נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו טיפול זוגי פסיכולוגי והאם הוא יוכל להציל את חיי הזוגיות שלך?

Psychologist

כיום, זוגות רבות מתקשים לשמור על היחסים לאורך זמן ונתקלים במגוון קשיים שמובילים לפעמים אף לוויתור על היחסים ולגירושין. כדי להציל את הזוגיות ולהתחיל ולנסות לצאת מן הקושי שאליו נכנסה הזוגיות, רבים בוחרים ללכת לטיפול זוגי פסיכולוגי, ודרך מטפל פסיכולוגי המומחה בתחום, לשתף, לשוחח ולשנות עם איש מקצוע את המסלול של הזוגיות אל עבר שיפורה. טיפול זוגי פסיכולוגי בהחלט יכול להציל את הזוגיות, מאחר והוא גורם לשני הצדדים לפתוח ולתקשר בצורה הכי כנה ופתוחה שיש, יחד עם איש מקצוע שיכוון ויעזור. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על מהו טיפול זוגי פסיכולוגי והאם הוא יוכל להציל את חיי הזוגיות שלך?

 

מה הוא בדיוק טיפול זוגי פסיכולוגי?

טיפול זוגי פסיכולוגי הוא טיפול שמתרחש בנוכחות של 3 אנשים – בני הזוג והמטפל הפסיכולוגי. הטיפול הזוגי מורכב מאבחון של היחסים, הן של כל משתתף לבד והן של תפקוד הזוג יחדיו. הטיפול הזוגי נעשה על ידי פסיכולוגים, פסיכיאטרים או עובדים סוציאליים שעברו הכשרה מתאימה ומומחים בנושא הטיפול הזוגי. מטרת הטיפול היא כמובן לשקם את היחסים והזוגיות ולשנות את מסלולה. במהלך הטיפול נדרשים בני הזוג לשתף פעולה, לפתוח את אשר על ליבם ולהתחייב לניסיון אמתי לשיקום. המטפל הזוגי יכוון את השיחה, ישאל שאלות, ייתן תרגילים והצעות ויאבחן את המצב הזוגי כדי לעזור לזוג להשתקם ולהציל את חיי הזוגיות שלכם.

 

מה היתרונות בטיפול זוגי פסיכולוגי שיכולים להציל את חיי הזוגיות?

מצביע על מוטיבציה ורצון לשקם

עצם ההגעה אל הטיפול הזוגי הפסיכולוגי והבחירה לשלם עליו ולקבל עזרה, היא כבר חותמת לשני בני הזוג ששניכם מעוניינים בשינוי ורוצים לשפר את היחסים. זו היא כבר החלטה שעשויה לשפר ולסייע לזוגיות, ובהמשך לאחר תהליך גם להציל אותה.

 

מציף את הבעיות

טיפול זוגי פסיכולוגי מציף את הבעיות וגורם לזוג להסתכל עליהם בעיניים. ברגע שהם על השולחן, יהיה הרבה יותר קל להתמודד עמם. מודעות ותקשורת הן חשובות מאד עבור שיקום היחסים, והטיפול הזוגי שבסיסו יש שיח והצפת בעיות, עוזר בזאת מאד.

 

עזרה חיצונית

הרבה פעמים, כל אחד מבני הזוג בטוח שהוא צודק ולא מוכן לקבל את הדעה של בן או בת הזוג. כאשר יש עזרה חיצונית ואדם שלישי בחדר שאומר את דעתו ומנגיש לבני הזוג את הבעיות ואת חוסר ההסכמה בניהם, יותר קל לקבל את הצד השני ונחשפים דברים חדשים.

 

קליניקה ניטרלית

רבות, הבית וחדר המיטות, שאמורים להיות המקלט שלכם והמקום הנוח שלכם, הופך להיות בעצם חדר המלחמה והמקום שבו אתם הכי לא מסתדרים ורבים. לכן, עצם ההגעה לקליניקה ניטרלית ומרגיעה והיציאה מן האזור הטעון והרגיל, יכולה לעזור בשינוי גישה ובהצבת הזוגיות על מסלול חדש ובריא יותר יכול להציל אותה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מדריכים
יובש בקיר
10 טיפים לאיתור נזילות

מירב האנשים לא מייחסים חשיבות לנזילות קטנות בביתם. "אחרי הכל, מה הבעיה" הם שואלים, כמה טיפות מים פה ושם?