נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך מקוצר – פיצויים מתביעות נזקי גוף

עורך דין נזקי גוף

נזקי גוף הם תוצאה של תאונה ולא משנה מה הגורם לה. מדובר על פציעות שהתרחשו במקום ציבורי או פרטי שבגינן ניתן לתבוע פיצוי כספי. קבלו את המדריך המקוצר לפיצויים מתביעות נזקי גוף.

 

תביעות נזקי גוף נפוצות

על כל פגיעה כתוצאה מרשלנות הגורמת לנזקים בגוף ניתן לתבוע פיצויים. סוגי התביעות הנפוצות הם במוסדות החינוך, בבריכה הציבורית, בים וברחוב. למשל, אדם הנפגע בחוף הים יכול לתבוע את הגוף המתחזק את החוף. אם נחבלים כתוצאה מתחזוקה לקויה ברחוב, ניתן לתבוע את העירייה או את הקבלן האחראי לתחזוקה, פגיעה במוסד החינוכי יכולה להיתבע גם במסגרת ביטוח תאונות אישיות ותאונת דרכים בה אין לפוגע ביטוח חובה תיתבע על נזקי גוף מול הנהג הפוגע.

מאחר והפגיעה מסבה כאבים, עוגמת נפש, נכות, אובדן כושר עבודה, אי יכולת להשתכר, הוצאות רפואיות וכיוצא בזה, ההפסדים הכלכליים הם משמעותיים ולכן יש צורך בפיצוי.

 

את מי ניתן לתבוע?

בין אם הפגיעות קרו בבית של אדם אחר ובין אם במקום ציבורי ניתן לתבוע את האחראים על הרשלנות. מבין המוסדות הציבוריים אנשים רבים תובעים את הרשויות מקומיות, משרד החינוך, משרד הפנים ומשרדי ממשלה אחרים. במגזר הפרטי מוגשות תביעות למועדונים פרטיים, קייטנות, אולמות אירועים, אתרי בילוי ועוד.

 

מה צריך להוכיח בתביעה של נזקי גוף?

כאשר מגישים תביעת נזקי גוף צריך להוכיח שנגרם נזק גופני, שנעשתה רשלנות ואת הקשר בין שניהם. כלומר, שהנזק נגרם כתוצאה מהרשלנות. לפיכך, מומלץ לשמור על כל המסמכים הרפואיים ולקבל חוות דעת מרופאים מומחים שיעידו על קשר זה.

עורך דין בקיא בתביעות נזקי גוף ידאג שהתובעים יופנו לרופאים כאלו על מנת שיהיה ניתן לבסס את התביעה על התוצאות ולהשיג פיצוי גבוה. סכום הפיצויים נקבע בהתאם להפסד הכספי, ההוצאות והסבל.

 

מה מומלץ לעשות במקרה של פגיעה מרשלנות?

מאחר שישנן לא מעט הוצאות רפואיות כמו פינוי באמבולנס, טיפולים רגילים או משלימים, רכישת תרופות, הוצאות על נסיעות למוסדות הרפואיים ומימון שיקומי, יש לשמור את כל הקבלות. בנוסף, חשוב לתעד את הפגיעות, המקרה ומקום התאונה באמצעות צילום במכשיר הנייד ועדים לאירוע שיסייעו לבסס את התביעה ויתמכו בתלונות של הנפגעים.

סמוך לפגיעה יש ליצור קשר עם עורך דין נזקי גוף, לקבל ייעוץ ולהגיש את התביעה. עורך הדין יעשה הכל כדי שהנפגעים יקבלו את מלוא הפיצוי המגיע להם ויעמוד על זכויותיהם. בהליך המשפטי צריך עורך דין מקצועי ומיומן מכיוון שהגופים אותם תובעים יעשו הכל כדי לא לשלם פיצוי או לשלם פיצוי חלקי.

הם ינסו למצוא סיבות אחרות לפגיעות הגופניות, יחטטו בתיקים הרפואיים של הנפגעים וינסו להפריך את הטענות. לפיכך, רק עורך דין מקצועי ובקיא בנזקי גוף עם מוניטין יהיה יעיל לתביעות מסוג זה.

פציעה אישית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין נזקי גוף