נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי כדאי להשתמש בשטר חוב לשכירות?

שטר חוב

ישנם מקרים שונים בהם משכיר דירה צריך להבטיח תשלומים מסוימים. בין אם השוכר מתעכב בתשלום החודשי של שכר הדירה, בין אם השוכר הותיר נזק משמעותי בדירה ובין אם השוכר לא עמד בתשלומים על מים או חשמל למשל – שטר חוב לשכירות יכול לסייע למשכיר לממש את התשלומים הללו. במאמר הבא נסביר מתי כדאי להשתמש בזה.

 

ערבות בעת חתימת חוזה שכירות

עסקאות של שכירות מתבצעות באופן שכיח מאוד בישראל. מכיוון שמחירי הדיור יקרים כל כך, צעירים רבים מוצאים את עצמם מעדיפים לשכור דירה ולעמוד בתשלום חודשי שנקבע במסגרת הסכם שכירות. מצד המשכיר, הוא לא בהכרח יודע מי השוכרים שלו וכיצד הם יפעלו מבחינה התנהגותית. לכן, הוא צריך להבטיח ערבות כזו או אחרת בעת חתימת חוזה שכירות. ניתן להבטיח ערבויות בכמה שיטות שונות. שטר חוב לשכירות היא אחת הדרכים להבטחת ערבויות משוכר.

 

שטר חוב לשכירות

שטר חוב אמור להגן על נושה, כלומר אדם שחייבים לו, במידה והחייב לא עומד בתשלומים השונים שלו או מפר הסכם. שטר חוב לשכירות מאפשר לאדם שמשכיר דירה שברשותו לממש תשלומים שונים של השוכר. מימוש התשלום יכול להתבצע אם התשלום לא מועבר על ידי השוכר, או אם השוכר חורג ממגבלות הסכם השכירות.

 

פירעון השטר – לא כל כך מהר

עד כאן, נשמע ששטר חוב לשכירות מאפשר למשכיר פשוט לקבל את הכסף שמגיע לו. למרות שזה נשמע כל כך פשוט, כדאי להכיר לעומק את היתרונות, החסרונות והמשמעויות השונות של שטר חוב לשכירות. מימוש השטר יכול גם לעשות את הפעולה ההפוכה במקרים שונים.

 

מקרים פרטניים

אין באמת זמן בו כדאי או לא כדאי לממש את שטר החוב. מימוש שטר החוב צריך להתבצע בשיקול דעת ובהתאם למקרה פרטני. ישנם מקרים בהם פירעון שטר החוב יממש את האינטרס של הנושה, בעוד שבמקרים אחרים פירעון יפגע באינטרס הכלכלי שלו.

 

התייעצות עם עורך דין

לכן, לפני שאתם מחליטים לפרוע שטר חוב, כמה דקות לאחר שנודע לכם ששוכר לא עמד בתשלום שלו למשל, כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין. עורך הדין יבחן את המקרה שלכם באופן ספציפי וימליץ לכם כיצד לנקוט.

 

עיון בשטר החוב

פירעון שטר חוב שאינו נוסח כהלכה יכול לעשות את האפקט ההפוך, ולגרום לכם לשלם כסף במקום לקבל אותו. לכן, לפני שמנסחים שטר חוב או לפני שמבצעים פירעון שלו, כדאי לתת לעורך הדין לעיין בשטר החוב.

 

הבנת ההשלכות בעת המימוש

את שטר החוב ניתן לפרוע בבית משפט או בהוצאה לפועל. אם אתם פורעים את שטר החוב, אתם נכנסים להליך משפטי. לכן, כדאי שתבינו את ההשלכות ואת העלויות. אם למשל לשוכר אין כסף לשלם, לא בטוחה שפירעון השטר ישתלם לכם באופן מידי.

שטר חוב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
תכנון עיזבון
כיצד כתובה צוואה?

יצירת צוואה היא שלב מכריע בתכנון עיזבון המבטיח את חלוקת הנכסים שלך בהתאם לרצונך לאחר פטירתך. אמנם צוואה ניתנת