נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה החוק מגדיר כשימוש בטלפון בזמן נהיגה ומהן ההשלכות?

עורך דין לתעבורה

הגורם האנושי הוא הסיבה העיקרית לתאונות דרכים ועבירת התנועה הנפוצה ביותר היא שימוש בטלפון בזמן נהיגה. למרות זאת, אנשים מסמסים, מדברים וגולשים בטלפון הנייד בפקקים, ברמזור אדום ובזמן הנהיגה ולכן האכיפה על כך הוגברה. המאמר יסביר מהי ההגדרה לשימוש בטלפון בזמן נהיגה על פי החוק ומהן ההשלכות על כך.

 

ההגדרה החוקית של שימוש בטלפון בזמן נהיגה

החוק מגדיר שימוש בטלפון הנייד בצורה ברורה מאוד. על פי החוק עבירות שימוש בנייד כוללות איסור החזקת המכשיר הנייד בזמן הנהיגה או בעמידה ברמזור אדום, אין לסמס או לכתוב בו, לצפות בסרטונים, לגלוש, לקרוא ואפילו להעביר אותו למקום אחר ברכב. הדבר היחידי שהחוק אינו מונע הוא שימוש בדיבורית מבלי לאחוז בטלפון או בהתקן הדיבורית. למשל, אם מכוונים את הוויז ברמזור או בנהיגה זוהי עבירה על החוק ואם הטלפון לא מונח על התקן דיבורית גם זוהי עבירה.

 

האם ניתן לתפעל את הטלפון בפקקים?

ישראלים רבים מוצאים את עצמם עומדים שעות ארוכות בפקקים ומאחר ואינם מסכנים את התנועה הם עושים שימוש בטלפון הנייד. מבחינה חוקית יש חילוקי דעות כאשר דנים בכך בבית המשפט. לפיכך, לרוב לא מקבלים דו"ח בפקקים על שימוש בטלפון כיוון שלא מסכנים את הנהגים האחרים, אך אין זה אומר שזה לא קורה. בכל מקרה ניתן לזהות נהג העושה שימוש בטלפון, במיוחד ברמזור אדום, גם באמצעות מצלמות ולשלוח את הדו"ח בדואר.

 

מהן ההשלכות על שימוש בטלפון בזמן נהיגה?

לפי החוק כאשר עושים שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה צפוי קנס על סך אלף שקלים ו-8 נקודות. במקרים מסוימים גם יכולים לקבל זימון לבית הדין. נהגים רבים משלמים את הקנס ובכך מודים באשמה ומקבלים את הנקודות. למרות זאת, מי שבוחר לא לשלם את הקנס ולהגיש בקשה להישפט יכול להימנע מצבירת הנקודות ולקבל זיכוי מלא או הקלה שתחייב אותו בקנס בלבד. כל זה בתנאי שמקבלים סיוע מעורך דין תעבורה שמלווה אתכם בבית הדין.

 

מדוע עדיף לא לצבור נקודות?

8 הנקודות אותן צוברים בשל שימוש בטלפון בזמן נהיגה יכולות להביא לסנקציות מנהליות מטעם משרד הרישוי. כלומר, פסילת רישיון נהיגה לתקופה ארוכה, הופעה בקורס לנהיגה מונעת ועמידה במבחן המסכם, מבחן תיאוריה או מבחן מעשי או בדיקות כשירות נהיגה במרב"ד. לפיכך, אין צורך להגיע למצב של קבלת נקודות.

 

כיצד עורך דין תעבורה יעזור לכם?

עורך דין תעבורה מקצועי ובעל ניסיון יוכל לבטל את הנקודות במידה ויוכיח שהתנהלות השוטר בעת מתן הדו"ח לא הייתה כשירה או להפחית את העונש לקנס בלבד. לסיכום, אל תעשו שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה וברמזור אדום אך דעו שגם אם קיבלתם דו"ח יש מה לעשות על מנת להימנע מנקודות.

שימוש בטלפון בזמן נהיגה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים