נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי הצהרת הון?

רואת חשבון

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם רואה חשבון בתהליך. במאמר הבא נסביר למה לא צריך להיבהל אם מקבלים דרישה להציג הצהרת הון, אבל נבין למה כן כדאי להתייעץ עם רואה חשבון כמה שיותר מהר המטרה של הצהרת הון היא להראות דיווח תקין, מבוסס, אמין ומשכנע של תושב ישראל לרשות המיסים בנוגע לנכסים שנמצאים בבעלותו בתאריך מסוים.

כל סוג של הצהרת הון תקף לתאריך ספציפי והוא מאפשר לרשות המיסים לחלץ שורה ארוכה של מסקנות בנוגע להתנהלות מול הנישום. עם זאת, האזרחים שמחויבים להגיש הצהרת הון לא בהכרח יכולים לעשות את זה לבד אלא צריכים לפנות לרואה חשבון.

 

למה כדאי לנסח הצהרת הון עם רואה חשבון?

התייעצות עם רואה חשבון יניב נשר היא דרך מעולה לסיים מהר ובצורה יעילה את התהליך של הגשת הצהרת הון לרשויות המדינה. נכון שיש צורך לשלם שכר טרחה על מנת להתייעץ עם כל סוג של רואה חשבון, אבל במקרים של הגשת הצהרת הון זה יכול לעשות את ההבדל בין הטלת סנקציות וקנסות לבין חזרה מהירה לשגרה. אם לא רוצים צרות מול רשות המיסים, עדיף שרואה חשבון מיומן ומנוסה יהיה מעורב בשלבים השונים של ניסוח הצהרת הון.

 

מה המטרות של הצהרת הון?

הצהרת הון מיועדת לעזור לרשות המיסים לדעת מה היקף הנכסים של נישומים מסוימים. את ההצהרה ממלאים רק לפי דרישה מפורשת של רשות המיסים, כמו למשל כחלק מהגשת דוח שנתי על הכנסות. מבחינה טכנית, המטרה של הצהרת הון היא גם לאפשר מעקב יעיל אחר ההתנהלות של עצמאיים, בעלי חברות, שכירים בעלי הכנסה גבוהה לפי סכום שנקבע בתקנות ועוד.

 

מה עושים כשמקבלים דרישה להצהרת הון?

הטעות הנפוצה על רקע קבלת דרישה להצגה של הצהרת הון היא להרגיש תחושת לחץ וחרדה. בפועל, אין באמת סיבה להיבהל ויש לפנות אל רואה חשבון כמה שיותר מוקדם. אם מערבים את רואה החשבון כבר בשלבים המוקדמים של קבלת הדרישה להגשה של הצהרת הון, מסיקים מזה מסקנות ברורות יותר לגבי המשמעויות שלה. חוץ מזה, רואה חשבון יכול לקחת על עצמו גם את ההיבט הטכני וגם את ההיבט ההצהרתי של הדוח.

 

איך בנויה הצהרת הון?

כל התייעצות עם רואה חשבון היא הזדמנות מעולה להירגע ולהבין איך בנויה הצהרת הון. אם מבינים טוב יותר מה המשמעות של הצהרת הון מבחינת המבנה שלה, יכול להיות שלא נצטרך לסבול מתחושות הלחץ והחרדה.

 

היתרונות של הצהרת הון

הצהרת הון היא גם דרך מעולה ללבן מחלוקות מול רשויות המס. אם מגישים הצהרת הון בצורה מלאה, מבוססת, מפורטת ומנומקת, לא צריכים לדאוג מפני הטלת קנסות.

משלמי המיסים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר