצה החשובה ביותר למען חיסכון בדלק, היא לנסוע לאט יותר. הפחתת מהירות הנסיעה בכבישים המהירים יוצרת שיפור משמעותי בצריכת הדלק ויכולה לחסוך בטווח הארוך עשרות אלפי שקלים. מדובר בשינוי קטן בהרגלי הנהיגה שמלבד שמירה על בטיחותכם ובטיחות קרוביכם בכבישים, גם יביא לחיסכון רב בדלק

מלבד זאת, ניתן לבדוק הסכמים עם חברות של דלקן למיניהן, שפעמים רבות מציעות הנחה קבועה ומשתלמת במחיר הדלק, כדוגמת imaginarium.co.il.

 

הימנעות מנסיעות קצרות

כיום ידוע שצריכת הדלק של הרכב כשהמנוע עוד קר גבוהה מצריכת הדלק תחת מנוע חם שכבר עובד למשך מספר דקות ממושך. לכן במקום כמה נסיעות קצרות, מומלץ לשלב את הסידורים לכדי נסיעה אחת רציפה וארוכה.

 

נסיעה רציפה ללא בלימות והאצות מרובות

כדי לחסוך משמעותית בדלק מומלץ ככל האפשר להימנע מבלימות והאצות מרובות. מלבד היותן מסוכנות יותר, ברור כיום שהן גורמות לצריכת דלק משמעותית יותר מן נסיעה רציפה תחת מהירות אחידה.

 

לשים לב לשימוש במזגן

מזגן ברכב למרבה הצער מביא לעלייה בצריכת הדלק. כמובן שלא צריך לסבול מחום, אך בהחלט כדאי לשים לב לשימוש במזגן ולא ליצור שימוש מיותר שיביא לבזבוז דלק וכסף.

 

בדיקת לחץ האוויר בצמיגים באופן תדיר

מעבר לעובדה שלחץ אוויר נמוך בצמיגים מזרז את הגעתם לכדי בלאי ופיצוץ, לחץ אוויר נמוך בצמיגים גורם להוצאות דלק גדולות יותר. צמיגים עם לחץ אוויר נמוך עלולים להביא לצריכה גבוהה יותר בעד 10 אחוזים מן צריכת הדלק הרגילה. לכן כדי לחסוך בהוצאות הדלק באופן המיטבי, מומלץ לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים לפחות כל שבועיים.

 

הסרת משקל מיותר ברכב

ככל שהמכונית נושאת משקל רב יותר, כמו גגון או אופניים על הגג, כיסאות בבגאז' וארגזי כלים במושב האחורי – עולה צריכת הדלק בהתאם. לכן מומלץ לפנות חפצים מיותרים וכך לחסוך בעומס המופעל על הרכב ובכמות הדלק שמצריך.

 

ביצוע בדיקות תקופתיות והחלפת מסנני השמן והאוויר

מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות מרובות, שיוודאו שאין נזילות או תקלות שגורמות לשימוש דלק מוגבר. גם החלפה של מסנני שמן ואוויר תבטיח את תקינותם ואת העובדה שהם אינם גורמים לצריכת דלק מיותרת. כדרים לשים לב לתקלות נוספות ברכב כמו הצטברות של פיח במנוע או חיישן פגום ברכב, שכן כל תקלה עלולה להביא לבזבוז בדלק ובטווח הארוך לעלויות גבוהות של כספים.

יד מתדלקת רכב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב