נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן עבירות מע״מ וכיצד ניתן להימנע מהן?

זכוכית מגדלת

התחום של עבירות מע"מ נפוץ מכפי שנהוג לחשוב כי הוא כולל בתוכו גם עבירות טכניות וגם עבירות מהותיות.

עם זאת, התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור להגן על האינטרסים של הנאשם ולהקל על חומרת העונש

החוק בישראל מגדיר סוגים שונים של עבירות מע"מ אך מתייחס אליהן בחומרה. בגלל שמע"מ הוא המס העקיף המרכזי בישראל, כמעט בכל עסקה נכלל בסכום גם מס הערך המוסף שעומד נכון להיום על 17%. אז אם בצורה כזו או אחרת הסכום הזה מגיע לידיים של אדם פרטי, בעל עסק או חברה ולא למדינה – המשמעות היא שככל הנראה מדובר בעבירה.

על רקע האמור לעיל, אפשר להבין מדוע התחום של עבירות מע"מ נפוץ יותר מכפי שנהוג לחשוב. הוא אמנם כמעט לא רלוונטי לשכירים או לצרכני הקצה שרגילים לשלם את הסכום על המוצרים והשירותים יחד עם המע"מ, אבל הוא מאוד חשוב עבור בעלי עסקים וחברות בע"מ.

 

כל מה שצריך לדעת על עבירות מע״מ

היכרות עם סוגים שונים של עבירות מע״מ היא חלק בלתי נפרד מתחום האחריות והמומחיות של עורך דין צווארון לבן או כחול. אבל בפועל לא חייבים להיות עורך דין בשביל להבין עד כמה העבירות הללו עלולות להיות חמורות, או מדוע החוק מתייחס אליהן ביד קשה.

הדבר הכי חשוב שצריך לזכור לגבי סוגים שונים של עבירות מע״מ הוא שיש הבדל בין עבירות טכניות לבין עבירות מהותיות. מטבע הדברים, ככל שהעבירה היא חמורה יותר – כך העונש בגינה מחמיר. לכן בגין עבירות טכניות מקבלים עונשים קלים יחסית, בעוד עבור עבירות מהותיות שמצביעות על דפוס התנהגות עברייני כבר עלולים להגיע לכדי עונש מאסר.

 

כך מונעים עבירות מע״מ

הפתרון הכי טוב להימנע מעונש בין עבירות מע״מ הוא פשוט לא לבצע אותן. בשביל למנוע עבירות כאלה, כדאי למשל לערב רואה חשבון ויועץ מס בכל מקרה של דילמה והתלבטות. אבל במקביל, האחריות היא של הנישום והוא זה שצריך לנהל את המעקב.

כמו כן, אפשר למנוע עבירות מע"מ על ידי וידוא ביצוע של תשלום המס לרשויות המדינה. אם בודקים אחת לכמה חודשים כמה מס באמת שולם ומה היה הסכום ביחס לעסקאות שבוצעו, לא אמורים להיות מופתעים מפערים.

 

מה עושים אם כבר נאשמים בעבירות מע"מ?

במקרה של עבירות מע״מ קיימות, צריך לפנות אל עורך דין כמה שיותר מוקדם. במקרים כאלה, כדאי שזה יהיה עורך דין פלילי שיש לו ידע רלוונטי וניסיון עם התחום.

ככל שעורך הדין מיומן יותר במאפיינים השונים של עבירות מע״מ, כך עולה הסיכוי שניתן יהיה להפחית את חומרת העונש. בנוסף, התייעצות עם עורך דין ורואה חשבון יכולה לסייע לבצע גילוי נאות כדי למנוע מלכתחילה את האישום.

 

פטיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים