נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה המיסים גם לטובתנו?

יורו

לא מעט אנשים מרימים גבה לא פעם בכל הנוגע לתשלומי המיסים בישראל. מדובר על מיסים לא נמוכים כלל, ויוקר המחייה כאן הוא לא מאוד חביב או מתחשב, בלשון המעטה. כל אחד מאיתנו מכיר את מדרגות המס שקובעות את אחוז המס שאותו כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשלם באופן חודשי וקבוע, כחלק מהמשכורות שאנחנו מרוויחים, ולכן לא פעם הדבר מוביל ללא מעט תסכולים בעניין.

לצד זה, חשוב לציין שהמיסים גם לטובתנו, ולמעשה מדובר כאן על מעגל שמזין את עצמו, שאנחנו חלק בלתי נפרד ממנו. אז איך כל העניין הזה עובד בפועל?

 

יצא לכם לשחק פעם בבומרנג? הנה כל הסיבות ללמה המיסים גם לטובתנו

מי מכם שיצא לו פעם לשחק בבומרנג, יודע שמדובר על כלי שאותו אנחנו מעיפים למרחק, במטרה שיחזור אלינו במהירות. תשלומי המיסים מדמים לא פעם את המשחק בבומרנג: אנחנו משלמים את המיסים מדי חודש, ובאמצעות המיסים הללו יכולה הממשלמה להחליט על צעדים לפיתוח המדינה, צעדים שיעשו טוב גם לנו, בתור אזרחים.

 

למה המיסים גם לטובתנו? בואו נעשה קצת ZOOM IN

כדי להבין למה המיסים גם לטובתנו, בואו נסתכל על העניין הזה מנקודת מבט קצת יותר קרובה. חשבו על חשבון הארנונה שאותו אתם משלמים אחת לחודשיים. מדובר על חשבון שעומד על בין 300 ש"ח בחלק מהערים ויכול להגיע גם ל-2,800 ש"ח ואפילו יותר בערים אחרות ובאיזורים שונים.

כספים אלו משמשים את העירייה לפיתוח העיר, לשם ביצוע פעולות כמו סלילת כבישים, שיפוץ גינות, וגם זיקוקי הדינור של יום העצמאות. כן, כל פעולה כזו עולה כסף, ואת הכסף הזה מישהו צריך לשלם – אנחנו.

אותו הדבר עובד גם ברמה המדינית: אנחנו משלמים מיסים על מנת לאפשר לממשלה שלנו לעשות צעדים שיאפשרו לה לפתח את המדינה שלנו, ולהוביל אותה לכדי הצלחות בכל מיני תחומים: תרבות, חינוך, ספורט, תחבורה ועוד.

 

אם המיסים לא היו לטובתנו – אולי היתה כאן זכות בחירה

תשלום המיסים שלנו הוא עניין של חובה, והוא לטובת כולנו. אם תשלומי המיסים לא היו משמשים אותנו, יכול מאוד להיות שהם לא היו מוגדרים בגדר חובה, אבל בסופו של דבר – כולנו נהנים מהם בצורה כזו או אחרת. חשוב לציין שחלק מהאנשים זכאים לפטור מתשלום מס, כמו גם אנשים שזכאים לתשלומי מס מופחתים – הכל בהתאם למקרים ספציפיים שמצריכים את הפטור או ההפחתה בתשלום המס.

אם אתם רוצים להכיר קצת יותר לעומס את העניין המיסים, כמו גם לבדוק אפשרויות של החזרי מס, פטור ממס, נקודות זיכוי וכו', אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט https://www.hagana.co.il של חברת הגנה פיננסית – החזרי מס. באתר האינטרנט תוכלו לקרוא מידע מקצועי, להתייעץ עם מומחים, ואף לפתוח בהליכים בדרך לקבלת החזרי מס או כל דבר אחר שתצטרכו בנושא. בהצלחה!

שעון ומטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר

רואת חשבון
מהי הצהרת הון?

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם