נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה אומר החוק על מעשנת פלט והאם זה חוקי להפעיל אותו בכל מקום?

עשן גריל

מעשנות בשר הן כבר מזמן שם דבר בתחום הכנת הבשרים. השימוש במעשנה גורם לבשר להיות עטוף בארומה ייחודית ובטעמים שאין להם תחרות. זו הסיבה שלא מעט ישראלים בוחרים לקנו מעשנת פלט. בתקופה האחרונה, אנחנו שומעים על יותר ויותר פניות מאזרחים שתוהים אם יש חוק שנוגע לשימוש במעשנת פלט. אם להיות מדויקים יותר, אנשים שמתעניינים ברכישה של מעשנת פלט, רוצים לדעת האם זה חוקי להפעיל אותה בכל מקום. בשורות הבאות נענה על שאלה זו מכמה היבטים.

 

מה החוק אומר על מעשנת פלט?

מבירור שערכנו בנושא, גילינו שאין חוק שאוסר על שימוש במעשנת פלט. יש חוק שעוסק בהפרעה לציבור בעקבות פיזור של עשן, אך החוק אינו מתמקד בשימוש במעשנת פלט באופן ספציפי. כך שניתן לומר שאפשר לעשות שימוש במעשנת פלט לפי החוק, אבל כמובן, שחשוב לשים לב לאופן השימוש ולוודא שאתם לא מסכנים את הסובבים אתכם ולא גורמים להם לאי נוחות משמעותית.

 

האם זה חוקי להפעיל את מעשנת הפלט בשטח?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לשימוש במעשנת פלט היא האם ניתן להדליק מנגל למטרת על בישול בשטח?. אנו סבורים ששאלה זו הפכה להיות לנפוצה בעקבות השינויים שאירעו בתקופה האחרונה בשטחים הפתוחים ברחבי הארץ. עד לפני כמה שנים, יכולנו לערוך מנגלים בשטחים רבים ברחבי הארץ, אבל המצב השתנה. בשנים האחרונות קרו לא מעט שריפות חורש שנגרמו בעקבות שימוש לא אחראי במנגל בשטח.

הדבר גרם לגורמים המוסמכים להחליט על שינוי המדיניות בכל הנוגע להדלקת אש בשטחים פתוחים. כך שכיום, אם תצאו לערוך על האש בשט, אתם צפויים לראות שלטים שמזהירים על הדלקת אש בשטח שבו אתם נמצאים (כדי למנוע שריפות). גם כאן, השלטים אינם מתמקדים בשימוש במעשנת פלט, אלא בהדלקת אש באופן כללי, ובכל זאת, מדובר באיסור על הדלקת אש. במידה ותעשו שימוש במעשנת פלט בשטחים אלו, אתם צפויים לקבל קנס מהפקחים המקומיים.

 

האם זה חוקי להפעיל את מעשנת הפלט בגינת הבית?

כפי שציינו קודם לכן, אין חוק שאוסר על שימוש במעשנת פלט באופן ספציפי. כך שאם אתם מעוניינים לעשות שימוש במעשנת פלט בגינת הבית שלכם, אתם יכולים לעשות זאת. שימו לב, אם אתם גרים בקומת קרקע בבניין ויש מעליכם דיירים נוספים, אנחנו ממליצים ליידע אותם לפני שתעשו שימוש במעשנה. העשן עשוי להיכנס דרך החלונות שלהם ומדובר בסיטואציה לא נעימה בלשון המעטה. אתם יכולים ליידע את השכנים באמצעות אחת מהדרכים הבאות:

  • שליחת הודעה בקבוצה של הבניין (דרך המייל או הוואצאפ)
  • תליית שלט בלוח המודעות ועוד

אלו היו כל הפרטים שחשוב שתדעו על החוק בכל הנוגע לשימוש במעשנת פלט.

עשן גריל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
עצות ניקוי
טיפים והמלצות לניקוי שטיחים

לצד ההבדלים הרבים הקיימים בין שטיחים אותנטיים שנארגו בעבודת יד לבין שטיחים מודרניים שנוצרו בטכניקות חדשות ומתקדמות, ישנו מכנה

דלת
אילו סוגי מקלחונים קיימים

אם החלטתם על התקנת מקלחון חדש בביתכם, החלטתם על סוגי מקלחונים שונים, שביניהם תבחרו את המקלחון המושלם לחדר הרחצה