נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך קצר להורה המתחיל – לשמור על הילדים בכל רגע נתון

שני פטישים

בין אם אתם הורים בתחילת דרכם ובין אם אתם הורים מנוסים שדואגים בעקבות המקרים האחרונים של הטרדות מיניות מצד צוותים חינוכיים – המאמר הזה הוא בשבילכם. לצערנו, עולים לכותרות יותר ויותר מקרים המציגים כיצד נציגי הצוותים החינוכיים מנצלים את מרותם לכדי מעשים של הטרדה מינית.

חשוב מאוד לזכור, שלמרות שמדובר במקרים חמורים מאוד – הם מיעוט המקרים. מרבית הצוות החינוכי באמת ובתמים מעוניין לסייע לילדכם, ללמדו ולחנכו. עם זאת, כמובן שצריך לשים לב במידה ומשהו הולך שלא כשורה. באמצעות מספר אמצעים פשוטים ניתן לשדרג את ההשגחה על הילדים גם כאשר אתם לא איתם.

 

שינויים בהתנהגות הילד

אחד הסימנים הבסיסיים, אך בו בזמן עמומים, שיכולים לסייע באיתור מקרים שבהם הייתה פגיעה מינית בילד, הוא שינויי בהתנהגות הילד. השינויים בעיקרם יהיו קשורים לירידה בחברותיות או במצב הרוח של הילד.

כמובן ששינויים אלו יכולים להיגרם ממגוון רב של מקרים – אך שינוי התנהגות ארוך טווח הוא בהחלט נורה אדומה. ככל ששים לב לשינויים אלו כדאי להסתכל באופן מוקפד יותר על ציוריו של הילד, אשר יכולים להראות באופן הרבה יותר מובהק מה עובר עליו, למשל. (כאן תוכלו למצוא מידע נוסף אודות פגיעה מינית בילדים).

 

שינוי תכני הציורים של הילד

גם אם אתם כהורים לא בהכרח יכולים להבחין לשינויים חד משמעיים בציורי הילד, אלמנטים קטנים יותר, כמו מנח ידיים, צבעים, הבעות פנים או תוכן הציור יכולים להראות את המתחולל בנפשו של הילד. לכן, אם אתם חושדים, ישנם אנשי מקצוע, פסיכולוגים המתמחים בילדים ובפגיעות מיניות, שיכולים בנקל לפענח את ציוריו של הילד.

 

היוועצות במורים

ככל שלאורך זמן שישנם חששות ונורות אדומות נדלקו – זו לא בושה להודיע על כך למורה, למחנכת או ליועצת של הילד. כך, גם אם מתרחש משהו בכותלי המוסד החינוכי – תהיה למורה יותר תשומת לב לכך ובתקווה באופן הזה יוכלו להימנע מקרים מצערים של פגיעות מיניות.

באופן כללי, משום שהמורים והצוות החינוכי מבלים שעות רבות עם הילד, לעיתים הם יכולים להעניק נקודת מבט רחבה יותר לגבי הקשיים והאתגרים שעומדים בפניו. לכן, מה שעלול להיתפס בעיניי הוריו בתור דבר פלוני, יכולים להיות דבר אחר לגמרי, למשל בעיות חברתיות.

 

ביקורי פתע

ביקורי פתע הם כלי "כבד" – במידה וההורה ממשיך לחשוד, והצוות החינוכי לא מעניק תשובות, ניתן לנסות ולבקר את הילד באופן פתאומי, מבלי להודיע על כך מראש לאיש. כמובן שביקורי הפתע יכולים לעזור רק אם מדובר על מקרים של פגיעות שיטתיות, אך עדיין, הם יכולים להפיג או לאשש חששות מסוימים.

 

סיכום

ישנן כל מיני אינדיקציות שיכולות לסייע להורים שחוששים שהילד שלהם נפגע. בין אם שינויים בהתנהגות, שינויים בציורים שלו. בהתאם, ניתן יהיה ליידע את צוות המורים או להיעזר באנשי מקצוע על מנת להבין מה מתרחש בנפשו.

 

בית משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים