נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תהליך הגישור המשפחתי – מה צפוי לכם

גישור משפחתי בגירושין

בסכסוכים משפחתיים כמו גירושין או פרידה לרוב מעורבים רגשות שליליים רבים, ולכן במקרים רבים הם מסתיימים במחלוקות משפטיות ארוכות ומתישות.
בשנים האחרונות זוגות רבים מבינים שאפשר אחרת, ולכם הם מחפשים פתרונות ידידותיים יותר שיטיבו עמם ועם הילדים המעורבים (במידה ויש).
גישור משפחתי הוא תהליך שמטרתו לסייע לאנשים לנווט במצבי פרידה, תוך שימוש בצד שלישי המהווה גורם מגשר מקצועי.  
תהליך הגישור המשפחתי – מה צפוי לכם? כל המידע במאמר הבא!

 

מהו תהליך גישור משפחתי

תהליכי גישור משפחתי לרוב מתנהלים ע"י אנשי מקצוע בתחום המשפטים (למידע נוסף: https://www.helenasimhi.co.il/), שעוברים הסמכה מתאימה לטיפול במצבים משפחתיים מורכבים.

בעבר, בתקופה שבה תהליכי גירושין היו פחות נפוצים, רובם המכריע של תהליכים אלו היו מסתיימים במחלוקות קשות באולמות בתי המשפט.
בשנים האחרונות אנו רואים מגמה שונה, וזוגות רבים המחפשים פתרונות מועילים יותר מאשר בזבוז של זמן, אנרגיה וכסף על מחלוקות משפטיות ארוכות.
תהליכי הגישור המשפחתיים תפסו תאוצה בשנים האחרונות, והם מאפשרים לשני הצדדים למצוא פתרונות המבוססים על התחשבות הדדית ומשא ומתן מכבד, שיובילו בסופו של דבר לתוצאות מועילות יותר עבור כולם.

 

מדוע לפנות לגישור?

זה נכון שלא כל הפרידות מתאפיינות באש ותמרות עשן, ויש זוגות שפשוט מסוגלים להסתדר ולעשות זאת בצורה בוגרת ונכונה.
יחד עם זאת, פרידה היא תהליך רגשי מורכב המערב אמוציות רבות, ולכן ברוב המקרים יהיה צורך בגורם חיצוני מקצועי שיסייע בהגעה להבנה הדדית.
בין אם מדובר ברצון לשיקום הנישואין ובין אם מדובר בהחלטה על פרידה סופית, תהליך הגישור המשפחתי מאפשר להביא לשולחן את האינטרסים של שני הצדדים, ולהגיע לתוצאות הרצויות ביותר עבורם.

 

תהליך הגישור המשפחתי – מה צפוי לכם?

לפני שאתם ניגשים לתהליך גישור, חשוב להבין איך מתקיים ההליך:

ייעוץ ראשוני: תהליך הגישור מתחיל בדרך כלל בייעוץ ראשוני המהווה את ההיכרות בין בני הזוג ואיש המקצוע. במסגרת פגישה זו מסביר המגשר על תהליך הגישור, יתרונותיו ותפקיד המגשר. ייעוץ זה מאפשר לכל המשתתפים לקבל הבנה ברורה של התהליך, לעשות תיאום ציפיות להמשך ולקבל החלטה מושכלת לגבי המשך הגישור.

הסכם לגישור: אם כל הצדדים יסכימו להשתתף בגישור, הם יחתמו על הסכם גישור. מסמך זה מתאר את התנאים וההגבלות של הליך הגישור, לרבות סודיות, תפקידו של המגשר והמחויבות למשא ומתן בתום לב. חתימה על הסכם זה מסמלת התחייבות לעסוק בהליך הגישור ולפעול יחד לקראת פתרון.

שיחות אישיות: עוד לפני ש"נכנסים לעובי הקורה", לרוב המגשר ירצה לשוחח עם כל אחד מבני הזוג בנפרד כדי לאפשר לו להביע את רגשותיו ורצונותיו בצורה נקייה וללא השפעת בן הזוג השני. בשיחות אלו המגשר יפגין יכולת הקשבה והזדהות עם כל אחד מבני הזוג, ועליו להתנהל בצורה נייטרלית לחלוטין.

זיהוי ומסגור הבעיות: לאחר שהליך הגישור מתחיל באופן רשמי, המגשר עובד עם הצדדים על מנת לזהות ולמסגר את הנושאים שבמחלוקת. בשלב זה כל צד ישתף את נקודות המבט והדאגות שלו בסביבה מכבדת ומבוקרת. תפקידו של המגשר הוא לתווך, לאפשר תקשורת אפקטיבית, ולהבטיח שלכל צד תהיה הזדמנות להביע את דעותיו.
על ידי הבנת האינטרסים והמניעים הבסיסיים של הצדדים, המגשר עוזר לעצב את האופן שבו תתנהלנה פגישות הגישור הבאות.

איסוף ושיתוף מידע: כדי להקל על קבלת החלטות מושכלת, לרוב יש צורך לאסוף ולשתף מידע רלוונטי במהלך תהליך הגישור. שלב זה עשוי לכלול את הצדדים לספק מסמכים פיננסיים, חוזים או חומרים רלוונטיים אחרים. המגשר מסייע בהקלת תהליכי חילופי המידע, ובהבטחת שקיפות והגינות בין הצדדים.

יצירת אפשרויות: אחת המטרות העיקריות של הגישור היא ליצור אפשרויות מרובות ליישוב הסכסוך. המגשר מעודד את הצדדים לעשות סיעור מוחות ולבחון פתרונות יצירתיים הנותנים מענה לאינטרסים של שניהם. באמצעות דיאלוג בונה וטכניקות פתרון בעיות, המגשר עוזר לצדדים לחשוב מחוץ לקופסה ולשקול אפשרויות שונות. גישה שיתופית זו מאפשרת לצדדים לקבל תחושת בעלות על הפתרונות הפוטנציאליים, ולהרגיש שהם היו השותפים העיקריים בהגעה אליהם.

משא ומתן והסכם: לאחר שהגענו למגוון אפשרויות, הצדדים מנהלים משא ומתן כדי להגיע להסכמה מקובלת הדדית. המגשר פועל כמנחה נייטרלי, מנחה את תהליך המשא ומתן ומסייע לצדדים בבחינת פשרות שונות פוטנציאליות. המגשר עוזר לגשר על פערי תקשורת, ניהול רגשות ושמירה על אווירה מכבדת ופרודוקטיבית.

במהלך שלב המשא ומתן, הצדדים עשויים לקיים דיונים הלוך ושוב, תוך הצגת העדפותיהם וחששותיהם. המגשר עשוי להשתמש בטכניקות שונות כדי להעריך את הפרקטיות של הפתרונות המוצעים, וגם לסייע בתעדוף ובמבנה של תנאי ההסכם.

יצירת ההסכם: לאחר שהצדדים הגיעו להחלטה על תנאי ההסכם, המגשר מסייע בניסוח הסכם רשמי וקביל משפטית המשקף את החלטותיהם. הסכם זה מתאר את ההחלטות המוסכמות ועשוי לכסות היבטים כגון עניינים כספיים, הסדרי הורות או תנאים הקשורים לעסק. חיוני שההסכם יהיה ברור, מקיף ונקי מבחינה משפטית.

סיום ההסכם: לפני סיום ההסכם, הצדדים יכולים לבחור להתייעץ עם יועציהם המשפטיים או עם אנשי מקצוע רלוונטיים אחרים כדי להבטיח שהם מבינים היטב את ההשלכות של ההסכם. צעד זה מסייע להבטיח שההסכם תואם את האינטרסים האישיים והזכויות המשפטיות שלהם. לאחר ביצוע תיקונים נדרשים, הצדדים חותמים על ההסכם הסופי.

יישום ומעקב: לאחר חתימת ההסכם בדרך כלל מסתיים תפקידו של המגשר, ולאחר מכן באחריות הצדדים ליישם את תנאי ההסכם ולעמוד בהם. בהתאם לאופי היחסים, ייתכן שהמגשר יצטרך לנקוט בפעולות ספציפיות או לעקוב אחר תהליכים מסוימים כדי להבטיח ציות. תקשורת קבועה ומעקב מזדמן ע"י המגשר עשויים להיות מועילים כדי לטפל בכל חשש או בעיה שמתעוררת במהלך שלב היישום.

גישור משפחתי בגירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
צרעה על ענף עץ
הדברת צרעות במרכז

הצרעות נחשבות למעופפים מזיקים ביותר. מדובר בחיה שאמורה לעזור לגינה מאחר והיא ניזונה מחרקים המזיקים לעצים ולגינה. אך למעשה

רהיט ישיבה
ניקיון ספות מקצועי

הגעתם למצב ששכחתם מה הצבע המקורי של הספה שלכם? הילדים כיסו אותה בכתמים? זה הזמן לחפש את חברת הניקיון