נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה כדאי להשקיע בעציץ מלאכותי ולא בעציץ חי?

דמוי צמחים

האם קרה שהתחשק לכם לחדש דבר מה בשגרת היומיום שלכם, אך לא ידעתם לשים את האצבע בדיוק על הדבר האחד שאותו תרצו לשנות? גם אם אתם נהנים מאורח החיים שלכם, ובמיוחד כשעונות השנה מתחלפות – ישנו רצון מובן וטבעי לחדש, ולו במעט, את הישן והמוכר. בדיוק לשם כך נועד עולם העיצוב, המקיף אותנו בכל מקום שאליו אנו הולכים, ובמיוחד בסביבה הטבעית שלנו – בבית או במקום העבודה.

 

יופיו של המושג 'עיצוב' טמון בעובדה שלא תמיד חשים בו, אך עם זאת הוא בהחלט מורגש – וכאשר הוא נעשה בחשיבה מוקפדת ובצורה נכונה, באפשרותו לחולל שינויים מרחיקי לכת, במיוחד בקרב אנשים ובני משפחה שחיים יחד בבית. אז מאיפה מתחילים, ומה כדאי לחדש שלא יהיה גדול מדי? עציץ או צמח הם בדיוק התשובה המושלמת לכך, ויש שיגידו שזוהי תשובה פשוטה ואף אינטואיטיבית. באשר לשאלה באיזה עציץ לבחור – הרי שמדובר כבר בעולם שלם של אפשרויות.

 

היתרונות שבהוספת עציץ אחד לשגרה

בין אם אין לכם עדיין עציץ בבית כלל ובין אם כבר יש לכם כמה צמחים (או אפילו עציצים רבים), הוספתו של עציץ היא תמיד מבורכת, והאפקט שהוא עושה יהיה משמעותי בכל מצב. מלבד הצבע הירוק המרגיע והמזכיר לנו את הטבע (גם במישור התת-הכרתי), הצמחים מסייעים בזרימת האוויר בבית, הם משפרים תהליכי חשיבה וריכוז ובכלל שומרים על נינוחות ושלווה בחלל. אפילו אם יש ברשותכם עציץ אחד במקום הנראה לעין, השפעתו הרבה תהיה מורגשת בקרב כל מי שנחשף אליו, וכמובן תמיד רק במובנים חיוביים.

 

עציץ מלאכותי או חי?

בשאלה האם כדאי לבחור עציץ מלאכותי או חי, התשובה אינה תמיד חד משמעית – אם כי על פי רוב ובאופן ריאלי, היא תהיה עציץ מלאכותי. מדוע? משום שכיום למרבית האנשים אין זמן להשקיע בעציץ חי, על אף שמדובר במלאכה הנחשבת פשוטה יחסית: למרבית האנשים אין יכולת או זמן להוסיף לשגרת הבוקר שלהם עוד משימה כאשר הם ממילא עלולים לאחר לעבודה או למסגרות של הילדים, או שבמקרים רבים אנשים אינם זוכרים להשקות את העציצים. לחלופין, יותר ויותר אנשים מגל הגילאים טסים לחו"ל לתקופות ממושכות, או שפשוט יש ברשותם בעלי חיים העלולים לפגוע בעציץ.

 

אז באיזה צמח לבחור?

ראשית חשוב להבהיר כי לא משנה איזה עציץ מלאכותי תרצו להניח בבית, סביר להניח שהוא – או גרסה אחרת שמאד דומה לו – קיים במלאי של החנויות הנבחרות. אם אינכם יודעים במה לבחור, מומלץ לבחור את סוג הצמח הרצוי: כדאי לבחור בצבעים שאתם אוהבים, או בצמח שיש לו עבורכם משמעות סמלית מיוחדת. כדאי גם להשקיע מחשבה בכלי הקיבול שבו יונח העציץ, ובאופן שבו השניים "יתכתבו" זה עם זה. אם תרצו להפליג בדמיון עוד יותר ולחפש אחר מקורות השראה יותר קונספטואליים, חשבו על האסוציאציות שהצמח מעלה בכם, והתאימו אותו לרעיונות או תמונות שאתם אוהבים ורוצים להביע בעיצוב הבית.

 

איפה להניח את העציץ?

את העציץ רצוי להניח במשרד או בשולחן העבודה בבית, בחדר השינה, במטבח וניתן לשלבו גם בסלון – אם כי בשל העובדה כי לרוב מדובר על חללים גדולים יחסית, שבהרבה מקרים העיצוב שלהם נחשב גם לרשמי וטקסי יותר – מומלץ לשקול להניח בחדר כמה עציצים שונים כדי להוסיף נפח ולשוות למקום מראה מרשים עוד יותר. מקומות נוספים שכדאי להוסיף בהם עציץ מלאכותי הם הגינה או מבואת הבית (למה לא בעצם?) וחללים המשמים למעברים בין חדרים, כמו גם חדרי שירותים ואמבטיה. להלן עוד 5 טיפים לעיצוב הבית למעבר למאמר בנושא לחצו כאן.

 

איפה ניתן לבחור את העציץ המושלם?

אם השתכנעתם בכך שהאפשרות של עציץ מלאכותי היא המתאימה לכם ביותר, מצאנו עבורכם את המקום המקצועי בארץ שבו תוכלו למצוא את כל המידע החיוני אודות צמחים מלאכותיים: במתחם דקוריישן 2000 עומדים לרשותכם אנשי צוות מנוסים שצברו ידע וניסיון עשיר בתחום, והם ישמחו לסייע לכם בבחירת העיצוב המדויק לרצונות שלכם, ובכלל זה טיפים בנוגע להתקנה טובה של העציץ במקומו החדש (בכל גודל), מידע על אופן התחזוקה שלו ועוד ועוד. אתם מוזמנים לבקר במקום, להתרשם מההיצע הקיים ולראות מדוע כל כך הרבה אנשים פרטיים, משפחות ומשרדים עסקיים בוחרים באפשרות הנפלאה של צמחיה מלאכותית.

הדניות ועציצים ופלסטיק
הדניות ועציצים ופלסטיק
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
עצות ניקוי
טיפים והמלצות לניקוי שטיחים

לצד ההבדלים הרבים הקיימים בין שטיחים אותנטיים שנארגו בעבודת יד לבין שטיחים מודרניים שנוצרו בטכניקות חדשות ומתקדמות, ישנו מכנה

דלת
אילו סוגי מקלחונים קיימים

אם החלטתם על התקנת מקלחון חדש בביתכם, החלטתם על סוגי מקלחונים שונים, שביניהם תבחרו את המקלחון המושלם לחדר הרחצה