נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי רשלנות רפואית

מנתחים

המושג רשלנות רפואית החל לעלות לכותרות באופן קבוע בעיקר בעשורים האחרונים. לפני כן, המודעות לנושא היתה נמוכה, ולממסד הרפואי היה קל יחסית להוכיח כי פעולות מסוימות שנקטו רופאים שונים בהזדמנויות שונות, עומדות באמות המידה שהופכות אותן לנכונות מבחינה רפואית. ואולם עם השנים הפכו גם מטופלים שעברו טיפולים בלתי מוצלחים למודעים יותר לנושא, ומצד שני גדל מספר אנשי המקצוע המתמחים בבחינת הנושא ובהגשת תביעות בגין רשלנות רפואית. מהי רשלנות רפואית? מהן אמות המידה להגדרת פעולה רפואית כל שהיא, בין אם מדובר בפעולה פולשנית ובין אם מדובר באחרת, כרשלנות רפואית?

 

רשלנות רפואית מהי

רשלנות רפואית הינה פעולה רשלנית שביצע רופא במטופל, ואשר גרמה לו לנזק שתמורתו הוא יכול לתבוע פיצויים כספיים. ואולם גם העדר פעולה במקום שבו היא נדרשה, עלול להיחשב כרשלנות רפואית. אמת המידה לבחינת הנכונות של הפעולה, הינה האופן שבו היא נתפסת אצל רופאים אחרים. אם אנשי מקצוע ורופאים בעלי תחום התמחות מקביל מאשרים שהם אכן היו נוקטים בפעולה הזאת, אזי אין מדובר ברשלנות רפואית. לכל היותר מדובר בטעות מצערת שיש לטפל בתוצאות שלה. ואולם אם אין מדובר בפעולה רגילה, או שרופאים אחרים כאמור לעיל לא נקטו בעבר בפעולה דומה במצבים דומים, אזי הנזקים שנגרמו בעקבותיה יכולים להיחשב ככאלה שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית. לעניין זה, גם העדר פעולה במקום שבו היא נדרשה עלול להיחשב כרשלנות רפואית.

דוגמה טובה לכך עשויה להיות, למשל, הימנעות מהצבעה על בעיות צפויות שהעובר חווה בזמן ההיריון, שעלולות להפוך אותו לאחר הלידה למוגבל ונכה. בחלק ניכר מהמקרים, יש אינדיקציות ברורות לבעיות עתידיות כבר בשלבי ההיריון הראשונים. חובתו המוסרית של הרופא המטפל להתריע בפני האישה על המצב, ולהמליץ בפניה על פעולות שכדאי לנקוט. העדר התרעה ייחשב במקרה הזה לרשלנות. זאת, אם ישנן הוכחות שניתן היה לצפות את הבעיה עוד בשלב ההיריון.

אמות המידה להגדרת רשלנות רפואית

כבר צוינה לעיל העובדה שאמת המידה ומבחן הלקמוס של פעולה רפואית כל שהיא, הינה בחינה שלה באמצעות השוואתה לפעולות דומות אחרות שאותן נקטו או נוהגים לנקוט רופאים העומדים בפני סיטואציה דומה. מדובר בכל הקשת של הפעולות הרפואיות הקיימות, וכן העדר פעולות במקרים שבהם נדרשה פעולה מסוימת ולא ננקטה. בנוסף לדוגמה שהובאה לעיל, ניתן להביא דוגמאות רבות אחרות. חולים שהבעיה שלהם לא אובחנה כיאות יכולים לתבוע בדין רשלנות רפואית אם העדר האבחנה גרם לנזקים. חולים שקבלו טיפול שגוי יכולים בהחלט לתבוע וגם לזכות בפיצויים. בכל מקרה, התיק הרפואי כולו חייב להיבחן באופן יסודי לפני שמגישים את התביעה. אם יש לך יסוד סביר להניח שאתה או מי מבני המשפחה שלך נפלתם קורבן לרשלנות רפואית, אתם במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולהתחיל בתהליך לקראת הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. מדובר בהליך שעשוי להימשך זמן רב, אבל בניהול נכון של התביעה הוא יוכתר בהצלחה שתביא עמה תועלת כלכלית של ממש.

מעוניינים להמשיך לקרוא בנושא – טיפול באפילספסיה בעזרת שמן CBD למאמר לחצו כאן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות