נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תכנון מס מקרקעין – אסטרטגיות למזעור חבויות מס על נכס

תכנון מס מקרקעין

סוגיית מיסוי המקרקעין מהווה נדבך חשוב בכל עסקאות המקרקעין למיניהן, כאשר שיעור המיסוי הגבוה משפיע פעמים רבות על כדאיות העסקה. יחד עם זאת, תכנון מס מקרקעין עם גורם מקצועי ומומחה בתחום, יאפשר לכם להפחית את חבויות המס. הנה לפניכם כל המידע החשוב בנושא

 

כיצד מיסוי מקרקעין משפיע על כדאיות העסקה?

במציאות הכלכלית הנוכחית, עסקאות המקרקעין למיניהן (רכישת דירה, רכישת קרקע חקלאית, רכישת נדל"ן מניב ועוד) נחשבות לעסקאות יקרות במיוחד, כאשר אל סכום העסקה מתווספות הוצאות נלוות, אשר מרביתן נגזרות כאחוזים מסוימים משווי העסקה.

אחת מההוצאות הנלוות העיקריות בעסקאות המקרקעין היא סוגיית המיסוי הייחודית למדינת ישראל. שיעורי חבות המס יכולים להגיע לאחוזים גבוהים במיוחד, ובכך לייקר באופן משמעותי את העסקה ולהשפיע בצורה ברורה על כדאיותה. אתם מוזמנים לקרוא על כך  באתר elkayamlaw.co.il

 

המיסים העיקריים בתחום מיסוי המקרקעין

בעולם מיסוי המקרקעין ניתן למצוא מגוון סוגי מס בהתאם לסוג העסקה, כאשר בין מיסי המקרקעין הבולטים ניתן למצוא את:

מס רכישה

מס רכישה משולם בעת רכישת זכות במקרקעין, כאשר שיעור המס מתעדכן מעת לעת ומחושב כעיקרון על בסיס מספר פרמטרים עיקריים כמו – שווי העסקה, מאפייני העסקה (נכס למטרות מגורים / עסקי), קיומן של מספר דירות בבעלות הרוכש ועוד.

מס שבח

מס שבח מוטל על הרווח שנוצר למוכר בעת מכירת נכס המקרקעין בהשוואה למחיר בו הנכס נרכש ובקיזוז הוצאות מוכרות, כאשר שיעור מס שבח עומד כעיקרון על 25% מהרווח נטו.

 

תכנון מס מקרקעין – אסטרטגיות למזעור חבויות המס

שיעורי המיסוי הגבוהים משפיעים כאמור על כדאיות העסקה, אך באמצעות תכנון מס נכון ומקצועי, ניתן יהיה למזער באופן מהותי את חבות המס והנה לפניכם כמה אסטרטגיות מרכזיות:

פריסת מס שבח

פריסת מס שבח לתקופה מקסימלית של 4 שנים יאפשר לכם לצרף את סכום השבח נטו להכנסה החייבת של המוכר בכל אחת משנות הפריסה, כל ששיעורי המס על השבח יחושבו בהתאם למס השולי.

שיפור תנאי דיור

במידה ורכשתם דירה טרם שמכרתם את הדירה הראשונה שבבעלותכם ומתוך מטרה לשפר את תנאי הדיור שלכם, הרי שתוכלו להגיש בקשה לפטור מס רכישה למשפרי דיור.

רישום דירה על שם גורם שלישי

רישום דירה על שם בן משפחה (כל בן משפחה ובתנאי שעבר את גיל 18) וכן רישום הדירה על שם חברה, הן דרכים ידועות ונפוצות לחיסכון מהותי במס רכישה.

 

לסיכום

מיסוי מקרקעין הוא אחת הסוגיות העיקריות בהן עלינו להתחשב בבואנו לבחון את כדאיות עסקת המקרקעין ולצד עצם העובדה כי מדובר בשיעורי מיסוי גבוהים, הרי שבאמצעות תכנון מס נכון ומקצועי ניתן יהיה להפחית בצורה ניכרת את חבות המס, כאשר בין האסטרטגיות הנפוצות נמצאות – פריסת מס שבח, שיפור תנאי דיור ורישום דירה על שם גורם שלישי.

מיסוי מקרקעין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן