נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מקום העבודה נסגר עקב משבר הקורונה – מה ניתן לעשות?

מאזניים

אחת הבעיות הקשות שנגרמו מהוצאת עובדים לחל"ת בתקופת הקורונה היא שהרבה מן העובדים לא ידעו האם יהיה להם מקום עבודה לחזור אליו. מקומות עבודה רבים, בין אם בעקבות התייעלות וצמצום ובין אם בעקבות פשיטת רגל או חדלות פירעון, אכן נסגרו במהלך הקורונה. עובדה זו השאירה את העובדים שיצאו לחל"ת חסרי אונים אל מול המערכת. לכן, חשוב מאוד לדעת מה הן זכויות העובדים המגיעות במקרים אלו וכיצד ניתן להגן עליהן.

 

ערנות למצב העסק

במידה ולא הוצאתם לחל"ת, בהכירכם את הפעילות העסקית מקרוב, תוכלו לראות סימנים מקדימים לכך שההתנהלות העסקית בבעיה. שימו לב לכמות הלקוחות, היקף הסחורות שיוצא ונכנס, התנהלות מול הספקים, דחיית תשלומים ומשכורות ועוד. כל אלו יאותתו לכם כי העסק נכנס לבעיה ללא יכולת לפרוע חובות, כולל אלו של העובדים.

 

הבנתם שהעסק עומד להיסגר, מה ניתן לעשות?

הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לא לחשוב שכספכם אבוד ולהתייעץ עם עורך דין המומחה בדיני עבודה כדוגמת עו"ד ליאת פייגל. בנוסף, דעו כי עובד שהמעסיק שלו הפסיק את פעילותו או לחילופין סגר את העסק, זכאי לקבל את מלוא זכויותיו במה שנקרא "דין קדימה", ז"א תהיה לו עדיפות על פני הנושים האחרים של העסק. את ההחזר הוא יקבל מנכסים שונים שנותרו או מביטוח לאומי במידה ואין נכסים להיפרע מהם.

 

תשלומים מביטוח לאומי

ברשות העובד לדרוש מביטוח לאומי את כל הכספים אשר מגיעים לו מן המעסיק שסגר את העסק, זאת בגין כל ימי העבודה בה עבד אצל המעסיק. בנוסף, העובד יכול לדרוש גם את פדיונם המלא של ימי חופשה אשר לא נוצלו, את דמי ההבראה אשר לא שולמו עד לזמן סגירת העסק או הפסקת הפעילות, כספים בגין אי תשלום על הודעה מוקדמת, קבלת פיצויי פיטורים ועוד.

 

במקרה של פירוק או פשיטת רגל, האם יציאה לחל"ת תפגע בזכויות העובד?

התשובה לכך היא שלילית, יציאה לחל"ת אינה מהווה פגיעה בזכויות העובד וזו עובדה אותה חשוב להכיר. בתקופת החל"ת יחסי עובד מעביד ממשיכים לחול על כל המשתמע מבחינה חוקית. במידה ויינתן צו פירוק או צו לפשיטת רגל כנגד החברה, העובדים שפוטרו גם אם היו בחל"ת בתקופה האמורה, יהיו זכאים לקבלת דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי באופן אוטומטי. בנוסף, יהיו זכאים לקבלת כלל הזכויות אשר מגיעות להם בגין התקופה בה עבדו אצל המעסיק וסיומה.

לסיכום, תקופת הקורונה ופתרון החל"ת הביא לבלבול רב בכל הנושאים הקשורים להעסקה וזכויות עובדים. זכרו כי למעסיק ולנושים במקרה של קריסת העסק אין אינטרס לשמור קודם כל על זכויות העובדים וכאן החוק מגיע לעזרתכם. לכן, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה שילווה אתכם עד להשגת הזכויות.

 

שולחן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים