נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נתונים שניתן לקבל על העיר שלכם דרך האינטרנט

סימן של אינפורמציה

רשויות מקומיות בישראל הן הגופים השלטוניים הקרובים ביותר לתושבים ולחייהם מבין גופי השלטון השונים במדינה. הם עוסקים בתחומים כמו חינוך, פיתוח, תחזוקה, ניקיון, פנאי, רישוי עסקים, רווחה ועוד.

יש לרשויות המקומיות כוח השפעה ישיר על רמת החיים ואורחות החיים של התושבים החיים תחת שלטונן וככאלה, בישראל לפחות, הן גם מחויבות לשקיפות מול תושבים אלה, המממנים את הפעילות הנ"ל באמצעות תשלום מיסים שונים, בראשם ארנונה. אז איזה מידע אתם יכולים למצוא על הרשות המקומי שלכם באינטרנט?

 

אילו נושאים צריכה הרשות המקומית לפרסם?

בין הנושאים החשובים שאותם מנהלת הרשות המקומית שלכם, היא צריכה לפרסם מידע אודות:

  • סקרי טבע עירוני שנערכו בשטחה ובמימון תקציב עירוני
  • פרסומים אודות תכניות התחדשות עירונית
  • החלטות שונות בנוגע לחינוך ביישוב
  • מצב איכות הסביבה ביישוב וסביבותיו
  • מידע בנוגע לתקנות שונות לשעת חירום (כמו במשבר הקורונה למשל)
  • מידע אודות מכרזים שונים בתחומי הרשות המקומית
  • פרסומים אודות פעילויות שונות לרווחת התושב
  • עדכונים לגבי פעילויות תחזוקה ושיפוצים, לרבות חסימת כבישים וכן הלאה
  • שינויים בחוקי עזר עירוניים ותקנות עירוניות ועוד

 

איפה באינטרנט אפשר למצוא מידע על הרשות המקומית שלכם?

כל רשות מקומית בימינו מתחזקת אתר אינטרנט, כאשר רשויות מתקדמות ומודרניות משתמשות באתר האינטרנט שלהן כלוח מודעות לכל דבר, בו מפורסם מידע חשוב אודות נושאים שונים ואף ניתנת בהם אפשרות לבצע מגוון פעולות שימושיות, כמו תשלום מיסים, הגשת מועמדות למכרזים שונים ועוד.

מידע נוסף ניתן למצוא בעמודי הפייסבוק של הרשויות השונות (רשויות רבות בישראל מנהלות עמוד פייסבוק ערני ומעניין), בעמודה של השלטון המקומי באתר הממשלתי (GOV), באתר של הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) ועוד.

ואם גם זה לא מספיק – תמיד אפשר להיכנס לאתר של העיתון המקומי ולקרוא על מה שקורה ליד הבית שלכם.

 

למה שקיפות המידע הזה חשובה כל כך?

מעורבות השלטון המקומי העמוקה בחיי התושבים, הכוח הפוליטי והכלכלי העצום הנמצא בידיה, לצד השפעה חברתית, כלכלית ופוליטית על חיי התושבים, מחייבת את השלטון המקומי להתנהל בשקיפות מקסימלית מול תושביו.

נוסף על כך, כל פעולות הרשות המקומית נובעות מכוח המיסים אותם משלמים התושבים. ללא שקיפות זו, עלולים להיווצר תנאים אופטימליים לשחיתות שלטונית וכן לאובדן האמון של הציבור בשלטון המקומי שלו ועל כן שקיפות זו היא ערך שראוי להילחם עליו.

 

לסיכום

שקיפות היא אחד העקרונות החשובים ליצירת אמון בין שלטון מקומי לתושבים ולכן אפשר למצוא מידע במספר גדול של אתרי אינטרנט שונים אודות הרשות המקומית שלכם, כמו גם כל רשות מקומית אחרת בישראל.

חיפוש מידע באינטרנט אודות הרשות המקומית שלכם יכול להביא לכם תועלת רבה ממה שאתם יכולים לדמיין ולכן מומלץ להיכנס מדי פעם ולבדוק מה מעוללת הרשות המקומית שלכם הפעם.

 

נוף של התחדשות עירונית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
מסך של מחשב
כיצד להקים אתר אינטרנט דרך wix?

וויקס היא פלטפורמה לבניית אתרים אשר מאפשרת גם לאנשים שאינם מגיעים מרקע טכנולוגי לבנות אתרי אינטרנט מודרניים, מעוצבים היטב,

קוביות seo
כתיבת מאמרים לקידום אתרים

רבים ממומחי קידום האתרים מסכימים על כך שכתיבת מאמרים למטרות קידום אתרים יעילה ולעיתים אף צעד הכרחי בקידום אתר