נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סיבות נפוצות לסתימות ביוב וכיצד למנוע אותן

סתימות ביוב

מומחים בתחום האינסטלציה יודעים שמרבית השיחות הנכנסות מצד לקוחות, נובעות מתוך צורך בטיפול בהול בקו הביוב. שכן, מדובר בתופעה נפוצה שבאה לידי ביטוי במקומות שונים ברחבי הארץ. בחרנו להעלות מדריך שעוסק בנושא לרשת, כדי להציג בפני כל דורש את הסיבות הנפוצות לקיומה של התופעה, במטרה למנוע אותה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בכל המידע הנחוץ לכם.

 

סיבה מספר 1 –  צמיחת שורשים שחודרים לביוב

מעטים הם האנשים שמכירים בתרחיש המוזר שגורם לשורשי העצים לחדור לתוך הצנרת שקיימת בגינה או באדמה שנמצאת בקרבת מקום. שורשים אלה חודרים אל תוך קווי הביוב וגורמים לסתימה. ברגע שתהליך זה מתקיים, הביוב צפוי לעלות על גדותיו ולפרוץ החוצה, לרחוב. ניתן למנוע את התרחיש הזה בקלות, תוך יישום אחת מהפעולות הבאות:

  • חיתוך השורשים והזרמה של לחץ מים
  • משיכת השורשים החוצה

 

 

סיבה מספר 2 – הצטברות של פסולת

מצב שכזה עשוי לבוא לידי ביטוי בעקבות כמה תרחישים. הראשון והמוכר ביותר לקווי ביוב שיש בהם דירות בהליכי שיפוץ. שכן, הליך זה גורם לא פעם לכניסה של חול וחצץ לתוך הצנרת שחוסמים את מעבר הביוב וגורמים לסתימה. תרחיש נוסף מתקיים כאשר יש הצטברות של חומרים שומניים שזורמים לביוב ממטבחים תעשייתיים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תרחישים אלה היא תוך הזמנת שירות ביובית מקצועי. חשוב לציין שאפשר למנוע את התפתחות הסתימה בקלות, תוך השלכת חומרי השיפוץ והשומנים לפח הזבל. תרחיש שלצערנו לא קורה, ולכן תמיד יש צורך בפתיחת קווי ביוב.

 

סיבה מספר 3 – אי תחזוקה של קווי הביוב

הידעתם? עליכם לבדוק שקווי הביוב שנמצאים בקרבת ביתכם מתוחזקים (במיוחד לקראת ימי החורף). שכן, אי תחזוקה תדירה, עשויה להוביל לסתימות ולהצפה של מי הביוב. לכן, מומלץ ליצור קשר עם שירותי ביובית אחת לחצי שנה לפחות, כדי שאלה ינקו את הביוב ויאפשרו לנוזלים לזרום בקלות.

 

סיבה מספר 4 – זריקת מגבונים לאסלה

יש מי שמשליכים את המגבונים לתוך האסלה במקום לפח. תרחיש שכזה עשוי להוביל תוך זמן קצר לסתימה משמעותית בקווי הביוב. שכן, המגבונים, בניגוד לטישו, אינם מתפוררים. הם נשארים כפי שהם בתוך הביוב ונצברים אחד על גבי השני. ברגע שזה קורה, הם מונעים מהביוב לזרום וגורמים כידוע, לסתימה. מומחים מתחום האינסטלציה חוזרים ואומרים שצריך לזרוק את המגבונים לפח בלבד, כדי למנוע הישנות של סתימות שעשויות לפגוע לא רק בכם, אלא גם בשכנים.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן לשמור על הביוב

עד כאן 4 הסיבות הנפוצות לסתימה בביוב והדרכים שיאפשרו למנוע אותן. בשלב זה יש בידיכם את כל הפרטים, כך שתצטרכו רק ליישם את הנאמר לעיל ולשמור על קו הביוב שלכם. נאחל בהזדמנות זו שלא תדעו עוד סתימות לעולם.

אי תחזוקה של קווי הביוב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
עצות ניקוי
טיפים והמלצות לניקוי שטיחים

לצד ההבדלים הרבים הקיימים בין שטיחים אותנטיים שנארגו בעבודת יד לבין שטיחים מודרניים שנוצרו בטכניקות חדשות ומתקדמות, ישנו מכנה

דלת
אילו סוגי מקלחונים קיימים

אם החלטתם על התקנת מקלחון חדש בביתכם, החלטתם על סוגי מקלחונים שונים, שביניהם תבחרו את המקלחון המושלם לחדר הרחצה