נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עבודה בגובה –  החלופה לסולם

סולם ראשית

בלא מעט מקרים בחיים אנחנו נתקלים במצבים בהם יש צורך בעבודה בגובה. עבודות כמו גיזום, תיקונים, עבודות חשמל שונות, מיזוג אוויר ואפילו טיפול בצנרת חיצונית בבתים ישנים – בכל אלה נדרש מכשיר אשר יסייע לעובד להגיע לגובה. סולם היא האופציה הבסיסית אך היום קיימות חלופות טובות יותר ובעיקר בטוחות יותר.

 

הסכנה בשימוש בסולמות

אין ספק שאחת ההמצאות היעילות בתחום הבנייה היא הסולם – כלי פשוט וחכם אשר מאפשר להגיע לגבהים שונים ולבצע מגוון של עבודות. עם זאת, אחת מנקודות התורפה העיקריות של הסולם משתקפת באספקט הבטיחות. סולם, בניגוד לאמצעים מודרניים כמו במות הרמה או מנופים, סובל מחוסר יציבות אשר בגובה רב יכול להתבטא בסכנת חיים של ממש. בנוסף, אופן העבודה של העובד על הסולם, כלומר, עמידה באופן חופשי על אחת מרגלי הסולם, מוביל לכך שבכל רגע לאורך העבודה עלול העובד למעוד וליפול מטה. לפיכך, גם במקרים בהם הסולם מיוצב ומקובע היטב, הוא עדיין מסוכן. כמו כן, סולמות אינם יעילים בגבהים של יותר ממטרים בודדים, ויש מגוון רחב של עבודות אשר דורשות הגעה לגובה רב יותר על מנת לבצען.

 

חלופות מכניות לעבודה עם סולם

היום, קיימים לא מעט אמצעים וכלים אשר מסייעים לביצוע של עבודה בגובה רב יותר, ובעיקר באופן בטיחותי יותר. אחד האמצעים המובילים הוא כמובן במות הרמה. מדובר בכלי יחסית פשוט אך כזה שמאפשר מגוון רחב של שימושים ועבודות. באופן כללי מדובר על גוף מכני בעל ארבעה גלגלים, אשר על גביו מותקנת במה בטיחותית ומגודרת. את הבמה ניתן להעלות לגבהים שונים באמצעות זרועות מפרקיות או באמצעות מנגנון הרמה דמוי מספריים. השליטה בגובה הבמה ובתנועתה במרחב, נמצאת בידי המפעיל הנמצא בתוך הבמה. כך מתאפשר לו לנוע בקלות במרחב, לא רק לגובה אלא גם לצדדים במידה והדבר נדרש מתוקף העבודה. במות הרמה נבדלות ביניהן בגובה המקסימלי אליו מסוגלת להגיע הבמה וכן באופן התנועה של הבמה במרחב. יש במות בעלות מערכת גלגלים המאפשרת תנועה בשטח קשה ולא ישר, ויש כאלו אשר מתאימות יותר לעבודה בחללים סגורים או צרים.

 

חלופה נוספת – מנוף סל

חלופה מעט מורכבת יותר עבור ביצוע של עבודות בגובה היא מנוף סל. מדובר בכלי שגם הוא כולל מנגנון דמוי במה בו נמצא העובד, אשר ניתן להעלות ולהוריד בהתאם לצרכי העבודה. ההבדל המרכזי בין מנופי סל לבמות הרמה הוא הגוף עליו הם מורכבים. בעוד שבמות הרמה מורכבות על מערכת גלגלים פשוטה, מנופי סל מורכבים על גבי משאית או טנדר, דבר אשר מקשה על השימוש בהם בתוך חללים סגורים. כמו כן, כיוון שהרכב עליו מורכב המנוף הוא גדול יותר, מדובר בעבודה אשר דורשת בנוסף למפעיל בתוך הסל, גם נהג אשר ינהג ברכב.

 

אנשי שרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
צרעה על ענף עץ
הדברת צרעות במרכז

הצרעות נחשבות למעופפים מזיקים ביותר. מדובר בחיה שאמורה לעזור לגינה מאחר והיא ניזונה מחרקים המזיקים לעצים ולגינה. אך למעשה

רהיט ישיבה
ניקיון ספות מקצועי

הגעתם למצב ששכחתם מה הצבע המקורי של הספה שלכם? הילדים כיסו אותה בכתמים? זה הזמן לחפש את חברת הניקיון