גוגל. מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם אשר בכל דקה מריץ מאות אלפי חיפושים ומחזיר את התוצאות תוך שברירי שנייה.
בלי ספק, כל בעל מקצוע או בעל עסק מעוניין להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל – מפני שמנוע החיפוש הזה כה פופולרי המשמעות היא שהפוטנציאל העסקי לגיוס לקוחות באמצעות קידום האתר במנוע החיפוש הוא אדיר.
קידום ממומן מול קידום אורגני
קידום ממומן עובד כך: עבור מילות חיפוש מוגדרות מראש, גוגל יציג את הקישור לאתר שלכם בעבור מילות החיפוש הללו, ועל כל לחיצה על הקישור הממומן של לקוח תשלמו סכום מסוים קבוע מראש לגוגל. כמובן, שככל שהביטוי המקודם יותר מבוקש, כך המחיר שלו יהיה גבוה הרבה יותר. לדוגמא, "Restaurant in Times Square" הינו ביטוי מבוקש שיעלה יותר מביטוי אחר לדוגמא "צעיפים מקוריים מכבי חיפה".
קידום אורגני מהצד השני, מתבסס על ניצול אלגוריתם דירוג האתרים לפי ביטוי החיפוש של גוגל עצמה, לא של התוכן הממומן כך שהאתר אותו אנו מבקשים "לקדם", כלומר שיופיע בתוצאות החיפוש בגוגל במיקום גבוה יותר, יקודם באופן טבעי.
היתרון המובהק של הקידום האורגני הוא שהצרכן, שכבר הבין שהתוצאות שאינן ממומנות לרוב מתאימות יותר טוב לחיפוש הספציפי שלו, נוטה להימנע במודע מלחיצה על הקישורים הממומנים ופונה מיד לאתרים שאלגוריתם גוגל הגדיר כמתאימים ביותר.
לשם ההמחשה, נניח לדוגמה שאנחנו אינסטלטורים בבאר שבע ומעוניינים שכאשר לקוחות מחפשים "אינסטלטור בבאר שבע" מספר הטלפון שלנו יופיע מיד בחיפוש. היזכרו אתם, מתי בפעם האחרונה התוצאה שהתאימה לכם הופיע בעמוד השני של תוצאות החיפוש בגוגל? לא קורה הרבה.
ובעמוד השלישי? אולי פעם לפני הרבה זמן. ובעמוד התשיעי? מישהו מאיתנו דפדף כל כך רחוק? לכן עלינו כאינסטלטורים חדשים לקדם את עצמנו בגוגל.
כפי שאמרנו, יש לנו שתי גישות בהן נוכל לנקוט. הראשונה, לממן מודעה בגוגל. אמנם זה לא נוח ואכן עלינו לשלם שני שקל כל פעם שמישהו נכנס אלינו לאתר, אבל היי, כנראה שאם הם נכנסו אלינו לאתר הסיכוי שהם ייצרו איתנו קשר גדל משמעותית.
מצד שני, אנו יודעים שהרבה אנשים מדלגים מיד על התוצאות הממומנות וממשיכים ישר לתוצאות הטבעיות ובכך מדלגים עלינו. על כן, עלינו בנוסף גם לשפר את האתר שלנו בצורה כזו שהוא יופיע גבוה בחיפוש.
כיצד לקדם אורגנית את האתר?
ישנן שיטות רבות ומגוונות לקידום אורגני של אתר אינטרנט. אחת הדרכים הנפוצות ביותר היא כתיבת תוכן ומדריכים הנוגעים לבעל התוכן.
לדוגמא, אותו אינסטלטור בבאר שבע שירשום באתר שלו מאמר המכיל מידע חיוני בנוגע ל- "איך נוצרת סתימה" או "סוגי הסתימות הנפוצים ביותר בבאר שבע והדרכים לטיפולן", יקבל חיזוק משמעותי לרלוונטיות האתר שלו ואף יציג את עצמו כמקצוען יותר ומהימן יותר.