נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו סליל כרית אוויר – מידע מקיף

תיקון רכב

בעידן כל כך מתקדם טכנולוגית ודיגיטלית, יש לכם לא מעט סוגים של מערכות בטיחות מובנות ברכבים.

אחד מאמצעי הבטיחות שנועדו להגן על חיי הנהג, הוא האמצעי של כרית האוויר.

ובתוך כרית האוויר יושב לו סליל קטן, אפשר גם לקרוא לו קפיץ.

זהו סליל כרית האוויר.

מה תפקידו?

רכבים בימינו הם בטיחותיים מתמיד, במיוחד בהתחשב בעובדה שישראל נמנית בין המדינות שמפתחות טכנולוגיית נהיגה מתקדמת. ישראל לא מפסיקה לפתח עוד ועוד מערכות בטיחות לנהיגה, אך כרית האוויר היא אינה המצאה ישראלית. כריות אוויר מגנות על הנהג במקרה של תאונה, ובשנים עברו היה נהוג להתקין אותן אך ורק בקדמת תא הנהג והנוסע הקדמי. בימינו הנוכחיים, נהוג להתקין כריות אוויר בשלל מיקומים אסטרטגיים ברכב, כולל בצידי הדלתות ובמושבים האחוריים.

 

כל מה שרצית לדעת על תיקון סליל כרית אוויר ברכב שלך

בימינו אנחנו רואים כל כך הרבה רכבים חדשים על הכבישים, עד שלפעמים שוכחים שישנם גם רכבים ישנים שנוסעים על הנתיבים. בים אם מדובר ברכבי קיה או פורד, פולקסווגן או מזדה – רכבים לפעמים מתקלקלים. וכן, לפעמים גם מערכות בטיחות מובנות ברכב עשויות להתקלקל.

כחלק מאמצעי הבטיחות המובנים ברכב שלכם, יש גם את כרית האוויר שמופעלת על ידי סליל. זהו סליל כרית האוויר, שנקרא גם שעון קפיץ. סליל כרית האוויר למעשה מהווה את הצלע המקשרת בין יחידת כרית האוויר לחיווט ההגה.

 

מה קורה כאשר פגיעה מתרחשת ברכב?

במקרה של חלילה פגיעה, אות אלקטרונית נשלחת אל סליל כרית האוויר, מה שמורה על פתיחת כרית האוויר להצלת הנהג. ברגע שסליל כרית האוויר נפגע, או אולי אפילו מתנתק – כרית האוויר כנראה לא תעבוד. בכדי להימנע ממצבי ביש כאלו, כמובן שיהיה חשוב לבדוק בכל יום את הנורות ברכב (בלוח המכוונים).

במקרה שבו כרית האוויר אינה תקינה, בלוח השעונים שלכם תידלק נורה אשר מעידה על תקלה בכרית האוויר. ואם ישנה תקלה בכרית האוויר, אין שום סיבה להמשיך לנהוג ברכב כאילו הכול בסדר. אתם חייבים לזכור, את כולנו מלווה תמיד המחשבה של "לי זה לא יקרה".

 

"לי זה לא יקרה" – תקלה בטיחותית? יש לתקנה בהקדם

בפועל, כולנו חשופים חלילה לתאונות כאלו ואחרות. אם אתם חווים תקלה בטיחותית ברכב שלכם, אל תמשיכו לנהוג בו. פנו למוסך מקצועי שמסוגל להתמודד עם סוג התקלה. בימינו יש לכם מוסכים מכל הסוגים, כולל מוסכים אשר מסוגלים להתמודד עם תקלות מורכבות ברכבים.

בעוד שחלק מהתקלות יצריכו חיבור למחשב המנוע, תיקון סליל כרית אוויר לא יצריך חיבור למחשב המנוע, מה שמוזיל את עלות התיקון. התיקון של סליל כרית אוויר חייב להתבצע במקום מוסדר ומוסמך לבצע את סוג התיקון הנ"ל.

 

האם כדאי להזמין באינטרנט סליל כרית אוויר ולהחליף לבד?

אמנם ניתן להזמין את היחידה של סליל הכרית דרך אתרים כמו EBAY, אבל לא מומלץ להתקינם בעצמכם. מאחר שמדובר בנושא בטיחותי, תנו למקצוענים לבצע את זה בלבד. אין בעיה, אם אתם רוצים להוזיל עלויות על תיקון סליל כרית אוויר ברכב, תרגישו חופשיים להזמין את היחידה מאתרי האינטרנט.

אבל כשהחלק מגיע בדואר, לכו עם החלק הזה למוסך מקצועי וקבלו סיוע מאנשי מקצוע. ואם נמאס לכם להתעסק עם כל מיני תקלות מעצבנות ברכב שלכם, אתם מוזמנים לבדוק את תוכניות הליסינג הפרטי בחברת קפיטל מוטורס.

 

נמאס מהתקלות ברכב? ליסינג פרטי בריביות נמוכות

חברת קפיטל מוטורס היא סוכנות רכב ותיקה ביותר בישראל, שבעזרתה ניתן לשבת ברכב החלומות שלכם כבר בהקדם. באמצעות תוכניות של ליסינג פרטי עם ריביות נמוכות מהמוצע בשוק, תוכלו לנהוג ברכב הספורט שתמיד חלמתם עליו. מעדיפים מימון 100% למטרת רכישת רכב SUV חדש 4X4? אין בעיה, תוכלו למצוא גם רכבים מהסוגים האלו בצי הרכבים של סוכנות קפיטל מוטורס.

לאחר ייעוץ חינמי מאת צוות של מומחים בעולם הרכב, תוכלו לקבל גם ייעוץ פיננסי מגורמי מימון חוץ בנקאיים עם ריביות נמוכות. מעדיפים מימון בנקאי בכדי לרכוש רכב בליסינג פרטי אצל קפיטל מוטורס? חברת קפיטל מוטורס עובדת גם אל מול גורמי מימון בנקאיים.

 

מוסכניק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב