נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הגשת תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית

אנו שמים את מבטחנו ברופאים כאשר אנו זקוקים להם יותר מכל. פגיעה בבריאות דורשת רגישות, מקצועיות והכלה מצד הגורמים הרפואיים השונים. אך לא תמיד הדבר מתבצע ללא תקלות, ורשלנות רפואית היא למרבה הצער, חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה. במאמר זה נשפוך אור על הנושא, כך שאם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, תוכלו לדעת כיצד לפעול בצורה היעילה ביותר על מנת לקבל את שמגיע לכם.

 

פגיעה קשה באמון

כפי שצוין קודם, כאשר אנו עומדים בפני בקשה לטיפול רפואי או נזקקים לו באופן מידי, אנו סומכים על הצוות הרפואי ונותנים בו אמון מלא. בדרך כלל זה מתחיל באבחון הראשוני של רופא המשפחה המוכר לנו מזה זמן רב, וממשיך במומחים כאלה ואחרים. אך לעיתים הכוח הרב שבידי הצוות הרפואי עשוי לפגוע משמעותית במטופלים, כתוצאה מאבחון לקוי, הליך כירורגי כושל או מיותר, חוסר התייחסות לתסמינים עליהם מדווח המטופל או ביצוע הליכים ללא הסכמת או ידיעת המטופל. במידה ואכן התקיימו חלק מהתרחישים האלה, סביר להניח שישנה זכאות בדבר הגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית?

על אף שעבור המטופל הנפגע אין ספק בדבר רשלנות רפואית שהביאה אותו למצב בו הוא נמצא, עבור בית המשפט שעתיד להכריע בסוגייה, ישנם מספר תנאים שיש להוכיח שהתרחשו:

  • יש להוכיח כי נפל דופי בהתנהלות הצוות הרפואי ושהתקיימה רשלנות מקצועית שלא בהכרח הייתה מתקיימת בטיפולו של צוות רפואי אחר.
  • להוכיח את היקף הנזקים, הפיזיים והנפשיים כאחד, שנגרמו למטופל כתוצאה מההליך הרפואי שעבר.
  • הוכחת הקשר הסיבתי בין אופן הטיפול למידת הנזק למטופל. תנאי זה הוא בעל חשיבות מכרעת בקביעת זכאות לפיצויים בגין רשלנות רפואית.

 

היעזרות במומחים היא קריטית

לאורך כל הליך התביעה בגין רשלנות רפואית, יש חומר רב של מסמכים אותם יש להציג בכל שלב בפני בית המשפט. חוות דעת רפואית של מומחים מטעמכם עשויה להיות זו שתטה את הכף לטובת התביעה ותוכיח מעל לכל ספק על הימצאות רשלנות רפואית במקרה הרלוונטי לכם.

הוכחה ברורה ומנומקת של מומחים אמינים המבוססים על נתונים אובייקטיביים, תאיר את עיני בית המשפט ותעזור לו להכריע בצורה מקצועית. מומלץ שיהיה מומחה בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת לבתי משפט, וכזה הרלוונטי במיוחד למקרה שלכם. לדוגמה, אם מדובר בגרימת נכות כתוצאה מניתוח בגפיים התחתונות, חוות דעת של אורתופד מומחה בדבר המקרה והנזק שנגרם, תהיה המדויקת ביותר.

 

עורך דין תאונות אישיות- השותף למסע המפרך

באופן טבעי, תביעות בגין רשלנות רפואית לוקחות זמן, אנרגיה ומשאבים רבים מהמטופל היוצא למאבק על מה שמגיע לו. ליווי צמוד של עורך דין תאונות אישיות, כזה הבקיא בהתנהלות מול בתי המשפט והגורמים הרלוונטיים, ידאג לייצוג מקצועי ויעיל ויידע להשיג עבור המטופלים את המקסימום, כפיצוי על עוגמת הנפש והנזק שנגרמו לו.

תביעת רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים