נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רכישת מניות בחברה פרטית

מניב רווחים

אחד המדדים לשיפור במצב בכלכלי והפיננסי של יחידים ומשפחות, הינו האפשרות שלהם להקצות חלק מההכנסה החודשית שלהם לטובת חשכונות והשקעות. עם זאת, דווקא בתחום הזה, ההיצע בעשורים האחרונים, ובעיקר בשנים האחרונות, הוא דל למדיי ובעייתי. המודל שהיה מקובל עד אמצע שנות התשעים של המאה הקודמת, של חיסכון בתמורה לריבית קבועה המשולמת לחוסך, איננו מספק את הסחורה ואיננו מציע לחוסך את התמורה הראויה לכסף, שהושג בדרך כלל בעמל רב. הריביות המתקבלות תמורת החיסכון הן בדרך כלל נמוכות מאד, (מה זה ריבית בנק ישראל? להלן כתבה ווינט)ומותנות בהפקדות לאורך תקופה ארוכה. לפיכך, החיסכון המסורתי איבד את מקומו לטובת רכישת מניות או מוצרים פיננסיים אחרים, מה שהפך את החוסך של פעם, למשקיע של היום. מה בין חיסכון להשקעה? אילו סוגים של מכשירים פיננסיים קיימים, ומה ההבדל בין רכישת מניות בחברה פרטית, לבין מכשירים פיננסיים אחרים.

לוח השקעות
לוח השקעות

חיסכון, השקעה ומה שביניהם

כאמור, עד לפני כשלושה עשורים, היו תכניות החיסכון המכשיר הפיננסי היותר פופולארי. נכו לומר, שבתקופות מסוימות היתה גם רכישת מניות על ידי הציבור בשיאה, אבל במקביל לרכישת מניות החזיק הציבור תוכניות חיסכון בסכומים לא מבוטלים. דווקא הירידה התלולה באינפלציה, והעובדה שעלייה באינפלציה ואיתה גם העלייה בריביות אינן נאות באופק, הפכה את תוכניות החיסכון לריקות מתוכן. כעת, ציבור החוסכים לא מעוניין רק לשמור על ערך הכסף שלו, אלא גם לייצר מהכסף העודף שברשותו רווחים כספיים משמעותיים ככל האפשר. רכישת מניות בחברה פרטית, יחד עם מגוון מכשירים פיננסיים נוספים, הפכו לדרך היותר מקובלת להשקעה.

עם זאת, ההבדל בין חיסכון להשקעה הוא משמעותי. חיסכון, מעצם מהותו, הוא צבירה מתמדת של כספים. אמנם הרווחים שההשקעה מייצרת הם נמוכים, אבל מנגד הכסף לא מאבד את ערכו, ומכל מקום סכומי הכסף שנחסכו לא קטנים. מנגד, השקעה במניות או אגרות חוב, עשויה לייצר רווחים גדולים אם היא מתבצעת בצורה מושכלת. מנגד, ירידה בערכן של המניות עלולה לגרום לקיטון משמעותי בסכום שהושקע, ולעיתים לאבדן מוחלט שלו, אם החברה שאת המניות שלה רכש המשקיע במיטב כספו, פושטת את הרגל וחדלה להתקיים.

סוגים שונים של מכשירים פיננסיים

עם המכשירים הפיננסיים השונים ניתן למנות רכישת מניות בחברה פרטית, תוך הפקת רווחים מעלייה בערך שלהן, או מדיבידנדים שמשלמת החברה מעת לעת. אגרות חוב, ממשלתיות או פרטיות, מהוות אפיק השקעה מקובל. בנוסף, קיימים אפיקי השקעה נוספים בדמות ניירות ערך העוקבים אחרי מחירי הזהב, המזון, הדלק ועוד. עם זאת, לפני ביצוע ההשקעה, כדאי לכל הפחות לבדוק לעומק את החברה שאת המניות שלה עומדים לרכוש. אבל אופן הפעולה הרצוי הוא התייעצות עם מומחים לדבר, שיבחנו את ההשקעה על פי אמות מידה מקובלות שיסייען להעריך את הרווחים הצפויים ואת התועלת הפיננסית שההשקעה הזאת תניב לבעליה.

אם השקעה כספית בדמות רכישת מניות בחברה פרטית או סוגים אחרים של השקעה מעניינת אותך, נראה שזה בדיוק המקום הנכון עבורך. שקוף פורטל פיננסי, מציע לך את כל המידע הנדרש בדרך לביצוע השקעה מוצלחת ורווחית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מטבעות
 5 אופציות הלוואה בטוחות

המשפחה מתרחבת? עומדים לפני רכישת רכב חדש? או סתם פתאום אתם נדרשים מיידית למזומנים? אתם נמצאים בחברה טובה. כל

הפחתת מס
3 תנאים להנחה בארנונה

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגלים בדיעבד כי יכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום הארנונה. הדבר

רואת חשבון
מהי הצהרת הון?

היכרות עם מאפיינים שונים של דיווחים לרשות המיסים מבהירה את הייחודיות של הצהרת הון ואת החשיבות של התייעצות עם