נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ארבעה סימנים שמעידים על קיומה של רשלנות רפואית בזמן ההיריון

הֵרָיוֹן

רשלנות רפואית, בה נגרם נזק כבד למטופל, יכולה לפגוש אותנו בכל תחומי הרפואה ובכל הליך רפואי אפשרי. לכן, נשים יכולות לחוות מקרים מצערים של רשלנות רפואית במהלך ההיריון. מטופלת לא תדע לשים לב תמיד מתי היא הייתה קורבן לרשלנות רפואית. הנה ארבעה סימנים שיוכלו להעיד על קיום של רשלנות רפואית בזמן ההיריון.

 

רשלנות רפואית במהלך ההיריון

לפני שנבין מהי רשלנות רפואית בהריון מוטב שנבין תחילה מהי רשלנות רפואית באופן כללי. רשלנות רפואית מתייחסת לטעויות ושגיאות שמבצעים הצוותים הרפואיים. הטעויות הללו יחשבו לרשלנות רפואית אם נגרם נזק למטופל, אם לא ננקטו אמצעי הזהירות, אם בוצעו פעולות לא אחראיות ואם קיים קשר סיבתי בין הנזק שנוצר למקרה הרשלני.

רשלנות רפואית יכולה להתבטא במספר צורות במהלך ההיריון. אחת הצורות הנפוצות לרשלנות זו היא במהלך הבדיקות הגנטיות שמבוצעות לאישה הרה על מנת להבין האם בנה עלול להיוולד עם מום גנטי. תיתכן רשלנות רפואית במקרים אלו אם הרופא לא הקפיד לשלוח את המטופלת לכל הבדיקות ולא שלל ממצאים שיכולים להעיד על מום.

 

גישושים מצד הצוות הרפואי

בתי החולים חוששים מאוד מתביעות רשלנות רפואית. התביעות הללו מצריכות מבתי החולים מאמץ משפטי, תקשורתי וכלכלי. בית החולים נאלץ להשתתף במשפט שהוא לא חפץ להשתתף בו, לדאוג למוניטין שלו באמצעות תקשורת ובמקרים רבים לשלם פיצויים. לכן, ניתן לשים לב לסימנים במהלך ההיריון שיכולים להעיד על קיום רשלנות. סימנים אלו יכולים לעורר חשד שבית החולים מנסה להתנער ממה שאירע או לבצע טיוח.

הסימן הראשון שניתן לשים לב אליו הוא גישושים מהצוות הרפואי. במידה והצוות הרפואי יתחיל לשאול אתכן שאלות שאינן שכיחות או לא נשמעות במקום, הדבר צריך לעורר חשד. אם הנושא עליו מגששים קבוע, ייתכן ובאותו נושא בוצעה הרשלנות במהלך ההיריון.

 

נוכחות זרה

אישה הרה מטופלת בזמן ההיריון שלה על ידי צוות מסוים. במידה ותשימו לב שלצוות זה מתווספים עוד רופאים, הרי שמדובר במצב שאינו תקין. מכיוון שרשלנות רפואית כאמור מהווה מצב בעיית לבית החולים, ייתכן ותתחילו להבחין בנוכחות של רופאים בכירים, כמו מנהלי מחלקות. גם הימצאות בסביבה של אנשי צוות אחרים מבית החולים, כמו עובדים ממחלקת הדוברות או סמנכ"לים למיניהם אמורה להדליק נורת אזהרה.

 

התנהלות הצוות

כדאי לשים לב להתנהלות של הצוות הרפואי. מכיוון שהריון הוא תהליך ארוך שנמשך במשך תשעה חודשים, המטופלת אמורה להכיר את הצוות המטפל ברמה טובה ואת ההתנהלות שלו. דרישה לעודף של בדיקות מצד הצוות היא דוגמא לצורת התנהלות כזאת.

 

בקשת מסמכים

הסימן הרביעי והאחרון שיכול לעורר חשד להתקיימותה של רשלנות רפואית בהריון הוא בקשה לעיון במסמכים רפואיים של היולדת. ייתכן ומסמכים כאלו יתבקשו מצד בית החולים על מנת לבחון מחדש האם בוצעה רשלנות בשלבים מוקדמים יותר של ההיריון.

הֵרָיוֹן

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים