נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין מונה פאזי לתלת פאזי?

תלת פאזי

במקרים בהם המכשירים החשמליים בבית מקצרים, הפיוז קופץ והמונה צורך יותר חשמל, תצטרכו לעשות שינוי ולהתקין מונה תלת פאזי בבית. המאמר יעסוק בהבדל בין מונה פאזי לתלת פאזי.

 

מהו מונה חד פאזי?

מונה חד פאזי מורכב מיחידת מוליך חשמל אחד נטרלי. המעגל החשמלי שלו נסגר באמצעות 2 חוטים. המתח החשמלי במערכת זו מגיע ל-230 וולט ולכן מספק חשמל של 25 אמפר למכשירים שאינם צורכים הרבה חשמל, דהיינו מכשירים קטנים כמו: מערבל מזון, מצנם, מאוורר ועוד.

 

מהו מונה תלת פאזי?

מערכת המונה התלת פאזי מורכבת מ-4 חוטים מוליכים שאחד מהם נטרלי. הולכת החשמל אינה נעשית בו זמנית, אלא בהפרש של 120 מעלות פאזה המספק חשמל בגודל של 40 אמפר. היתרון של מערכת זו הוא היכולת לשמש כחד פאזי על מנת להפעיל מכשירי חשמל פשוטים ובו זמנית לשמש כתלת פאזי על מנת לספק חשמל למכשירים גדולים הצורכים חשמל רב בו זמנית כמו: מזגן, מכונת כביסה, קומקום חשמלי ועוד.

 

מה ההבדל בין מונה חד פאזי לתלת פאזי?

ההבדלים הבולטים בין שתי המערכות הם במספר המוליכים המשלימים את המעגל החשמלי והשימוש במונים. מונה חד פאזי יתאים למקומות בהם צריכת החשמל נמוכה ומונה תלת פאזי יתאים למפעלים ותעשיות בהם צריכת החשמל רבה. גם בבתים רבים מתקינים מונה תלת פאזי כי הוא מגדיל את צריכת החשמל באופן שמחלקים אותו לשלוש פאזות בבית. כיום ישנם מכשירים חשמליים הזוללים יותר חשמל ולכן יש צורך להגדיל את כמות החשמל שהם צורכים. למשל, מזגן צורך 10 אמפר חשמל, מכונת הכביסה צורכת 15 אמפר והתנור 9 אמפר. לעיתים מפעילים את כל המכשירים ביחד ואז צריכת החשמל עולה. מזגן, מכונת כביסה ותנור צורכים בו זמנית כ-35 אמפר ולכן הפיוז יקפוץ במערכת חד פאזית.

 

מה צריך לעשות כדי לעבור למונה תלת פאזי?

התקנת מונה פאזי אינה יכולה להיעשות באופן עצמאי ולא מקצועי. לצורך ההתקנה יש להזמין חשמלאי מוסמך ובעל רישיון לעבודות חשמל. חשוב שהחשמלאי יהיה אדם מקצועי ובעל ניסיון, בין אם הוא חשמלאי באשקלון ובין אם באזור אחר. החשמלאי בודק את תקינות המכשירים החשמליים ומחליף את לוח החשמל, הפחת או הפקק הראשי במידת הצורך. באותה הזדמנות הוא בודק את תקינות מערכת ההארקה ומתקין את המונה התלת פאזי. נציג של חברת החשמל מחויב להגיע לביקורת על ההתקנה של החשמלאי. הסיבה לכך היא שחברת החשמל הוא גוף מפקח של אספקת החשמל בכל הבתים במדינה. למעשה החשמלאי מכין את התשתית וחברת החשמל מאשרת את תקינותה. מגישים בקשה בכתב בה מופיעה התוכנית של המונה התלת פאזי והמועד המשוער להפעלתו ותוך שבועיים חברת החשמל מאשרת את התוכנית. לאחר מכן החשמלאי מתקין את המונה ונציג מחברת החשמל מגיע לביקורת.

תלת פאזי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
צרעה על ענף עץ
הדברת צרעות במרכז

הצרעות נחשבות למעופפים מזיקים ביותר. מדובר בחיה שאמורה לעזור לגינה מאחר והיא ניזונה מחרקים המזיקים לעצים ולגינה. אך למעשה

רהיט ישיבה
ניקיון ספות מקצועי

הגעתם למצב ששכחתם מה הצבע המקורי של הספה שלכם? הילדים כיסו אותה בכתמים? זה הזמן לחפש את חברת הניקיון