נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה פעמים ניתן להגיש בקשה להחזר מס?

החזר מס

בקשה להחזר מס היא תהליך פורמלי מול רשות המיסים, אשר במסגרתו מבקש העובד לקבל החזר מס בשל ניכוי מס הכנסה גבוה משקבע החוק. תשלום המס הגבוה יכול להתרחש למשל עקב הטבות שלא הובאו לידיעת המעסיק. במאמר הבא נעסוק בבקשה להחזר מס ובשאלה כמה פעמים ניתן להגיש אותה.

 

האם בקשה להחזר מס רלוונטית לכם?

לא כל עובד צריך להגיש בקשה להחזר מס, אבל חשוב לדעת מתי בקשה זאת רלוונטית ויכולה להחזיר לכם כספים. אבודים. ישנם שלל מצבים בהם ניכוי מס הכנסה עשוי להיות גבוה משקבע החוק בהתאם לשכרו של העובד. כך למשל, אם העובד לא עדכן את מקום העבודה בהטבות המגיעות לו (נקודות זיכוי ממס על קריטריונים דמוגרפיים בהם עומד, למשל מגורים ביישוב ספר, שחרור לאחרונה מצה"ל ועוד), הרי שהמס שייגבה ממנו צפוי להיות גבוה מהרצוי.

עוד דוגמה רלוונטית היא מצב בו העובד לא ביצע תיאום מס בין שני מקומות עבודה בהם הוא מועסק ולכן משלם יותר. חשוב לציין כי בקשה להחזר מס יכולה להישלח גם על ידי עובדים שכירים שאינם ממלאים דוח שנתי לרשות המיסים. למי שתוהה אם יש לו "קייס" להחזר מס, ניתן להבין את התמונה המלאה באמצעות סימולטור החזר מס באתר https://get-tax.co.il.

 

כמה פעמים ניתן להגיש?

בקשה להחזר מס תיעשה במרבית המקרים בתום שנת המס הרלוונטית. ניתן להגיש בקשה רטרואקטיבית להחזרי מס, אך עד לטווח של שש שנים. מה שנותן לעובד חלון זמן מספק אך לא גדול מאוד לקבל את כספיו האבודים, ועל כן חשוב להיות במודעות תמידית גבוהה למצב המיסים שלכם.

בקשה להחזר מס מוגשת באופן מקוון או למשרד השומה האזורי. ייתכנו מצבים בהם עובד יכול להגיש בקשה להחזר בגין יותר מסיבה אחת. למען הסדר הטוב, מומלץ להגיש בעבור כל שנה בקשה אחת מסודרת המכילה את כל הנימוקים להחזר מס יחד.

 

איך מגישים את הבקשה?

ככל בקשה מול רשות המיסים, גם עבור בקשה החזר מס נדרש לשלוח את הטפסים המתאימים בצירוף מסמכים רלוונטיים המוכיחים את הצדקת הבקשה. מדובר בטפסים משתנים בהתאם לסוג העובד המגיש. כך למשל עובד שכיר המעוניין בהחזר מס הכנסה ימלא טופס 135 של דוח שנתי מקוצר, בעוד שעצמאיים אשר ממלאים אוטומטית דוח מלא אינם נדרשים לכך.

האישורים המתאימים מהווים כמובן את עיקר הבקשה וחשוב לצרפם כראוי על מנת שהבקשה להחזר מס לא תיפסל על סיבות טכניות שאינן מהותיות. כך למשל, עובד עשוי להתבקש לצרף לבקשה אישור תושבות, תעודת נישואים, תעודת שחרור מהצבא ועוד.

 

עושים סדר במבוך הבירוקרטיה

בקשה להחזר מס יכולה להיות מוגשת באופן עצמאי, אם כי חשוב לדעת שלא תמיד מדובר בהכרח בצעד המומלץ לעובד. חברות מקצועיות רבות מלוות את לקוחותיהן בבקשה להחזר מס מהתחלה ועד הסוף ודואגות לכך שההחזר המקסימלי המלא יתקבל בלי דאגות מצד הלקוח.

החזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר

רואת חשבון
מהי הצהרת הון?

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם