נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 תאריכים שכל חייב במס בארה"ב צריך לזכור

מס אמריקה

חבות המס בארה"ב מוטלת הן על אזרחי ארה"ב ותושבי קבע, והן על אזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית בארה"ב. לחבות המס קיימים קריטריונים רבים ומגוונים, אשר אף עלולים להשתנות בין מדינה למדינה בארה"ב. יחד עם זאת, ישנם מספר תאריכים אותם כל חייב במס בארה"ב חייב לזכור

 

חבות המס, דיווחי המס ומה שביניהם

שיטת המיסוי האמריקאית היא פרסונאלית וחלה על אנשים פרטיים וחברות, אזרחים ותושבי קבע, לצד אזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית בארה"ב, גם אם אינם מתגוררים בה. לצד חבות המס, הנקבעת בהתאם לסך ההכנסה, גילו ומצבו המשפחתי של הנישום, קיימת גם חובת הדיווח לרשות המיסים, אשר עומדת בפני עצמה ואינה תלויה בחבות תשלום המס בפועל.

 

חשיבות הדיווח לרשויות המס בארה"ב

במטרה למנוע 'הון שחור' והעלמת כספי מיסים, רשות המיסים בארה"ב בוחנת בקפידה את דיווחי המס המוגשים אליהם, כאשר כל חריגה, אי דיוק ואיחור בהגשת טפסי הדיווח, עלולים להעלות בקנסות ועונשים שונים, ההופכים להיות חמורים יותר במידה ועולה החשד כי מדובר בכוונת זדון ובניסיון להעלים מס.

מלבד הסנקציות והעונשים הקבועים בחוק בגין דיווח חסר ולא מדויק לרשות המיסים, לדיווח מדויק יכולות להיות גם הטבות משמעותיות עבורכם, כמו לדוגמה זיכוי מס, היכול להגיע לסכומים של אלפי דולרים בגין ילדים, לימודים במוסד אקדמאי מוכר, הכנסה שלילית ועוד.

 

התאריכים שכל חייב במס בארה"ב צריך לזכור

על מנת למנוע קנסות, סנקציות ועונשים שונים העלולים להגיע לכדי עבירה פלילית, חשוב להגיש את טפסי הדיווח לרשות המיסים בזמן – מומלץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום כדוגמת מס אמריקה. בהתאם לכך, ישנם מספר תאריכים שכל חייב במס בארה"ב צריך לזכור, שכן הם מהווים את המועד האחרון להגשת הטפסים:

15.03 מועד הדיווח האחרון עבור חברות
15.04 מועד הדיווח האחרון המס וקיומם של חשבונות זרים עבור אזרחי ארה"ב ומחזיקי גרין קארד, הן אלו המתגוררים בארה"ב והן אלו שמתגוררים מחוצה לה
15.06 מועד הדיווח האחרון עבור יחידים שאינם אזרחי ארה"ב, המחזיקים בפעילות פיננסית באחת ממדינות ארה"ב

 

האם ניתן לקבל הארכה על מועדי הדיווח הקבועים?

מועדי הדיווח אמנם קבועים, אך במקרים מסוימים ניתן יהיה לקבל הארכה לתקופה של עד 6 חודשים נוספים (ובמקרה של חברות עד 7 חודשים נוספים), כאשר בחלק מהמקרים תקופת ההארכה תינתן באופן אוטומטי ובחלק מהמקרים, יש לפנות אל רשות המיסים בבקשה מיוחדת בכדי לקבל תקופת הארכה נוספת.

 

לסיכום

לצד דיני המיסוי הרבים והסבוכים, בהם מטבע הדברים אנשים רבים לא מגלים הבנה מעמיקה, ישנם מספר תאריכים אותם כל חייב במס בארה"ב צריך לזכור – 15.03, 15.04 ו – 15.06, שכן תאריכים אלו הם מועדי הדיווח לרשות המיסים, עבור חברות, אזרחים תושבי ארה"ב ואזרחים זרים בעלי פעילות פיננסית באחת ממדינות ארה"ב.

מס אמריקה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
תכנון עיזבון
כיצד כתובה צוואה?

יצירת צוואה היא שלב מכריע בתכנון עיזבון המבטיח את חלוקת הנכסים שלך בהתאם לרצונך לאחר פטירתך. אמנם צוואה ניתנת