נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אני מעוניין לתבוע את הרופא שלי על רשלנות – מה עליי לעשות?

פסק דין

תביעת רשלנות רפואית היא תביעת נזיקין המוגשת על ידי מטופל שניזוק כתוצאה ממתן טיפול רפואי רשלני של הגורם המטפל. מטרת תביעה זו היא הענקת פיצויים למטופל שניזוק. בתביעות מסוג זה ניתן לתבוע את המטפל הרפואי שטיפל במטופל הניזוק או את המוסד הרפואי שמעסיק את המטפל.

תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית הוא כפי שאתם יודעים, הליך שכולל את השלבים הבאים: איסוף חומר רפואי שמוכיח את הנזק, פנייה למומחה שיעניק לכם חוות דעת רפואית משפטית והגשת התביעה לבית המשפט. במאמר זה נעניק לכם פרטים חשובים שיסייעו לכם בתהליך זה.

 

מתי תגישו תביעת רשלנות רפואית?

ניתן להגיש תביעה כזו על רשלנות רפואית שגרמה לנזקים מסוגים שונים לרבות: נזק פיזי, נזק נפשי, הפסדי השתכרות והוצאות רפואיות. להלן מספר דוגמאות לסוגים נפוצים של תביעות רשלנות רפואית:

  1. טיפול רשלני: אנשים רבים מגישים תביעת רשלנות רפואית עקב טיפול רשלני של גורם מטפל מסוים. במקרים כאלו הגורם המטפל בחר בטיפול שלא מתאים למטופל או שביצע את הטיפול באופן שגוי.
  2. אבחון רשלני: ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית במקרים בהם הרופא לא זיהה מחלה מסוימת משום שלא ביצע אבחון בזמן.
  3. אי מתן אזהרה בפרוצדורה רפואית

 

חוות דעת רפואית מקצועית

על פי תקנות סדר הדין האזרחי, חובה להגיש חוות דעת רפואית מקצועית על מנת להוכיח עניין רפואי הקשור לטענה בתביעת הרשלנות הרפואית. בחוות דעת זו, רופא מומחה בתחום שבו הרשלנות התקיימה קובע על התקיימותה של רשלנות רפואית ומסביר את היקף הנזק.

לחוות הדעת הרפואית חשיבות רבה עבור תביעת הרשלנות ולכן עליכם לבחור ברופא מוסמך מומחה ומקצועי. חשוב לוודא שלרופא זה יש ניסיון בהופעה בבתי משפט וכן בכתיבת חוות דעת דומות. ניסיון זה יסייע לרופא לכתוב את חוות הדעת בצורה טובה יותר תוך נגיעה בנקודות החשובות שיסייעו לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

כיום משתמשים בסוגים שונים של חוות דעת רפואיות עבור תביעות רשלנות רפואית לרבות: חוות דעת אורטופדית, חוות דעת פסיכיאטרית, חוות דעת נוירולוגית, חוות דעת מומחה פה ולסת, חוות דעת מומחה באולטרה – סאונד ועוד.

 

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין?

משרד עורכי הדין שתבחרו עבור הטיפול בתביעת הרשלנות הרפואית שלכם, ילווה אתכם במהלך כל המקרה, יחקור אותו לעומק ויסייע לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. כאשר אתם בוחרים עורך דין שיטפל בתביעה, עליכם לוודא שבחרתם בעורך דין מקצועי ומומחה שטיפל בתביעות דומות בעבר. מומלץ לשוחח עם לקוחות ישנים של עורך הדין ולקבל מהם המלצות ומשוב על העבודה שלו.

מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית וזקוקים לחוות דעת רפואית? צרו קשר עם פורום רופאים שיסייעו לכם למצוא מומחה רפואי מתאים ויספקו לכם ליווי רפואי מקצועי.

 

סמל משפטי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים