נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא קונים דירה לפני שמבררים את 4 הדברים הבאים

לא קונים דירה לפני שמבררים את 4 הדברים הבאים

רכישת דירה חדשה נחשבת לאחת ההוצאות המשמעותיות ביותר עבור רוב האנשים, לכן אין זה מפתיע כי יש צורך לבצע מספר בדיקות ובירורים, לפני שמחליטים לגבי דירה ספציפית. יש לזכור כי ישנו הבדל בין רכישת דירת יד שנייה או דירה חדשה מהקבלן, מאחר וישנם ניואנסים מיוחדים לכל אחת מהאופציות. מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד שמתמחה בתחום המקרקעין, מאחר ומדובר על איש מקצוע מנוסה ומיומן, שיוכל לספק לכם את כל המידע הרלוונטי וכמובן להגן על האינטרסים שלכם בהסכם הרכישה.

 

מה חשוב לדעת לפני שקונים דירה?

משרד עו"ד למקרקעין יוני לוי מהווה את הכתובת עבור כל מי שמעוניין לרכוש דירה חדשה מקבלן, או לחילופין, דירת יד 2. יש לזכור כי מדובר על הוצאה משמעותית, שמהווה ברוב המקרים את הרכישה הגדולה ביותר בחייכם. לכן רק הגיוני לא למהר, אלא להיעזר באיש מקצוע מהתחום, שיסייע לכם לבצע את הבחירה המושכלת והמתאימה ביותר עבורכם. מומלץ להימנע מלחתום על זיכרון דברים, שעלול לחייב אתכם משפטית לרכוש דירה שאולי אינה מתאימה לצרכים שלכם.

 

4 גורמים שיש לבחון לעומק לפני רכישת דירה

  1. השלב הראשון יהיה לבדוק את הבעלות על הדירה, על מנת לוודא כי הדירה אכן שייכת לאדם שמנסה למכור לכם אותה. הדבר משמעותי במיוחד במקרים של דירת יד 2, מאחר ולא פעם ניתן לשמוע על מקרי הונאה בתחום. לכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מקרקעין, שיוכל לבדוק עבורכם את מצבה הרישומי של הדירה ואת זהות המוכר. כמו כן, עורך הדין יוכל לוודא כי הדירה אינה משועבדת וכי אין כל מניעה למכור אותה. עורך הדין יבדוק עבורכם את נסח הרישום המעודכן בטאבו וכמובן במידה והדירה מושכרת, הוא יעבור על הסכם השכירות הנוכחי במטרה לבדוק את מועד הפינוי של השוכר.
  2. במידה והדירה ממושכנת, יש לוודא כי המוכר משיג לכם אישור מהבנק הממשכן לגבי יתרת הסילוק של הלוואת המשכנתא. חשוב לערוך הסכם מסודר ומחייב משפטית בנושא, אחרת תמצאו את עצמכם עם דירה שלמעשה שייכת לבנק. לכן חשוב לסכם מראש עם המוכר כיצד תימחק המשכנתא ולוודא שהדירה נרשמת על שמכם כשהיא נקייה משעבודים. עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם בעניין ולוודא כי ההסכם שייחתם עם המוכר מכיל סעיפים ספציפיים שמעגנים את חובתו לסלק את המשכנתא. כמו כן, עורך הדין יסייע לכם להתאים את התשלומים על הדירה למועד מחיקת המשכנתא של המוכר, על מנת למנוע אי הבנות מיותרות בהמשך הדרך.
  3. חשוב לבדוק את מסמכי הבית המשותף ואת התשריט, כדי לוודא כי אתם רוכשים את הנכס שהציגו בפניכם. ניתן לקבל את מסמכי הבית המשותף והתשריט בלשכת רישום המקרקעין באופן עצמאי או באמצעות עורך הדין שמלווה אתכם בעסקה. התשריט מציג את מיקום הדירה ואת הרכוש הצמוד אליה, כולל מחסן, חניה, גג וכדומה. התשריט יסייע לכם לוודא כי הדירה תואמת את זכויות המוכר בטאבו וכמובן שהוא חיוני עבור מי שמתכנן לרכוש את הדירה באמצעות לקיחת משכנתא מהבנק, מאחר והשמאי של הבנק יזדקק לתשריט לצורך אימות הנכס.
  4. יש לבצע בדיקות תכנוניות כדי לאתר חריגות בניה, כגון סגירת מרפסת ללא היתר, הוספת עליית גג ללא היתר וכדומה. חריגות בניה עלולות להקשות עליכם לקבל משכנתא ואף להוביל לקנסות וצווי הריסה.

 

לסיכום

כל מי שעומד בפני קניית דירה חייב להיעזר בשירותיו של עו"ד מקרקעין. עורך הדין יוכל לסייע לכם לקבל את כל המידע הרלוונטי וכמובן לשמור על האינטרסים שלכם בהסכם הרכישה.

דברים לדעת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הוצאת דיבה מהשכנים
הוצאת דיבה מהשכנים

בעידן הנשלט על ידי מדיה חברתית ותקשורת מיידית, הפך קל מתמיד להפיץ שמועות והשמצות על אחרים, מעשה ההכפשה של

כך נבחר עו_ד פלילי
כך נבחר עו"ד פלילי

בין אם אתם הצד התובע ובין אם הצד הנתבע, הליך משפטי הוא נושא שאסור לזלזל בו. כשמדובר בהליך העוסק

ערעור על בוררות
מהו הליך ערעור על פסק בוררות?

בוררות היא שיטה פופולרית ליישוב סכסוכים אלטרנטיביים המציעה לצדדים דרך יעילה וחסויה יותר לפתור את המחלוקות שלהם מחוץ להליכים